تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رفتار امتناعی توازن در سیستم صف بندی Geo/Geo/1 با چندین بیکاری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: رفتار امتناعی توازن در سیستم صف بندی Geo/Geo/1 با چندین بیکاری
عنوان انگلیسی: Equilibrium balking behavior in the Geo=Geo=1 queueing system with multiple vacations
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 37
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس کد محصول : F1226
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.88Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی صنایع
گرایش های مرتبط با این مقاله: برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، بهینه سازی سیستم ها
مجله: مدل سازی کاربردی ریاضی - Applied Mathematical Modelling
دانشگاه: دانشکده ریاضی و آمار، دانشگاه مرکزی جنوبی، چین
کلمات کلیدی: اقتصاد صف، چندین بیکاری، استراتژی های امتناع توازن، توزیع ایستا، مزایای اجتماعی، روش راه حل ماتریس هندسی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.apm.2012.08.017
ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- شرح مدل

3- تحلیل صف های قابل مشاهده

1-3- صف کاملا قابل مشاهده

2-3 صف تقریبا قابل مشاهده

4- تحلیل صف های غیر قابل مشاهده

1-4- صف تقریبا غیر قابل مشاهده

2-4- صف کاملا غیر قابل مشاهده

5- نمونه های عددی

1-5- آزمایشات عددی

2-5- یک مثال

6- نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper studies the equilibrium behavior of customers in the queueing system under multiple vacation policy. The server leaves for repeated vacations as soon as the system becomes empty. Customers decide for themselves whether to join or to balk, which is more sensible than the classical viewpoint in queueing theory. Equilibrium customer behavior is considered under four cases: fully observable, almost observable, almost unobservable and fully unobservable, which cover all the levels of information. Based on the reward-cost structure, we obtain the equilibrium balking strategies in all cases. Furthermore, the stationary system behavior is analyzed and a variety of performance measures are developed under the corresponding strategies. Finally, we present several numerical experiments that demonstrate the effect of the information level as well as several parameters on the equilibrium behavior and social benefit. The research results not only offer the customers optimal strategies but also provide the managers with a good reference to discuss the pricing problem in the queueing system.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله رفتار توازن مشتریان را در سیستم صف بندی Geo/Geo/1 تحت چندین سیاست تعطیلی (بیکاری) بررسی می شود. سرور به محض اینکه سیستم خالی می شود، چندین بار برای بیکار شدن (تعطیلی) کار را رها می کند. مشتریان برای خود تصمیم می گیرند که آیا به هم ملحق شوند یا از هم جدا شوند، که معقول تر از نقطه نظر نقطه نظر کلاسیک در نظریه صف بندی است. رفتار مشتری متعادل تحت چهار مورد در نظر گرفته شده است: کاملا قابل مشاهده (عینی)، تقریباً قابل مشاهده، تقریباً غیر قابل مشاهده، و کاملاً غیر قابل مشاهده، که تمام سطوح اطلاعات را پوشش می دهند. بر مبنای ساختار پاداش – هزینه، ما استراتژی های امتناع توازن را در تمام موارد بدست می آوریم. به علاوه، رفتار سیستم ساکن (ایستا) تحلیل شده است و انواع مختلف مقیاس های عملکرد تحت استراتژی های متناظر توسعه یافته اند. در نهایت، ما چندین آزمایش عددی ارائه می کنمیم که تأثیر سطح اطلاعات و همچنین وجود چندین پارامتر را روی رفتار توازن و نفع اجتماعی نشان می دهند. نتایج مطالعه نه تنها به مشتریان استراتژی ها بهینه را ارائه می کنند بلکه علاوه بر این به مدیران منبع خوبی برای بحث در مورد مسأله قیمت دهی در سیستم صف بندی ارائه می دهند.