ترجمه مقاله مدیریت نام تجاری در آموزش عالی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | مدیریت نام تجاری در آموزش عالی: مقیاس شخصیت برند در دانشگاه |
عنوان انگلیسی: | Brand management in higher education: The University Brand Personality Scale |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 23 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8107 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.15Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کسب و کار، بازاریابی، سیاست های تحقیق و توسعه و مدیریت سازمانهای دولتی |
مجله: مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research |
دانشگاه: دانشکده تجارت، دانشگاه میشیگان، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: بازاریابی دانشگاه، شخصیت نام تجاری، آموزش عالی، توسعه مقیاس، عشق مارک، نام تجاری |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
مقدمه
2. مروری بر آثار و تئوریهای گذشته
2.1 نام تجاری در آموزش عالی
2.2 شخصیت برند
2.2.1 مروری بر مقیاسهای شخصیت برند پیشین
3. توسعه مقیاس شخصیت برند دانشگاه
3.1 بررسی اجمالی
3.1.1 مطالعه 1: خود –توضیحی دانشگاهها به عنوان شخصیت
3.1.2 مطالعه 2: شناسایی صفات مورد استفاده توسط دانشجویان برای توصیف دانشگاه خود
3.1.3 مطالعه 3: تکمیل صفات
3.1.4 مطالعه 4: کاهش آیتم
3.1.5 مطالعه 5: شناسایی ابعاد شخصیت برند دانشگاه
3.1.6 مطالعه 6: اعتبار سنجی مقیاس
3.1.7 مطالعه 7: تکرار (همتاسازی)/ادامه در آمریکا
4. بحث و نتیجه گیری کلی
4.1. خلاصه
4.2. سهم نظری
4.2.1 مفهوم شخصیت برند دانشگاه
4.2.2. نقش اعتبار برند دانشگاه
4.2.3. عشق به برند
4.4 محدودیتها و تحقیقات آینده
قدردانیها
Abstract
Many universities leverage symbolic qualities with the potential of creating a brand personality useful in competitive differentiation. Drawing on a series of qualitative and quantitative studies consistent with psychometric scale development procedures, this study develops and validates a six-dimension University Brand Personality Scale (UBPS). The UBPS comprises prestige, sincerity, appeal, lively, conscientiousness, and cosmopolitan dimensions. Results suggest that the scale strongly relates to brand love, positive word-of-mouth, and students' intention to support their university as alumni. Theoretical implications and recommendations for university managers follow from study results.
چکیده
شاخصه بسیاری از دانشگاهها نماد پتانسیل ایجاد شخصیت جدید در تمایز رقابتی مفید است. با کمک گرفتن از مجموعه مطالعات کمّی و کیفی در راستای روشهای توسعه مقیاس روانسنجی، این مطالعه یک مقیاس شخصیت برند شش بعدی دانشگاه (UBPS) را توسعه و تأیید میکند. UBPS شامل ابعاد اعتبار، صداقت، قضاوت، سرزندگی، وظیفه شناسی و جهان وطنی میباشد. نتایج نشان میدهند که این مقیاس به شدت با دوست داشتن برند، positive word –of-mouth و نیّت دانشجویان برای حمایت از دانشگاه به عنوان فارغ التحصیلان آن دانشگاه مرتبط است. مفاهیم نظری و توصیههایی برای مدیران دانشگاه در ادامه نتایج این مطالعه میباشند.