ترجمه مقاله تخمین هزینه حاشیه ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت های نگهداری چندگانه – نشریه ASCE
عنوان فارسی: | تخمین هزینه حاشیه ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت های نگهداری چندگانه |
عنوان انگلیسی: | Estimation of Highway Maintenance Marginal Cost under Multiple Maintenance Activities |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 |
سال انتشار : 2010 | نشریه : ASCE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : F723 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.38Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: برنامه ریزی حمل و نقل، مهندسی راه و ترابری |
مجله: مجله مهندسی حمل و نقل - JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING |
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و محیط زیست، موسسه مطالعات حمل و نقل، برکلی |
کلمات کلیدی: هزینه حاشیه ای، نگه داری بزرگ راه، راهبرد واقع گرایانه، فعالیت های چندگانه |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
مقدمه
روش شناسی
نتیجه گیری
Abstract
This paper focuses on the estimation of highway maintenance marginal costs. Highway maintenance marginal cost has been estimated in the literature using the perpetual overlay indirect approach. This approach assumes that pavement overlay costs dominate maintenance costs and ignores other maintenance activities. This paper focuses on two questions. First, is it acceptable to ignore the less costly activities? Second, if multiple maintenance activities are to be considered, is it acceptable to ignore their interdependence? The results show that less costly maintenance activities cannot be ignored. Furthermore, if multiple activities are to be considered, their interdependence should be taken into account.
چکیده
این مقاله بر تخمین هزینه های حاشیه ای تعمیر و نگهداری بزرگراه تاکید دارد. تخمین هزینه های حاشیه ای تعمیر و نگهداری بزرگراه در منابع و مطالعات با استفاده از رویکرد غیر مستقیم دایمی براورد شده است. این رویکرد فرض می کند که هزینه های رو سازی اسفالت بر هزینه های نگه داری غالب بوده و سایر فعالیت های نگه داری را نادیده می گیرد. این مقاله بر دو سوال تاکید دارد: اول این که آیا نادیده گرفتن فعالیت های با هزینه کم تر، قابل قبول است؟ دوم، اگر فعالیت های نگه داری مختلف را در نظر بگیریم، آیا نادیده گرفتن وابستگی متقابل آن ها قابل قبول است؟ نتایج نشان می دهد که فعالیت های نگه داری با هزینه پایین را نمی توان نادیده گرفت. به علاوه در صورتی که فعالیت های چندگانه را در نظر بگیریم، وابستگی متقابل آن ها بایستی در نظر گرفته شود.