ترجمه مقاله چارچوب سبک وزن مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیا برای فعال کردن شفافیت اطلاعات - نشریه الزویر

ترجمه مقاله چارچوب سبک وزن مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیا برای فعال کردن شفافیت اطلاعات - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یک چارچوب سبک وزن مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیا برای فعال کردن شفافیت اطلاعات در تامین مالی زنجیره تامین
عنوان انگلیسی
A blockchain and IoT based lightweight framework for enabling information transparency in supply chain finance
صفحات مقاله فارسی
33
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.667 در سال 2021
شاخص H_index مجله
33 در سال 2022
شاخص SJR مجله
1.813 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2352-8648
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13490
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات - مهندسی صنایع - مدیریت - لجستیک و زنجیره تامین - اینترنت و شبکه های گسترده - مدیریت کسب و کار - مدیریت مالی
مجله
Digital Communications and Networks
کلمات کلیدی
بلاکچین - تامین مالی زنجیره تامین - عدم تقارن اطلاعاتی - شفافیت اطلاعات - اینترنت اشیاء
کلمات کلیدی انگلیسی
Blockchain - Supply chain finance - Information asymmetry - Information transparency - Internet of things
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.dcan.2022.03.020
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. آثار مربوطه
3. راه حل
4. تغییر شکل روند کاری کسب و کار SCF
5. تجزیه و تحلیل نظری
6. نتیجه گیری
فهرست منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 10 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تامین مالی زنجیره تامین (SCF) به خدمات مالی اطلاق می گردد که در آن بانک ها به منظور مدیریت جریان سرمایه و تدارکات شرکت های بالادستی و پایین دستی به شرکت های مرکزی تکیه می کنند. تامین مالی زنجیره تامین (SCF) از یک مدل اعتباری خودآزما و حلقه بسته برای کنترل وجوه مالی و ریسک بهره می برد. عامل کلیدی در خدمات SCF موفق، بکارگیری سیستم های اطلاعاتی کسب و کار محور SCF است که به کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا شراکت کارآمدی را شکل داده و به تسریع جریان های نقدی در طول زنجیره تامین بپردازند. فناوری بلاکچین (BCT) مشتمل بر تمرکززدایی، کنترل اعتبار، قابلیت ردیابی است که معمولاً با اینترنت اشیاء (IoT) در زمینه دنیای واقعی همراه گشته و به طور گسترده ای در حوزه مالی مورد استفاده قرار گرفته و در تسهیل همکاری های خلاقانه در میان شرکاء شبکه های زنجیره تامین کاملاً کاربرد دارد. ما در این مقاله به ارائه چارچوب مدیریت اطلاعات مبتنی بر BCT و IoT (موسوم به BC4Regu) می پردازیم که به عنوان تنظیم کننده در راستای بهبود شفافیت اطلاعات در فرآیند کسب و کار SCF کار می کند. با BC4Regu، هزینه عملیاتی کل زنجیره تامین را می توان به واسطه هماهنگی و یکپارچگی جریان سرمایه، جریان اطلاعات، تدارکات و جریان تجاری در زنجیره تامین به صورت چشمگیری کاهش داد. دستاوردهای مقاله حاضر عبارتند از: (۱) ارائه چارچوب مدیریت اطلاعات جدیدی که از بلاکچین و IoT برای حل مشکل عدم تقارن اطلاعاتی در تجارت SCF بهره می برد؛ (2) ارائه طراحی فنی BC4Regu که مشتمل بر زیرساخت های بلاکچین، خدمات جریــان داده های یکپارچه مبتنی بر دفتر کل توزیع شده و فرآیند تغییر شکل یافته SCF می باشد؛ و (۳) بهره گیری از BC4Regu برای دسته ای از سناریوها و انجام تجزیه و تحلیل نظری با معرفی مدل کارفرما - کارگزار جهت اعتبارسنجی BC4Regu.
2. آثار مربوطه
2.1. تامین مالی زنجیره تامین
مفهوم SCF توسط تیم و همکاران (2000) معرفی شد [17]. برگر و همکاران (2006) مفهوم جدیدی از تامین مالی SME را با این باور مطرح نمودند که خدمات وامدهی تجاری معمولی، عوامل کلیدی تاثیر کلی زنجیره تامین را نادیده می گیرد [3]. ایده جدید SCF برای تغییر روش های تامین مالی سنتی و کمک به SME برای حل مشکلات مالی آن ها پیشنهاد گردید. لامورو (2008) بر تاثیر مثبت ساخت زنجیره تامین بر بهینه سازی تامین مالی و سرمایه تاکید نمود [18]. باسو و همکاران (2012) برای مطالعه مدل پیش پرداخت بر روی یک شرکت تمرکز نمودند. از طریق تحلیل های عددی متعدد، آن ها ثابت کردند که مدل تامین مالی از طریق پیش پرداخت در مواجهه با تغییرات نامشخص جریان نقدی آتی، معنی دار است [19].
تاکنون مدل های کسب و کار و تامین مالی متنوعی در SCF ارائه شده است. هارتلی (2000) نخستین بار مدل تامین مالی از طریق پیش پرداخت را مطرح نمود (20)، لورا (2004) مدل وثیقه منقول موجودی را مطرح نمود و تامین مالی فاکتورینگ معکوس را ساخت [21]. تامین مالی مبتنی بر مطالبات، مدل اولیه ای است که با آن تامین کنندگان بالادستی غالباً از فروش اعتباری برای جذب شرکت های مرکزی استفاده می کنند. با این حال، این رویکرد ناخواسته موجب افزایش فشار نقدینگی شرکت های بالادستی در زنجیره تامین می شود چرا که حساب های دریافتنی ناشی از فروش اعتباری موجب تاخیر در وصول وجه نقد و نیز ایجاد احتمال تنزل ارزش می گردد. بنابراین، به منظور افزایش توانایی تامین کنندگان برای حفظ کسب و کار خود، تامین مالی مبتنی بر مطالبات به یک راه حل اصلی برای شرکت های بالادستی تبدیل شده است. فاکتورینگ و فاکتورینگ معکوس جزء دریافتنی ها هستند [18]. به تامین مالی موجودی، تامین مالی انبار نیز اطلاق می گردد. دارایی های موجودی بسیاری از شرکت ها معمولاً حجم زیادی از سرمایه عملیاتی را اشغال می کنند که موجب کاهش هزینه موجودی و اخذ حجم معینی از نقدینگی می گردد و شرکت ها برای حصول تامین مالی، موجودی خود را وثیقه می گذارند. تامین مالی موجودی شامل اعتبار تعهدی یا وثیقه ایستا، اعتبار وثیقه رسید انبار و غیره می گردد. پیش پرداخت، محصول رفتار شرکت های پایین دستی برای خرید پیشاپیش کالا در راستای تهیه موادخام و کالاهای نیمه ساخته لازمه برای تولید از شرکت های بالادستی است [1]. منابع مالی شرکت های پایین دستی به راحتی تا مدت های مدیدی در اختیار شرکت های بالادستی قرار داشته و معمولاً منجر به کمبود کوتاه مدت بودجه برای شرکت های پایین دستی می شود. به منظور کاهش هزینه تصرف سرمایه، شرکت های پایین دستی برای تامین مالی، کالاهای پیش خرید شده را وثیقه می گذارند.

بدون دیدگاه