ترجمه مقاله عملکرد خمشی و برشی ورقه های ساندویچی فولاد – بتن – فولاد تحت بار گذاری های متمرکز – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | عملکرد خمشی و برشی ورقه ( تاوه) های ساندویچی فولاد – بتن – فولاد تحت بار گذاری های متمرکز |
عنوان انگلیسی: | Flexural and shear performance of steel-concrete-steel sandwich slabs under concentrate loads |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 36 |
سال انتشار : 2017 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 3.171 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 81 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.719 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0143-974X |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9950 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 9.59Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران، سازه، مدیریت ساخت |
مجله: مجله تحقیقات فولاد ساختمانی - Journal of Constructional Steel Research |
دانشگاه: گروه مهندسی عمران ، دانشگاه شانگهای جیو تانگ ، چین |
کلمات کلیدی: تاوه های ساندویچی فولاد – بتن - فولاد، تسلیم شدگی خمشی، برش منگنه ای، ظرفیت حمل بار، مدل مکانیکی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Steel-concrete-steel sandwich slab - Flexural yielding - Shear punching - Carrying capacity - Mechanical model |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jcsr.2017.03.009 |
چکیده
1. مقدمه
1.1. توسعه ساختارهای SCS
1.2 پیشرفت تحقیقاتی بر روی تاوه های ساندویچی SCS
1.3 بعضی از نظریه های کلاسیک در رابطه با تاوه های RC
2. ارزیابی های آزمایشی
2.1 نمونه های تست و ویژگی های مواد
2.2 ساز و کار تست و طرح های اندازه گیری
3. نتایج تست
4. مطالعه ی تحیلی بر روی حالت های شکست و مقاومت های تاوه های SCS
4.1 رفتار عمومی حالت های شکست برشی و خمشی
4.2 توزیع گشتاور در تاوه های دو طرفه
4.3 ظرفیت خمشی
4.4 ظرفیت برشی منگنه ای
4.5 ظرفیت نهایی
4.6 اعتبار سنجی آزمایشی
5. جمع بندی
منابع
Abstract
This paper studies the flexural and shear performance of steel-concrete-steel (SCS1) sandwich slabs. Six simply supported slabs with different shear spans, section depths and steel configurations were tested under concentrate loads applied at the center. After the tests parts of the steel plates were taken off to observe the crack distribution. The observed modes of failure included flexural yielding and shear punching. The former was initiated by tensile yielding of the bottom steel plate, while the latter was primarily due to punching shear failure of the concrete core. After flexural yielding or concrete punching, the carrying capacities could further increase under large deflections, owning to the shear stiffening of the top steel plate and the membrane action of the bottom steel plate. The top steel plate showed significant shear contribution after concrete punching. A theoretical model is developed to predict the resistance of SCS slabs under concentrate loads. The flexural capacity is calculated with the yield-line method, and the punching shear resistance is analyzed with the radial sector model. The shear contribution of the tie bars is also analyzed experimentally and theoretically.
چکیده
این مقاله به بررسی عملکرد خمشی و برشی تاوه های ساندویچی فولاد – بتن – فولاد (SCS ) می پردازد. شش تاوه ی ساده پشتیبانی شده با طیف های برشی، عمق بخش و پیکربندی فولاد مختلف در این قسمت تحت بارگذاری های متمرکز در قسمت مرکزی، مورد بررسی قرار گرفته است. بعد از تست ها، قسمت های صفحه ی فولادی از هم جدا شدند تا بتواند توزیع ترک ها را روی آن ها بررسی کرد. حالت های مشاهده شده ی شکست در این سازه شامل تسلیم شدگی فولاد به صورت خمشی و پولکی شدن در از نیروی برشی ( برش منگنه ای) بود. قسمت اول در اثر تسلیم شدگی کششی در انتهای صفحه ی فولادی ایجاد شده بود، در حالی که مورد دوم بیشتر به دلیل شکست برش منگنه ای بر روی هسته ی بتن ایجاد شده بود. بعد از شکل گیری تسلیم شدگی خمشی و یا پولکی شدن بتن، ظرفیت های حمل بار می توانست تحت نقش های بزرگ افزایش پیدا کند این مورد به دلیل سفت شدن برشی صفحه ی بالایی فولاد و فعالیت غشایی صفحه ی فولادی پایینی ایجاد می شد. صفحه ی بالایی فولادی ، توزیع برشی محسوسی بعد از پولکی شدن بتن را در خود داشت. یکی از مدل های نظریاتی در این قسمت برای پیش بینی کردن مقاومت تاوه های SCS تحت بارگذاری های متمرکز ، توسعه یافته است. ظرفیت های خمشی هم با استفاده از روش خطی تسلیم شدگی محاسبه شده است و مقاومت برش منگنه ای هم با استفاده از مدل بخش شعاعی، تحلیل شده است. توزیع برشی میله های اتصالی هم به صورت آزمایشی و به صورت نظری، اندازه گیری و تحلیل شده است.