ترجمه مقاله ارتباط فضایی بین آلودگی محیط زیست و مرگ و میر طولانی مدت سرطان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ارتباط فضایی بین آلودگی محیط زیست و مرگ و میر طولانی مدت سرطان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارتباط فضایی بین آلودگی محیط زیست و مرگ و میر طولانی مدت سرطان در ایتالیا
عنوان انگلیسی
The spatial association between environmental pollution and long-term cancer mortality in Italy
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
10.147 در سال 2021
شاخص H_index مجله
275 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.806 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0048-9697
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13570
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
محیط زیست - پزشکی - آلودگی های محیط زیست - ایمنی شناسی پزشکی
مجله
Science of the Total Environment
کلمات کلیدی
سرطان – آلودگی - محیط زیست – ایتالیا - آموزه های ماشینی - مرگ و میر
کلمات کلیدی انگلیسی
Cancer - Pollution - Environment - Italy - Machine learning - Mortality
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.scitotenv.2022.158439
فهرست مطالب
چکیده
نکات برجسته
1. مقدمه
2. مواد و روش‌ها
3. نتایج
4. تشریح
5. نتیجه گیری
مراجع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

امروزه تومورهای سرطانی، پس از بیماری‌های قلبی دومین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند. در خلال چند دهۀ اخیر که پژوهش‌هایی بر روی سرطان انجام شده است، سبک زندگی و عوامل تصادفی/ ژنتیکی مقصرین اصلی مرگ و میر سرطان هستند؛ که البته در کنار این دو، چاقی، عادت به کم‌تحرکی، استفاده از مشروبات الکلی، و سیگار کشیدن نیز از عوامل مؤثر در ابتلا به سرطان به شمار می‌روند. با این وجود، یک اجماع گسترده نیز در حال شکل‌گیری است که آلودگی زیست محیطی را نیز به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل ابتلا به سرطان در نظر می‌گیرد. متأسفانه، تمامی این شهود علمی همیشه از سوی دولت‌ها و بنگاه‌های وابسته به دولت مورد توجه و اعتنا قرار نمی‌گیرند؛ و آنها همچنان از پیگیری و بررسی ارتباطات موجود بین ابتلا به سرطان و عوامل زیست محیطی پرهیز می‌کنند. ما در این کار پژوهشی بی‌سابقه در مقیاس ملی، ارتباطات بین مرگ و میر ناشی از سرطان، عوامل اجتماعی-اقتصادی، و منابع آلودگی زیست محیطی در کشور ایتالیا را مورد ارزیابی قرار دادیم، که هر دو در مقیاس‌های ایالتی و منطقه‌ای بودند و از روش هوش مصنوعی استفاده شد. به طور کلی، ما به این نتیجه رسیدیم که مرگ و میر ناشی از سرطان دارای یک توزیع تصادفی یا فضایی نیست و عموماً در زمانی که آلودگی زیست محیطی نیز افزایش پیدا می‌کند، حتی با وجود سبک زندگی سالم‌تر، از میانگین ملّی تجاوز می‌کند. آموزه‌های ماشینی ما 35 منبع آلودگی زیست محیطی را تحت بررسی قرار داد که در این بین، کیفیت هوا رتبۀ نخست نگرانی بابت نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص داده است، و پس از آن، مکان‌هایی قرار دارند که باید مورد احیاء قرار گیرند، مناطق شهری، و ترافیک وسایط نقلیۀ موتوری. علاوه بر این، سایر منابع آلودگی زیست محیطی مسئول مرگ و میر، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از برخی از انواع خاص سرطان هستند. با در اختیار داشتن این نتایج هشدار دهنده، به سراغ چیدمان مجدد پژوهش‌های سرطان می‌رویم و به این موضوع می‌پردازیم که کاهش و پیشگیری از آلاینده‌های زیست محیطی، از جمله اقدامات اولیه در مقابل مبارزه با سرطان باید مورد بازنگری و بازچیدمان قرار گیرند.

2. مواد و روش‌ها
هدف اصلی این کار پژوهشی، بررسی ارتباطات چشمگیر و محتمل در بین توزیع فضایی منابع مختلف آلودگی و مرگ و میر ناشی از سرطان از طریق الگوریتم‌های ماشینی استاندارد می‌باشد. برای این منظور، داده‌های موجود را بر اساس مجموعه اصطلاحات اروپایی واحدهای آمایش سرزمینی (NUTS) در دو مقیاس مختلف مورد توجه قرار دادیم: (i) مناطق ایتالیا (NUTS 1) و (ii) ایالت‌ها (NUTS 2). در یک سطح منطقه‌ای، چندین شاخص اجتماعی–اقتصادی از مؤسسه ملی آمار ایتالیا به دست آمده است (ISTAT). برای این منظور، از سطح نخست برای یک آنالیز مقدماتی باثبات استفاده شد که مشتمل بر هر دو شاخص اجتماعی– اقتصادی و آلودگی است که مورد اخیر از طریق یک دادۀ متغیر پروکسی در مقیاس منطقه‌ای مورد الگوبرداری قرار گرفت که بیشتر این متغیرها وزن زیاد، سیگار، تخت‌های بیمارستانی آماده، سن، و درآمد می‌باشند (بخش S1 در مواد مکمل را ببینید).
در مقیاس ایالتی، چندین سطح منبع آلودگی از طرف آژانس‌های منطقه‌ای برای حفاظت از محیط زیست شناسایی شده‌اند؛ در حالی که شاخص‌های اجتماعی– اقتصادی کمیاب هستند. منابع آلودگی زیست محیطی، حتی برای برخی از منابعی مورد ارزیابی قرار گرفت که قدرت ابتلای آنها به طور قطعی ثابت نشده است. سپس از یک سطح دوم برای ارزیابی عمیق روابط فضایی بالقوه در بین توزیع سرطان و آلودگی با استفاده از روش رگرسیون جنگل ]تصمیم گیری[ تصادفی (RF) به همراه یک آنالیز اهمیت جنبۀ بوروتا استفاده شد (کورسا و رادنیچی،2010).


بدون دیدگاه