منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله تحلیل اگزرژتیکی و اینرژیکی موتور توربو جت T56 - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل اگزرژتیکی و اینرژیکی موتور توربو جت T56 - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحلیل اگزرژتیکی (بخش مصرف شده از انرژی) و اینرژیکی (پر انرژی) موتور توربو جت T56
عنوان انگلیسی
Energetic and exergetic analyses of T56 turboprop engine
صفحات مقاله فارسی
36
صفحات مقاله انگلیسی
15
سال انتشار
2013
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5849
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک و علوم و فنون هوایی
گرایش های مرتبط با این مقاله
رماندهی و کنترل هوایی، مکانیک خودرو، تبدیل انرژی و ساخت و تولید
مجله
مدیریت و تبدیل انرژی - Energy Conversion and Management
دانشگاه
گروه سیستم های مهندسی انرژی، دانشکده مهندسی، دانشگاه Yasar، ازمیر، ترکیه
کلمات کلیدی
تجزیه و تحلیل انرژی، تحلیل اگزرژی، بهره وری انرژی، راندمان اگزرژتیک، پتانسیل بهبود، نسبت سوخت تولید
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. تحلیل ترمودینامیکی
2.1، تحلیل انرژی
2.1، تحلیل انرژی
2.1.2، معادلات کنترل و بازدهی انرژی
محفظه ی احتراق (CC)
2.2 تحلیل اکسرژی
2.2.1، معادله ی موازنه ی اکسرژی و شرایط اکسرژی
2.2.2، اصطلاح بازدهی اکسرژی
2.3، پارامتر های عملکرد
2.3.1، مصرف سوخت ویژه
2.3.3، دیگر پارامتر های ارزیابی
3. نرم افزار کاربردی برای موتور توربوجت T56 (TPE)
3.1، توصیف کلی از TPE
3.2، فرضیات ساخته شده
3.3 سیستم اندازه گیری و داده های تجربی
3.4، حالت های عملیاتی
3.5، ظرفیت گرمایی ویژه و موازنه ی مصرف انتشار گازهای گلخانه ای.
3.6، معادلات موازنه ی اکسرژی و انرژی از کل TPE
3.7، معادلات موازنه ی اکسرژی اجزاء TPE
4. بررسی و نتیجه گیری
4.1. نتایج تجزیه و تحلیل پر انرژی و اگزرژتیک از کل TPE
4.3، تحلیل های نامعلوم
5. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study presents the results of energetic and exergetic analyses of T56 turboprop engine at various power loading operation modes (75%, 100%, Military and Takeoff). The energetic and exergetic performance evaluations were made for both the shaft power (Case A) and the shaft power plus the kinetic energy of exhaust gaseous (Case B). The energetic efficiency was calculated to be maximum at 25.4% for Case A and 28.1% for Case B while the exergy efficiency was obtained to be maximum at 23.8% for Case A and 26.3% for Case B at Takeoff mode, respectively. The maximum exergy destruction rate occurred within the combustion chamber. It increased from 4846.3 kW to 6234.1 kW depending on operation modes. The exergetic performance parameters, such as the relative exergy consumption, the fuel depletion ratio, the productivity lack ratio, the improvement potential and the fuel-production ratio, were also investigated. The fuel energy-production ratio decreased from 4.6 to 3.9 while the fuel exergy-production ratio decreased from 4.9 to 4.2 by increasing the produced shaft power and residual thrust. The results provided here can be helpful to regulate and select operation modes for these engine users.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه نتایج حاصل از تحلیل اکسرژی و اینرژیتیک موتور توربو جت T56 را در حالت های مختلف عملیات بارگیری توان ارائه می کند. ارزیابی های عملکرد اکسرژیکی و اینرژیکی هم برای توان محور پروانه (مورد A) و هم برای توان اضافی انرژی جنبشی وابسته به گازهای خروجی محور پروانه (مورد B) انجام شده است. حداکثر بهره وری انرژی برای مورد A 28.1% و برای مورد B 23.8% محاسبه شده در حالی که حداکثر بهره وری انرژی در حالت برخاست هواپیما برای مورد A23.8% و برای مورد B 26.3 مشاهده شده است. حداکثر مقدار اتلاف انرژی در درون محفظه احتراق رخ می دهد. این افزایش بهره وری مشاهده شده 4846.3 kW to 6234.1 Kw وابسته به حالت های عملیات است. پارامتر های عملکرد اکسرژیکی، مانند مصرف نسبی اکسرژی، کاهش نسبت سوخت، نسبت عدم بهره وری، پتانسیل بالقوه ی بهبود و نسبت تولید سوخت، نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نسبت تولید انرژی از سوخت از 4.6 به 3.9 کاهش می یابد در حالی که نسبت تولید انرژی از سوخت به واسطه ی افزایش تولید توان محور پروانه و فشار باقی مانده از 4.9 به 4.2 کاهش پیدا می کند. نتایج ارائه شده در اینجا می تواند برای تنظیم و انتخاب حالت های عملیات برای کاربران موتور مفید واقع شود.

بدون دیدگاه