ترجمه مقاله کارآفرینی صنعتگر: یک سوال از ساختار شخصیت؟ – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | کارآفرینی صنعتگر: یک سوال از ساختار شخصیت؟ |
عنوان انگلیسی: | Artisan entrepreneurship: a question of personality structure? |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 27 (شامل 5 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2019 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقاله مفهومی (Conceptual Paper) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 3.207 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 57 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 0.785 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 1355-2554 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9983 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.16Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، کارآفرینی |
مجله: مجله بین المللی رفتار و تحقیقات کارآفرینی - International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research |
دانشگاه: مرکز بین المللی کارآفرینی تحول گرا، دانشگاه کاونتری، انگلستان |
کلمات کلیدی: قصد کارآفرینی، کارآفرینی، روانشناسی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Entrepreneurial intention - Entrepreneurship - Psychology |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/IJEBR-02-2018-0099 |
چکیده
مقدمه
روش شناسی
مروری بر مقالات
کارآفرینی صنعتگر
نظریه شخصیت و کارآفرینی
FFM
برونگرایی
ثبات عاطفی
سازشکاری
باوجدانی
تجربه پذیری
چارچوب مفهومی
میراث فرهنگی
کارآفرینی در جامعه
پیشه وری
نوآوری
بحث و مفاهیم
نقش سازشکاری بر قصد کارآفرینی
تجدید پذیری و پذیرش نوآوری
نتیجه گیری و دستورالعملهایی برای تحقیقات آینده
منابع
Abstract
Purpose – The purpose of this paper is to examine the role of culture in artisan entrepreneurship. It is argued that culture plays a critical role in entrepreneurial behaviour as culture is a key determinant of what it means to be a person. The concept of culture is explored from a micro level of analysis therefore, conceptualising culture from the perspective of the individual entrepreneur’s personality. The main research question being investigated within this paper is: whether artisan entrepreneurs share common personality traits with other entrepreneur groups, using the five factor model (FFM) of personality as the basis of the conceptual model presented herein.
Design/methodology/approach – A literature review on the emerging field of artisan entrepreneurship, followed by a review of the literature on personality theory and entrepreneurship. Then, drawing upon the FFM of personality, a conceptual framework is introduced which proposes a relationship between the Big Five personality traits and four dimensions of artisan entrepreneurship such as cultural heritage, community entrepreneurship, craftsmanship and innovation, developed from concepts derived from extant literature.
Findings – The theoretical contribution is in the form of propositions. Four propositions have been formulated around the entrepreneurial personality of artisan business owners for each of the four dimensions: cultural heritage, community entrepreneurship, craftsmanship and innovation.
Originality/value – The paper is the first to propose a relationship between the Big Five personality dimensions and the likelihood of starting and/or running a business among an entrepreneur group rather than explaining personality differences among entrepreneur and non-entrepreneur groups. The focus of the paper is specifically on artisan entrepreneurs and it has been proposed that the personality trait of agreeableness is important in the decision to start a cultural-based business. It has also been proposed that artisan entrepreneurs possess personal characteristics of openness to newness and openness to innovation that are integral to regional development.
چکیده
هدف- هدف از این مقاله، بررسی نقش فرهنگ در کارآفرینی صنعتگر است. اعتقاد بر این است که فرهنگ نقش مهمی در رفتار کارآفرینی ایفا میکند زیرا فرهنگ برای آنچه که به معنای یک فرد است، عامل تعیین کننده و مهمی است. مفهوم فرهنگ در سطح تحلیلی خرد بررسی میشود و بنابراین مفهوم سازی فرهنگ از منظر شخصیت فردی کارآفرین صورت میگیرد. سؤال اصلی تحقیق که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته این است: آیا کارآفرینان صنعتگر با استفاده از مدل پنج عاملی (FFM) شخصیت به عنوان مبنای مدل مفهومی که در اینجا ارائه شده، دارای ویژگیهای شخصیتی مشترکی با سایر گروههای کارآفرین هستند یا خیر.
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد- مروری بر مطالب مربوط به رشته نوظهور کارآفرینی صنعتگر پس از مروری بر مطالب مرتبط با نظریه شخصیت و کارآفرینی انجام میشود. سپس، یک چارچوب مفهومی با توجه به FFM شخصیت معرفی میشود که رابطه بین ویژگیهای شخصیتی Big-5 و چهار بعد کارآفرینی صنعتگر مثل میراث فرهنگی، کارآفرینی جامعه، صنایع دستی و نوآوری که برگرفته از مفاهیم به دست آمده از ادبیات موجود هستند را ارائه میدهد.
یافتهها- مشارکت نظری در قالب گزارهها میباشد. چهار گزاره پیرامون شخصیت کارآفرینی صاحبان مشاغل صنعتگر برای هر کدام از این چهار بعد تدوین شده است:
اصالت/ارزش- این مقاله اولین مقالهای است که رابطه بین ابعاد شخصیتی Big-5 و احتمال آغاز/یا راه اندازی یک کسب و کار بین یک گروه کارآفرینی را بجای توضیح تفاوتهای شخصیتی بین گروههای کارآفرین و غیرکارآفرین مطرح میکند. تمرکز این مقاله به خصوص بر روی کارآفرینان صنعتگر است و نشان میدهد که ویژگی شخصیتی سازشکار در تصمیم گیری برای آغاز یک کسب و کار فرهنگی حائز اهمیت است. همچنین پیشنهاد شده است که کارآفرینان صنعتگر دارای ویژگیهای شخصیتی تجدید پذیری و پذیرش نوآوری هستند که از ویژگیهای لاینفک توسعه منطقهای میباشند.