تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مدیریت ریسک کیفیت در زنجیره تامین برای هدایت عملکرد شرکت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: مدیریت ریسک کیفیت در زنجیره تامین برای هدایت عملکرد شرکت: نقش مکانیسم های کنترل
عنوان انگلیسی: Managing quality risk in supply chain to drive firm's performance: The roles of control mechanisms
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 35 (4 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2019 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 11.063 در سال 2021 شاخص H_index مجله : 217 در سال 2022
شاخص SJR مجله : 2.316 در سال 2021 شناسه ISSN مجله : 0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2021 کد محصول : 12518
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.66Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت - مهندسی صنایع - لجستیک و زنجیره تولید - مدیریت کسب و کار - مدیریت عملکرد - مهندسی مالی و ریسک - مدیریت صنعتی - تولید صنعتی
مجله: Journal of Business Research
کلمات کلیدی: مدیریت ریسک - توسعه تامین کننده - مدیریت فراخوان محصول - کنترل رسمی - کنترل اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Risk management - Supplier development - Product recall management - Formal control - Social control
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓
ضمیمه: دارد و ترجمه شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: دارد ✓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.01.029
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. ادبات و توسعه ی نظری

3. متدولوژی

4. تجزیه و تحلیل داده ها

5. بحث

6. نتیجه گیری

منابع

نمونه متن ترجمه

چکیده

رسوایی زیان و آسیب محصول به عنوان کابوس یک شرکت در نظر گرفته می شود. در بسیاری از موارد، منبع مولفه های معیوب یا ناامن ممکن است از خود شرکت تولیدی نباشد، ممکن است مسائل ذاتی در شبکه ی تامین وجود داشته باشد. هدف این پژوهش، بررسی تاثیرات دو اقدام مدیریت ریسک متمرکز تحت عنوان توسعه ی تامین کننده و فراخوان محصول پیشگیرانه بر عملکرد شرکت است. برای بررسی دقیق تاثیر دو نوع مکانیزم کنترل، کنترل اجتماعی و کنترل رسمی را به عنوان سوابق اقدامات مدیریت ریسک مورد بررسی قرار می دهیم و نقش تعدیل کننده ی آن ها بر رابطه ی بین اقدامات مدیریت ریسک و عملکرد شرکت را کشف می کنیم. بر مبنای داده های به دست آمده از 209 تولیدکننده ی چینی، مدل سازی معادلات ساختاری و رگرسیون سلسله مراتبی برای آزمون فرضیات پیشنهادی مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج نشان می دهند که توسعه ی تامین کننده فراخوان محصول به طور قابل توجهی بر عملکرد شرکت و عملکرد کیفیت نقش دارند. علاوه براین، کنترل اجتماعی و رسمی، سوابق قابل توجه دو اقدام مدیریت ریسک هستند. از همه مهم تر، نقش تعدیل کننده ی مکانیزم های کنترل بر رابطه ی بین اقدامات مدیریت ریسک و عملکرد شرکت را بررسی می کنیم. شاغلین حرفه ای باید آگاه باشند که مکانیزم های کنترل دارای تاثیرات تعدیل کننده ی مختلفی هستند، نوع مختلفی از مکانیزم کنترل باید برای تسهیل اقدامات مدیریت ریسک به کار گرفته شود تا عملکرد بهتر شرکت محقق شود.

 

ادبات و توسعه ی نظری:

مفهوم اصلی مدل پیشنهادی این است که مدیریت ریسک دارای تاثیر بر عملکرد مالی FP و عملکرد کیفیت QP است. مفهوم سازی ما از مدیریت ریسک شامل اقدامات واکنشی و پیشگیرانه با هدف مدیریت ریسک کیفیت در زنجیره تامین بالادستی (فعالیت های ابتدایی زنجیره تامین) و کاهش پیامدهای منفی فراخوان محصول در شبکه ی پایین دستی (فعالیت های انتهایی زنجیره تامین) است. به منظور هماهنگی فعالیت های اقدامات مدیریت ریسک، مدیران نیز باید از مکانیزم های کنترل استفاده نمایند. بنابراین، دو مکانیزم کنترل را به عنوان سوابق و عوامل SD,PPR قرار می دهیم. برای درک تصویر کلی از مکانیزم های کنترل، نقش تعدیل کننده ی ان ها را نیز در رابطه ی بین اقدامات مدیریت ریسک و عملکرد شرکت بررسی می کنیم. مدل مفهومی در تصویر 1 ارائه شده است.

 

2.1 مدیریت ریسک کیفیت و عملکرد شرکت

به منظور مدیریت مناسب ریسک کیفیت، شرکت باید زنجیره تامین بالادستی و پایین دستی را در نظر بگیرد. در زنجیره تامین بالادستی، شرکت باید رویکرد خرید معقول و مناسبی را برای بستن و مسدود کردن منبع مواد معیوب ایجاد نماید. این امر شامل اقدامات پیشگیرانه برای توقف رخداد ریسک است (اقدامات پیشگیرانه). در زنجیره تامین پایین دستی، شرکت باید اقدام سریع و واکنشی را اتخاذ نماید زمانی که بحران آسیب و زیان محصول کشف می شود. تان و هونیگ در سال 2011 بیان کردند که برنامه ی جامع SCRM باید شامل هر دو اقدام واکنشی و پیشگیرانه باشد. به طور مشابه، لویس در سال 2003 مکانیزم های واکنشی و پیشگیرانه را به عنوان عوامل مهم در کنترل مدیریت ریسک عملیاتی طبقه بندی می کند. فعالیت های پیشگیرانه به عنوان اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته می شوند که مشابه با مفهوم"درست زمان اول" و اثبات خطا در مدیریت کیفیت است. مکانیزم واکنشی، مدیریت پیامدهای منفی را شناسایی می کند، زیرا کیفیت خدمات، بهبود از شکست کیفیت را در نظر می گیرد. در این پژوهش، SD را به عنوان اقدام پیشگیرانه و PPR را به عنوان اقدام واکنشی بررسی می کنیم. تصویر 2 شرح می دهد که چگونه می توان اقدامات مدیریت ریسک را به منظور کاهش ریسک کیفیت در زنجیره تامین بالادستی و پایین دستی اتخاذ نمود.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)