دانلود ترجمه مقاله عرض ترک در صفحات بتنی ضخیم دریایی - مجله IOP

دانلود ترجمه مقاله عرض ترک در صفحات بتنی ضخیم دریایی - مجله IOP
قیمت خرید این محصول
۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
عرض ترک در صفحات بتنی ضخیم دریایی
عنوان انگلیسی
Crack width for thick offshore plates
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2008
نشریه
IOP
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
3254
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه های دریایی و آب و سازه هیدرولیکی
مجله
مدلسازی و شبیه سازی در علم و مهندسی مواد
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران، دانشکده فنی و مهندسی، معماری و علوم، دانشگاه رایرسون، تورنتو، کانادا
کلمات کلیدی
صفحات ضخیم، فاصله ترک، عرض ترک، پوشش بتنی ضخیم، فاصله میلگرد
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ مدل سازی هندسی منسوجات، مواد و FE
۱ ۲ مدل سازی هندسی
۲ ۲ مدل سازی مواد
۳ ۲ اجرای FE
۳ شرایط مرزی متناوب
۱ ۳ شرایط مرزی ۱ (BC1) : چرخش محض
۲ ۳ پیش بینی نیرو و زاویه برش در BC1
۳ ۳ تحلیل سینماتیک قاب تصویر
۴ ۳ اجرای شرایط مرزی متناوب یکپارچه اختلاف- جابجایی (BC2)
۴ مطالعه حساسیت
۵ نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Using thick concrete covers in offshore and nuclear containment applications is increasing because it is a durability issue. Most crack width models indicate that increasing concrete covers results in increased crack spacing and hence increased crack width this means that thick concrete covers are detrimental to crack control. In this paper, tests were conducted on two groups of thick plates. Group I, included five specimens that had two concrete covers, 60 and 70 mm. Group II, included four thick heavy reinforced specimens; all specimens in this group had a clear concrete cover of 70 mm. Using thick concrete covers is a common practice in offshore and containment structures for nuclear power generation. The objective of testing both groups is to measure flexural crack widths under different load levels and, most importantly, under service loads. Group I was intended primarily to investigate the effect of increasing the cover and bar spacing on the crack width. Group II represents a unique experimental investigation in assessing the magnitude of crack width in fullscale thick plates under service loads. An analytical investigation is presented in this work. The main focus of this study is to evaluate the available codes’ models for estimating the crack width of thick concrete plates having thick concrete covers used for offshore and nuclear containment structure applications. It was concluded that crack control can still be achieved by limiting the spacing of the reinforcing steel despite using thick concrete covers.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کاربرد پوشش بتنی ضخیم در برنامه های کاربردی آلودگی هسته ای و دریایی رو به افزایش می باشد، زیرا دوام آن بسیار زیاد می باشد. بیشتر مدلهای عرض ترک نشان می دهند که افزایش پوشش بتن موجب افزایش فاصله ترک و عرض ترک می شود، این موضوع حاکی از آن است که پوشش بتنی ضخیم نقش مخربی در کنترل ترک اعمال می کند. در این مقاله، روی دو گروه از صفحات ضخیم، تستهایی انجام شد. گروه 1، از پنج نمونه با دو پوشش بتنی 60 و 70 میلی متری تشکیل شده بود. گروه 2، از چهار نمونه آرماتور سنگین ضخیم تشکیل شده بود؛ همه نمونه های حاضر در این گروه ، دارای پوشش بتنی مشخص 70 میلی متر بودند. یکی از شیوه های معمول در سازه های بسته و دریایی برای تولید نیروی هسته ای، استفاده از پوشش بتنی ضخیم می باشد. هدف هر دو گروه تست، اندازه گیری عرض ترک خمشی تحت بارهای مختلف و مهمتر از همه بار مفید می باشد.هدف گروه 1 ، تحقیق و پژوهش در مورد اثر افزایش پوشش و فاصله میلگردبر عرض ترک بود. گروه 2 دامنه عرض ترک در صفحات ضخیم بزرگ تحت بار مفیدرا به روش آزمایشی منحصر به فردی مورد پژوهش قرار داد. در این کار، یک پژوهش تحلیلی معرفی شده است. هدف اصلی این مطالعه، ارزیابی مدلهای آئین نامه و ضوابط موجود برای تخمین عرض ترک صفحات بتنی ضخیم مجهز به پوشش بتنی ضخیم برای کاربردهای سازه بسته هسته ای و دریایی است. نتیجه آن بود که به جای استفاده از پوشش بتنی ضخیمف با محدود کردن یا به عبارتی کاهش فاصله فولاد آرماتوربندی (تقویت کننده) می توان ترک را کنترل نمود.

بدون دیدگاه