ترجمه مقاله آموزش تردمیل با پشتیبانی جزئی از وزن بدن در آتاکسی نخاعی - نشریه هینداوی

ترجمه مقاله آموزش تردمیل با پشتیبانی جزئی از وزن بدن در آتاکسی نخاعی - نشریه هینداوی
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آموزش تردمیل با پشتیبانی جزئی از وزن بدن در آتاکسی نخاعی
عنوان انگلیسی
Partial Body Weight-Supported Treadmill Training in Spinocerebellar Ataxia
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.407 در سال 2021
شاخص H_index مجله
100 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.231 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2090-2867
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2021
کد محصول
12551
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
فیزیوتراپی یا فیزیک درمانی - مغز و اعصاب - پزشکی فیزیکی و توانبخشی
مجله
Rehabilitation Research and Practice
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1155/2018/7172686
فهرست مطالب
1. مقدمه
2. مواد و روش ها
3.نتایج
4.بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
پیش زمینه و هدف : اختلالات حرکتی مربوط به راه رفتن و تعادل تاثیر زیادی بر زندگی افراد مبتلا به آتاکسی نخاعی – ماهیچه ای SCA دارند. از این رو ، هدف این تحقیق ارزیابی احتمال آموزش مجدد راه رفتن و افزایش ظرفیت قلبی – ریوی و به چالش کشیدن تعادل در مدت راه رفتن در اختلال SCA با استفاده از پشتیبانی نسبی وزن بدن BWS و تردمیل است. همچنین، تاثیرات این نوع آموزش بر کارایی و کیفیت زندگی بررسی شده اند.
روش ها: 8 بیمارSCA در مرحله اول تحقیق حضور داشتند . در این مرحله تاکید بر آموزش راه رفتن و شرایط قلبی – عروقی است. از 8 بیمار ، 5 نفر در مرحله دوم شرکت کردند. تاکید مرحله دوم تحقیق متمرکز بر آموزش تعادل دینامیک در مدت راه رفتن است. مراحل اول و دوم به ترتیب 8 و 10 هفته طول می کشند و هر مرحله دارای جلسات 50 دقیقه ای می باشند ( دو مرتبه در هفته ).
نتایج: نتایج نشان دادند که آموزش راه رفتن با استفاده از BWS نسبی تاثیر قابل توجهی افزایش عملکرد راه رفتن – شیببه تردمیل – مدت ورزش ها و ظرفیت قلبی- ریوی در افراد مبتلا به SCA دارد. بعد از مرحله دوم ، افزایش تعادل نیز مشاهده شد.
نتیجه گیری: ترکیب آموزش راه رفتن و تمرین های چالش برانگیز در سیستم کنترل وضعیت در افراد SCA امکان پذیر است – توسط بیماران SCA پذیرفته می شود – و منجر به ایجاد تغییر در توانایی راه رفتن و تعادل می شود.

 

2. مواد و روش ها
این تحقیق یک تحقیق نیمه تجربی پیش آزمون/ بعد از آزمون با طرح کنترل نشده است. این تحقیق با یک مجموعه ارزیابی آغاز می شود و سپس دوره درمان PBWSTT در دو مرحله ادامه می یابد ( راه رفتن / شرطی سازی و آموزش تعادل دینامیک ) و سپس یک مجوعه ارزیابی دیگر در پایان هر مرحله انجام می شود. این تحقیق توسط کمیته اخلاق منطقه ای تایید شده است ( شماره ثبت 17754813.0.0000.5235 ) و با توجه به بیانیه هلسینکی انجام شد. رضایت کتبی از تمام بیماران گرفته شد.

 

2.1 شرکت کنندگان : 25 بیمار دارای اختلال حرکتی گردشی از یک بیمارستان عصب شناسی منطقه ای در این تحقیق شرکت کرده اند که در آزمایش ژنتیک آنها وجود SCA مثبت بود. 10 بیمار پذیرفته نشده اند . 15 بیمار ، دعوت را پذیرفته اند و برای مصاحبه برای تایید معیارهای مورد نیاز شرکت کردند. معیار های در نظر گیری افراد در این آزمایش عبارتند از : تشخیص SCA از یک متخصص اعصاب-پاسخ " خیر " به تمام سوالات PAR-Q (پرسشنامه ای که احتمال ریسک ورزش افراد را با توجه به پاسخ های داده شده به سوالات سابقه تعیین می کند )(29) – و توانایی برای راه رفتن فاصله 10 متری با / بدون وسیله. معیارهای عدم حضور در تحقیق عبارتند از " عدم وجود بیماری آتاکسی " (30) و وجود فشار خون بالا –سرگیجه – بحران وضعی بیماری انسداد شریان قلب- غش یا مشکلات ارتوپدی که می توانند راه رفتن را محدود کنند. 5 شرکت کننده با توجه به معیارهای بالا از تحقیق حذف شدند . 1 نفر از آنها توانایی راه رفتن نداشت – و 4 نفر نیز در مرحله 0 آتاکسی قرار داشتند. بنابراین، 10 شرکت کننده حائز شرایط بودند و آزمایش با این افراد اغاز شد. در طول مدت تحقیق ، 2 شرکت کننده به دلیل مشکلات شخصی از درمان کنار رفتند . 8 بیمار ( 5 نفر مرد ) در بازه سنی 27 تا 58 سال هستند1143 ± )در این تحقیق شرکت کردند. تمام این افراد رضایت نامه کتبی ارائه کرده اند . جدول 1 ویژگی های شخصی شرکت کننده ها را خلاصه کرده است.


بدون دیدگاه