دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم هدیه های آسمان سوم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم هدیه های آسمان سوم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم هدیه های آسمان سوم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم هدیه های آسمان سوم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمان سوم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش:

کتاب معلم هدیه های آسمان سوم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

راهنمای معلم هدیه های آسمان پایه سوم در دو بخش تالیف شده است:

بخش اول کلیات که مشتمل بر دیدگاه ها، تعاریف، تبیین رویکرد و اطلاعات کلی است ؛ و در دو فصل تنظیم شده است:

ــ فصل اول: رویکرد و اصول حاکم بر برنامه درسی تعلیم و تربیت دینی

ــ فصل دوم: شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در هدیه های آسمان

بخش دوم راهنمای تدریس است که مشتمل بر اهداف درس، توضیحی مختصر درباره محتوا، شیوه درس، ارزشیابی و نکات پنهان در نوشته ها و تصاویر درس می باشد و در سه فصل تنظیم شده است:

ــ فصل اول : نکاتی کلی درباره آموزش های مربوط به موضوعات کتاب هدیه های آسمان شامل

الف ــ جدول اهداف و وسعت و توالی مفاهیم کتاب هدیه های آسمان سوم دبستان

ب ــ معرفی موضوعات کتاب هدیه های آسمان سوم دبستان و نکات کلی درباره آموزش های مربوط به آنها

ــ فصل دوم: ساختار محتوای آموزشی دروس هدیه های آسمان پایه سوم ابتدایی

ــ فصل سوم: راهنمای تدریس مشتمل بر توضیحات مربوط به هر درس

اصالت قائل شدن به کیفیت فرایند یاددهی ــ یادگیری و استفاده از روش آموزش فعال

آشنایی با معارف دینی، هدفی میانی و زیستن دینی انسان، هدف اصلی تربیت دینی است. از آنجا که مسائل زندگی انسان نامحدودند و هیچگاه نمیتوان همه آنها را آموزش داد، لازم است دانش آموختگان، فرایند یادگیری را به خوبی آموخته باشند تا در مواجهه با هر مسئله تازه ای، راه حل مناسب آن را پیدا کنند و جریان یادگیری را تداوم بخشند. بر این اساس، توصیه میشود که به فرایند یادگیری، بیش از پیش توجه شود؛ زیرا نه تنها نتیجه یادگیری اهمیت دارد؛ بلکه آنچه طی فرایند آموزش اتفاق میافتد، نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. ثمره این مبحث آن است که اولا درگیری دانش آموزان در جریان یادگیری، موجب عمیق تر و پایدارترشدن آموخته های آنان میشود؛ ثانیا معلم را یاری میدهد تا برای ارزشیابی پیشرفت یادگیری آنان، هم به فرایند و هم به محصول توجه کند و به نتایج بهتری دست یابد؛ ثالثا اینکه به واسطه فعالیت بیشتر در امر یادگیری، در دانش آموزان احساس خوب و خوشایندی ایجاد میکند که به ویژه برای درس دینی، فوق العاده حائز اهمیت است.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا