ترجمه مقاله مقابله با چالش های مدل کسب و کار در بین المللی سازی SME - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مقابله با چالش های مدل کسب و کار در بین المللی سازی SME - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مقابله با چالش های مدل کسب و کار در بین المللی سازی SME از طریق دیجیتالی شدن
عنوان انگلیسی
Tackling business model challenges in SME internationalization through digitalization
صفحات مقاله فارسی
27
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
12.200 در سال 2022
شاخص H_index مجله
29 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.167 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2444-569X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13030
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت فناوری اطلاعات - مدیریت صنعتی - مدیریت کسب و کار - مدیریت تکنولوژی
مجله
Journal of Innovation & Knowledge
کلمات کلیدی
کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEها) - بین المللی سازی - دیجیتالی سازی - مدل های تجاری - ارزش آفرینی - کسب ارزش
کلمات کلیدی انگلیسی
SMEs - Internationalization - Digitalization - Business models - Value creation - Value capture
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100199
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بین المللی سازی SME
مدل های تجاری و دیجیتالی سازی
روش پژوهشی
یافته های تجربی
چالش های مرتبط با ارزش آفرینی
چالش های مرتبط با ارائه ی ارزش
چالش های مرتبط با کسب ارزش
بحث/چهارچوب
فعالیت های دیجیتالی سازی برای رفع چالش های مرتبط با ارزش آفرینی
فعالیت های دیجیتالی سازی برای رفع چالش های مرتبط با ارائه ی ارزش
فعالیت های دیجیتال سازی برای رفع چالش های مرتبط با کسب ارزش
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 21 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بسیاری از کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMEها) بر آنند تا با متنوع سازی پیشنهادهای خود که متناسب با بازارهای جهانی هستند، تجارت خود را توسعه بخشند. با وجود این، بین المللی سازی دارای پیامدهایی برای همه ی جنبه های مدل تجاری یک شرکت است. اگرچه بین المللی سازی چالش های مدل تجاری بسیاری را پیش می آورد، تحول اخیر فن آوری دیجیتال یک تسهیل کننده ی کلیدی برای بین المللی سازی و تحول تجاری کارامد از نظر منابع است؛ یک نوآوری که SMEها آن را سازگار می بینند. بنابراین، هدف از این مقاله، تحلیل این موضوع است که چگونه دیجیتالی سازی می تواند در چیره شدن بر چالش های مدل تجاری مرتبط با بین المللی سازی SME کمک کند. این مقاله بر پایه ی مطالعه ی موردی اکتشافی 29 کسب وکار کوچک و متوسط استوار است که دارای یک راهبرد بین-المللی سازی، و متعلق به مناطقی با جمعیت پراکنده در کشورهای فنلاند و سوئد هستند. برای تحلیل داده ها، کدهای مرتبه اول چالش های گوناگون مدل تجاری بین المللی سازی SME در موضوعات مرتبه دوم ادغام شده اند. گام پایانی تحلیل شامل تعیین ابعاد غالب و اصلی این چالش های مدل تجاری است. این مقاله چالش های مدل تجاری مرتبط با ایجاد، ارائه، و کسب ارزش در سراسر فرایند بین المللی سازی را شناسایی می کند. افرون بر این، یک چهارچوب تدوین می شود که فعالیت های دیجیتالی سازی را با چالش های مدل تجاری تطابق دهد. از آنجا که هیچ راه حل «همه منظوره ای» وجود ندارد، این مطالعه فعالیت های دیجیتالی سازی خاص را با چالش های مدل تجاری که SMEها هنگام اقدام برای فعالیت در بازارهای بین المللی رو به رو می شوند، انطباق می دهد. این یافته ها حائز اهمیت هستند چون آن ها دیجیتالی سازی را به فعالیت های اجراپذیری تفکیک می کنند که برای SMEها قابل مدیریت هستند.
بین المللی سازی SME
حجم شایانی از پژوهش ها به بررسی این موضوع پرداخته اند که چگونه کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMEها) طیفی از فرصت های تعبیه شده در بازارهای بین المللی را شناسایی و مورد بهره برداری قرار می دهند (لو و بیمیش، 2001). کالوف و بیمیش (1995) بین المللی سازی را به عنوان فرایند تطبیق دهی یک شرکت (شامل راهبرد، ساختار و منابع آن) به منظور فعالیت بین المللی تعریف کرده اند. در این تعریف، نه تنها پویایی و سرشت انقلابی بین المللی سازی لحاظ می شود بلکه جنبه های رفتاری و اقتصادی نیز در نظر گرفته می شوند. فعالیت در بازار بین المللی فرصت های بسیاری در اختیار SMEها قرار می دهد، مانند دسترسی به بازارهای بزرگ تر، دسترسی به مزایای فن آورانه، ارتقای سطح فنی، کاهش ریسک، و دسترسی به مالیه (بردلی، می یر و گائو، 2006؛ سونیلا، 2019).
مدیران و کارآفرینان می کوشند تا فرصت های موجود در بازارهای بین المللی را شناسایی کنند و از دسترسی به این بازارهای جهانی به عنوان یک ابزار راهبردی برای ارتقای رقابت پذیری و رشد تجاری خود بهره گیرند. مایه ی شگفتی نیست که عوامل اساسی در موفقیت بین المللی SMEها دارای اهمیت بالایی هم برای پژوهشگران و هم برای مالکان کسب وکار هستند (لاو و روپر، 2015؛ اورروبلات، پالاسیوس-مارکز و گارزون، 2020). زاهور، التباع، خان و وود (2020) پیشایندهای کلیدی را تحلیل کرده اند—به بیان دیگر، عواملی که زمینه سازی موفقیت بین المللی SMEها هستند. بر پایه ی مصاحبه ی آنان، کاردانی کارآفرینانه، همکاری بینافردی یا بیناسازمانی، تعبیه سازی رابطه ای، همکاری افقی یا عمودی، عدم قطعیت محیطی، و سرمایه ی سازمانی به عنوان پیشایندهای موفقیت بین المللی شناخته شدند. در اینجا، فعالیت های همیارانه همچون حاکمیت، سازوکار ها، قابلیت های مدیریت همکاری، و سرریز دانش، ممکن است به عنوان منشأ اصلی مزیت رقابتی عمل کنند و به عنوان عوامل میانجی و واسطه میان پیشایندها و موفقیت بین المللی SMEها ایفای نقش نمایند (ریم، اسجودین و پاریدا، 2019).
بین المللی سازی SME در معرض چالش های محدودکننده ی متداولی است، مانند محدودیت منابع انسانی، مالی، و اطلاعاتی (روجرز، 1990؛ ولش و وایت، 1981)، فقدان مشروعیت در خارج (ساپینزا، اوتیو، جورج و زهرا، 2006)، و محدودیت های انعطاف پذیری کوتاه مدت (بردلی و همکاران، 2006). از همین رو، پایگاه منابع ضعیف شرکت احتمالاً تصمیم برای وارد شدن به بازارهای بین المللی را به طور ویژه ای برای یک مدیر یا یک کارآفرین چالش آمیز می کند. به-رغم نقش استوار SMEها در توسعه ی اقتصادی و نقشی که کشورهای در حال توسعه در رشد تجارت جهانی ایفا می کنند، مطالعات اندکی درباره ی کوشش های بین المللی سازی انجام شده است (اشمیت و همکاران، 2020).

بدون دیدگاه