ترجمه مقاله درمان های جایگزین برای اوتیسم - نشریه الزویر

ترجمه مقاله درمان های جایگزین برای اوتیسم - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
درمان های جایگزین برای اوتیسم: شیوع و پیش بینی ها
عنوان انگلیسی
Alternative treatments for autism: Prevalence and predictors
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.278 در سال 2021
شاخص H_index مجله
81 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.895 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1750-9467
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13544
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - روانشناسی - مغز و اعصاب - روانشناسی رشد - روانپزشکی - روانشناسی بالینی
مجله
Research in Autism Spectrum Disorders
کلمات کلیدی
اختلال طیف اوتیسم - طب جایگزین و مکمل - دیدگاه ‌های درمانی مکمل
کلمات کلیدی انگلیسی
Autism spectrum disorder - Complementary and alternative medicine - Complementary health approaches
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.rasd.2022.102046
فهرست مطالب
چکیده
۱. معرفی
۲. تحقیق ۱
۳. تحقیق ۲
۴. بحث کلی
ضمیمه الف. گزینه ی پاسخ درمان ها در پرسشنامه ی تحقیق 1
درمان های اصلی
منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 20 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اوتیسم یک اختلال عصبی‌ رشدی ناهمگون است که طیف وسیعی از درمان ‌ها که درمان‌ های جایگزین نامیده می ‌شوند، برای آن پیشنهاد می ‌شوند. درمان ‌های مرتبط با واکسن (درمان‌ هایی که به غلط ادعا می ‌شود اوتیسم را با هدف ‌قرار ‌دادن علت مفروض آن درمان می ‌کنند: واکسن‌ های رایج دوران کودکی مثل MMR)، علی‌ رغم شواهد گسترده علیه اثرگذاری ‌شان و حتی آسیب احتمالی که ممکن است این درمان ‌ها داشته باشند، پیوسته در سرتاسر دنیا عرضه می ‌شوند. استفاده از درمان ‌های جایگزین در دو تحقیق تحلیل شده است: یک تحقیق آماری (N=1989، پدر و‌مادر ها و بزرگسالان اوتیسمی/ نمایندگان قانونی افراد مبتلا به اوتیسم) و یک تحقیق درمان بالینی (N=4520، پرونده‌ های بیماران از مرکز درمانی اوتیسم). هر دو تحقیق بسامد به نسبت بالایی از درمان‌ های جایگزین را در ترکیب با درمان اصلی نشان دادند (۲۳.۰ تا ۳۰.۷ درصد)، در کودکان حتی ۴۶.۴درصد. در تحقیق آماری، ۳.۲درصد از تمام افراد مبتلا به اوتیسم از درمان ‌های مربوط به واکسیناسیون استفاده کردند (و ۶.۷درصد کودکان اوتیسمی) و تشخیص ‌های همزمان، سن کمتر تشخیص و استفاده از درمان اصلی، درمان ‌های جایگزین را پیش ‌بینی کردند. در تحقیق درمان بالینی، بیمارانی که درمان‌ های مربوط به آسیب‌ های استخوانی ‌خونی را دریافت کردند، اغلب پدر و مادرهای تحصیل‌کرده‌ تری با زمینه ی غربی ‌هلندی داشتند که در آموزش‌ های ویژه هم ثبت‌نام کرده بودند. درمان‌ های جایگزین کاربرد گسترده ‌ای دارند و باید در دستور‌العمل‌ های درمانی گنجانده شوند. هم باید مزایای این درمان‌ ها را به پدرمادر ها، پزشکان و افراد مبتلا به اوتیسم توصیه کرد و هم اینکه آنها را از خطرات این درمان ‌ها آگاه ساخت. برای درک بهتر انتخاب درمان ‌های جایگزین و تأثیرات آنها تحقیقات بیشتری باید انجام گیرد و درمان اصلی نیز باید بهبود و اصلاح یابد.
۲. تحقیق ۱
۲.۱. روش ها
۲.۱.۱. شرکت کنندگان
شرکت کنندگان افرادی هستند که در تحقیق حاضر مشارکت داشته اند (n=1989، 36.54% زنان و 46.1% مردان = متوسط سنی). از شرکت کنندگان دعوت به عمل آمد تا پرسشنامه هایی را از طریق خبرنامه ی انجمن اوتیسم هلند (NVA) و پرسشنامه های سالانه ی سازمان ثبت احوال اوتیسم هلند (NAR) که یک پایگاه داده ی طولی (درازمدت) آنلاین و رایگان است و شامل اطلاعات جمعیت شناسی، شرایط زندگی و خانواده، استفاده از درمان و پرسشنامه های استاندارد می شود، تکمیل کنند. شرکت کردن در تحقیق داوطلبانه بود اما شرکت کنندگان باید بر اساس DSM-IV-TR یا DSM-5 مبتلا به اوتیسم تشخیص داده می شدند. به افراد در صورتی اجازه داده می شد پرسشنامه را پر کنند، که: (۱) یک بزرگسال مبتلا به اوتیسم (بالای ۱۶ سال)، (۲) والد فرزندی مبتلا به اوتیسم و زیر ۱۶ سال، یا (۳) قیم قانونی یک بزرگسال مبتلا به اوتیسم بودند. در کل، ۲۲۹۰ نفر (هم از طریق NAR و هم از طریق NVA، رجوع شود به شکل ۱) به پرسشنامه پاسخ دادند. پس از حذف پرسشنامه های ناقص و افراد بدون تشخیص رسمی، ۱۹۸۹ شرکت کننده نهایی شدند (رجوع شود به شکل ۱). افرادی که به موجب پرسشنامه ی ناقص کنار گذاشته شدند، از لحاظ مشخصه های جمعیت شناختی تفاوتی با افراد پذیرفته شده در تحقیق نداشتند. بیشتر شرکت کنندگان، بزرگسالان مبتلا به اوتیسم بودند. جدول 1 اطلاعات جمعیت شناختی شرکت کنندگان را نشان می دهد.

بدون دیدگاه