ترجمه مقاله بازرسی الیاف نساجی پزشکی قانونی با آنالیز چند متغیره - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بازرسی الیاف نساجی پزشکی قانونی با آنالیز چند متغیره - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بازرسی الیاف نساجی پزشکی قانونی به وسیله تصویربرداری رامان و آنالیز چند متغیره
عنوان انگلیسی
Forensic examination of textile fibres using Raman imaging and multivariate analysis
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.478 در سال 2021
شاخص H_index مجله
132 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.590 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1386-1425
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13056
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی نساجی - مهندسی پزشکی - فناوری نساجی - بیومواد - پردازش تصاویر پزشکی - شیمی نساجی و علوم الیاف
مجله
Spectrochimica Acta Part A : Molecular and Biomolecular Spectroscopy
کلمات کلیدی
تصویربرداری رامان - کمومتری - تجزیه و تحلیل المان اصلی (PCA) - تفکیک منحنی چند متغیره (MCR) - تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) - پنبه - نایلون - پلی استر - ابریشم، اکریلیک
کلمات کلیدی انگلیسی
Raman imaging - Chemometrics - PCA - MCR - MANOVA - Cotton - Nylon - Polyester - Silk - Acrylic
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.saa.2021.120695
فهرست مطالب
نکات مهم

چکیده گرافیکی

چکیده

1. مقدمه

2. آزمایشی

3. نتایج و بحث

4. نتیجه گیری و روندهای آینده

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
نشان داده شده است که تکنیک های طیف سنجی ارتعاشی برای شناسایی و مقایسه الیاف نساجی و پارچه های لباس بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر، حالت های جدید تصویربرداری شیمیایی بر اساس این تکنیک های طیف سنجی، در زمینه های متعددی موثر واقع شده اند. این امر به ویژه برای تجسم شیمیایی و غربالگری نمونه‌های مختلف از جمله مدارک قضایی (بررسی صحنه جرم)، محصولات شیمیایی و غذایی (کنترل کیفیت)، بافت‌های بیولوژیکی و موجودات زنده (تصویربرداری پزشکی) و همچنین موارد دیگر مهم است. این مطالعه، بررسی پزشکی قانونی و تجسم شیمیایی انتخابی الیاف نساجی و پارچه‌های لباس را با استفاده از تصویربرداری رامان بررسی می‌کند. چهار آزمایش انجام شد که بر غربالگری مواد مختلف متمرکز بود که عبارتند از: (i) مواد مختلف سفید تهیه شده از 100٪ پنبه (گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، تی شرت، و گوش پاک کن)، (ii) پارچه های پلی استر و پنبه ای با رنگ یکسان، (iii) پنج پارچه پنبه ای در رنگهای مختلف، و (iv) الیاف نساجی با جنسهای متفاوت (اکریلیک، پنبه، نایلون، پلی استر، و ابریشم). از چد روش تجزیه و تحلیل کمومتری چند متغیره از جمله تجزیه و تحلیل المان اصلی (PCA)، تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA)، و تفکیک منحنی چند متغیره (MCR) برای بهبود مقایسه بصری محدود طیف ها که با چشم غیر مسلح انجام شد، استفاده شد. نتایج، شایستگی تصویربرداری رامان را برای تمایز الیاف و پارچه‌های نساجی از لحاظ آماری با توجه به ترکیب شیمیایی جنس لباس و ماده رنگرزی، نشان داد.
2. آزمایشی
2.1 نمونه ها
انواع نمونه های نساجی تهیه شده از 100٪ پنبه: گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، گوش پاک کن ، و تی شرت سفید به عنوان چهار ماده مختلف سفید مورد مطالعه قرار گرفتند. برش هایی از شش تی شرت در رنگ های مختلف (یکی تهیه شده از 100% پلی استر و 5 مورد تهیه شده از 100% پنبه) برای مطالعه تمایز پنبه-پلی استر و همچنین تمایز بین پنج پارچه پنبه ای با رنگ های مختلف انتخاب شدند. این مواد (پنبه و پلی استر) دو ماده نساجی مرتبط و غالب در پوشاک در سراسر جهان محسوب می شوند (3،5). در نهایت، پنج الیاف نساجی مختلف که بر روی نوار چسب پلیس بازیابی شده بود نیز مورد مطالعه قرار گرفتند. این الیاف بین دو لایه نوار چسب محکم چسبانده شدند و مستقیما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نوار چسب و همچنین الیاف نساجی (اکریلیک، پنبه، نایلون، پلی استر و ابریشم) توسط Guardia Civil (نیروی پلیس اسپانیا) فراهم شدند. این الیاف نساجی، بخشی از مجموعه الیافی بودند که طی سال‌ها توسط نیروهای پلیس جمع‌آوری شده بودند. گازپانسمان، پنبه هیدروفیل، گوش پاک کن، و تی شرت از یک سوپر مارکت محلی در اسپانیا خریداری شده است.
برشهای گاز پانسمان، پنبه هیدروفیل و تی شرت در اندازه تقریبا کمتر از 5×5 mm2 ، با ضخامت 800 μm بودند. قطر الیاف نساجی بین 10 تا 25 μm بود، هرچندکه الیاف برخی از مواد، به ویژه پنبه، نایلون و ابریشم، در هم آمیخته شده بودند و رشته هایی با قطر بین 300 تا 600 μm را ایجاد کرده بودند.

بدون دیدگاه