سوالات استخدامی کارشناس بهداشت محیط با جواب
- مبلغ: ۸۴,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
This paper proposes a framework to apply business rules management (BRM) to healthcare service delivery. Implementation of recently government-mandated quality standards for healthcare provider requires them to modify or change their business processes, practices, and approach to healthcare delivery. An automated business rules management will provide significant benefits to these providers. The benefits include greater control, improved flexibility, and the ability to rapidly deploy business rules across processes, information systems and channels (web, legacy, wireless and otherwise). These benefits, in addition to trends in service orientated architectures, web semantics, and business process management, have spawned an emerging business rules engine (BRE) market. Despite these developments, little has been published in MIS journals that examine the management of business rules management systems (BRMS) development and deployments in general, and in healthcare service sector in particular. Making use of structuration research methods, we collect data from leading developers, end-users, researchers and thought leaders from the industry. Data collection results revealed a business rules management lifecycle inclusive of these steps: align, capture, organize, author, distribute, test, apply, and maintain. The contextual influences, actors, inputs, outputs and artifacts are identified in each step. Academic and managerial contributions, as well as recommendations for future research are provided.
1. Introduction
The healthcare industry faces unprecedented changes and reform. Recently introduced government legislation encompassing quality standards for healthcare service providers are forcing providers to re-evaluate and analyze their existing business processes and practices. These standards require the healthcare service to provide appropriate and relevant care, avoid patient complications, and collect information on illness/diseases, their treatment, and the results of the treatment providers. In addition, to ensure information quality, this information must also be collected and validated by the hospitals as the patient is treated, not after the fact. If healthcare providers fail to meet these standards, this may result in reduced reimbursements from government-funded healthcare programs. Healthcare service providers will also need to adapt to best treatment practices and other benchmarks that emerge from the mining of nationwide data that is being collected as part of the mandated standards [17,25,57]. Add to this list a litany of industry norms, state and local legislation and existing federal laws such as the Health Insurance Portability and Accountability (HIPPA) Act of 1996, the Health Information Technology for Economic and Clinical Health (HITECH) Act of 2009 and a growing list of qualifying exceptions (and challenges) to the Health Care Affordability Act of 2009. In short, healthcare service providers need to reassess their business rules on a regular basis to ensure that they comply with the mandated standards and laws of today and best practices of tomorrow. This leads to important questions such as, “What are business rules?” and “How to best manage them?”
6. Conclusion
The challenges confronting healthcare organizations with managing BRs are growing in complexity as the need for real-time, distributed and consistent decision making across systems, organizations, and channels rise. The pipeline of recently passed and emerging healthcare legislation at the federal and state levels, especially those pertaining to data collection and standards, only add to this level of need and complexity [13,17,25]. One study found that 70% of Health Care CIO's reported that new Federal health care mandates necessitated an acceleration of planned IT investments, with 62% of those investments occurring in 2011 and 2012 alone. Since the most significant of these federal legislative mandates become law in 2014, it's important for managers to be prepared.
1.مقدمه
صنعت مراقبت از سلامت با تحولات و اصلاحات بی سابقه ای مواجه میباشد. اخیرا قانون دولتی معرفی شده شامل استانداردهای کیفیت برای ارائه دهندگان خدمات مراقبت از سلامت، ارائه دهندگان را به ارزیابی مجدد و تحلیل فرایندها و شیوه های بازرگانی موجود خود وادار میکند.این استانداردها مستلزم این است که خدمات مراقبت از سلامت، مراقبتهای مناسب و مرتبطی را ارائه دهد که از عواقب بیمار جلوگیری کند، اطلاعاتی را در زمینه بیماریها/امراض، درمان آنها و نتایج ارائه دهندگان درمان جمع اوری نماید. به علاوه، برای تضمین کیفیت اطلاعات، هم چنین این اطلاعات باید توسط بیمارستانها جمع اوری و ارزیابی گردد همانطور که بیمار درمان میشود، نه پس از اینکه اقدامی صورت گرفت. چنانچه ارائه دهندگان مراقبت از سلامت نتوانند این استانداردها را تامین نمایند، ممکن است منجر به کاهش بازپرداختهای برنامه های مراقبت از سلامتی شود که بودجه ی آنها از سوی دولت تامین میگردد. هم چنین لازم است ارائه دهندگان خدمات مراقبت از سلامت بهترین شیوه های درمانی و سایر معیارهایی را که از کاوش داده های در سطح ملی پدید می آیند را اقتباس نمایند که به صورت بخشی از استانداردهای مورد تعهد، جمع اوری میشود. یک فهرست از هنجارهای صنعتی به این لیست اضافه میشود، قوانین دولتی و محلی و قوانین فدرال موجود همانند قانون 1996 قابلیت انتقال و جوابگویی (H1PPA) بیمه سلامت ، قانون 2009 فناوری اطلاعات سلامت برای سلامت اقتصادی و بالینی و یک فهرست در حال افزایش از استثناها (و چالشهای) صلاحیت برای قانون 2009 قابلیت مدیریت مالی مراقبت از سلامت میباشند. به طور کوتاه، ارائه دهندگان خدمات مراقبت از سلامت به ارزیابی مجدد قوانین کسب و کار خود بر یک مبنای منظم نیاز دارند تا اطمینان حاصل نمایند استانداردهای مورد تعهد و قوانین روز و بهترین شیوه های فردا را تامین میکنند. این امر منجر به سوالات مهمی میشود همانند "قوانین کسب و کار چیست؟" و "چطور میتوان آنها را به بهترین شکل مدیریت کرد؟".
6. نتیجه گیری
چالشهای پیش روی سازمانهای مراقبت از سلامت با مدیریت BRها از نظر پیچیدگی در حال افزایش هستند همانطور که نیاز به تصمیم گیری زمان حقیقی، توزیع شده و استوار در کل سیستم ها، سازمانها و کانالها افزایش می یابد. مجرای قانونگذاری مراقبت از سلامت اخیرا تصویب شده و پدیده آمده در سطوح فدرال و دولتی، بویژه مواردی که به جمع اوری داده ها و استانداردها مربوط است، فقط به این میزان نیاز و پیچیدگی می افزاید. یک مطالعه پی میبرد 70% متصدیان ارشد اطلاعات مراقبت از سلامت گزارش نمودند، تعهدات مراقبت از سلامت جدید فدرال، مستلزم تسریع سرمایه گذاری های IT برنامه ریزی شده است، با 62% از سرمایه گذاری هایی که در سال 2011 و 2012 به تنهایی روی میدهند. از آنجاییکه مهم ترین این تعهدات قانونی فدرال در سال 2014 به قانون تبدیل شده اند، آماده شدن برای مدیران حائز اهمیت است.