ترجمه مقاله سازمان‌ های یادگیرنده در دانشگاه های عربستان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سازمان‌ های یادگیرنده در دانشگاه های عربستان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
سازمان‌ های یادگیرنده در دانشگاه های عربستان: پیامدهایی برای آموزش کاردرمانی
عنوان انگلیسی
Learning organizations in Saudi universities: Implications for occupational therapy education
صفحات مقاله فارسی
11
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.403 در سال 2022
شاخص H_index مجله
28 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.418 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1658-3612
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2022
کد محصول
13654
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
جدول و تصویر ندارد ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
ندارد ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - طراحی سازمان های دولتی - مدیریت عملکرد - مدیریت دانش
مجله
Journal of Taibah University Medical Sciences
کلمات کلیدی
آموزش علوم بهداشتی - آموزش عالی - سازمان های یادگیرنده - آموزش کاردرمانی - دانشگاه های عربستانش.
کلمات کلیدی انگلیسی
Health sciences education - Higher education - Learning organizations - Occupational therapy education - Saudi universities
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jtumed.2022.10.003
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده

مقدمه

مفهوم سازمان‌های یادگیرنده

استفاده از مفهوم سازمان‌های یادگیرنده در دانشگاه‌های عربستان سعودی

تأثیرات ضمنی برنامه‌ها و بخش‌های آموزشی کاردرمانی

نتیجه گیری

منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
   
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 12 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 4 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در دانشگاه‌های عربستان تعریفی مدرن از مفاهیم کسب، انتشار، پذیرش و استفاده از اطلاعات برای بهبود اثربخشی سازمانی از طریق سیستم‌های باز هم‌افزایی بین بخش‌ها ارائه نشده است. این مطالعه به تجزیه‌وتحلیل اهمیت یادگیری سازمانی و پیامدهای به‌کارگیری مفاهیم آن در مؤسسات آموزش عالی در عربستان سعودی و آموزش کاردرمانی می‌پردازد. بدین منظور از داده‌های ثانویه به‌دست‌آمده از چند مطالعه که پذیرش مفهوم سازمان‌های یادگیرنده در دانشگاه‌های عربستان سعودی و برنامه‌ها و بخش‌های آموزشی کاردرمانی را ارزیابی کرده‌اند استفاده‌شده است. زیرساخت تسهیل پذیرش مفهوم سازمان یادگیرنده تحت چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی بهبودیافته است. بااین‌حال، درجایی که این جریان توسط اعضای هیئت‌علمی و کارکنان پذیرفته می‌شود، به‌شدت تغییر پارادایم لازم است. اگرچه یادگیری سازمانی برای بقا و پیشرفت مؤسسات آموزش عالی ضروری است زیرا آن‌ها در یک محیط پویا فعالیت می‌کنند، اما عملاً در این سازمان‌ها قابل‌مشاهده نیست. مطالعه حاضر نشان می‌دهد که باید از این سازمان‌ها برای پیاده‌سازی این مفاهیم در دانشگاه‌های عربستان سعودی به‌طورکلی و آموزش کاردرمانی به‌طور خاص استفاده کرد.
مفهوم سازمان‌های یادگیرنده
یادگیری فردی در ساده‌ترین شکل خود مستلزم ایجاد یا کسب دانش جدیدی است که بر رفتار تأثیر می‌گذارد. در سطح سازمانی، گرچه ممکن است دامنه و سازوکارهای یادگیری متفاوت باشد، مفهوم کلی یکسان است. محققان تعاریف مختلفی از سازمان‌های یادگیرنده ارائه داده‌اند، اما همه آن‌ها در مورد اهمیت این سازمان‌ها برای بقا در دنیای امروز اتفاق‌نظر دارند.
سنگه، پیشرو در زمینه سازمان‌های یادگیرنده، در صفحه 3 کتاب خود با عنوان "اصل پنجم" اشاره‌کرده است که سازمان‌های یادگیرنده "سازمان‌هایی هستند که در آن افراد ظرفیت خود را به‌طور مداوم گسترش می‌دهند تا نتایجی را که واقعاً می‌خواهند به دست آوردند، الگوهای جدید و توسعه‌یافته فکری پرورش می‌یابد، افراد از آرمان‌های گروهی خود رهاشده و مردم به‌طور مداوم یاد می‌گیرند باهم همفکر باشند". دنیا به‌سرعت در حال تغییر است، با توجه به این نکته، منطقاً تنها سازمان‌هایی که انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند خود را با تغییرات تطبیق دهند، مولد باقی‌مانده و درنتیجه زنده می‌مانند. بااین‌حال، سنگه (ص. 14) تأکید می‌کند "سازمان یادگیرنده فقط از طریق «یادگیری تطبیقی» نمی‌تواند زنده بماند، باید «یادگیری مولد» نیز داشته باشد، یادگیری که ظرفیت ما را برای خلق کردن افزایش می‌دهد".

بدون دیدگاه