ترجمه مقاله اخلاق و حرفه ای بودن حسابداران مدیریت - نشریه امرالد

ترجمه مقاله اخلاق و حرفه ای بودن حسابداران مدیریت - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اخلاق و حرفه ای بودن حسابداران مدیریت
عنوان انگلیسی
Management Accountants’ Professionalism and Ethics
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
25
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.571 در سال 2020
شاخص H_index مجله
10 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.148 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1574-0765
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q4 در سال 2020
کد محصول
12414
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
حسابداری و حسابداری مدیریت
کلمات کلیدی
حسابداران مدیریت - حرفه ای بودن - قضاوت اخلاقی
کلمات کلیدی انگلیسی
Management accountants - professionalism - ethical judgment
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/S1574-076520180000021006
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بررسی ادبیات و توسعه فرضیات
روش تحقیق
نتایج
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

این مطالعه با استفاده از سناریوهای تجربی نشان می دهد که ویژگی های حرفه ای حسابداران مدیریت یعنی تعهد اجتماعی، استقلال حرفه ای، وابستگی حرفه ای و از خود گذشتگی حرفه ای، با سه اصول اخلاقی در ارتباط هستند که نقش های مهمی در قضاوت اخلاقی، درک اصول اخلاقی یک عمل؛ عدالت اخلاقی، قرارداد گرایی و نسبیت گرایی ایفا می کنند. فهم این مسائل، به تعیین ویژگی های حرفه ای حسابداری مدیریت که باید برای تشویق قضاوت های اخلاقی حسابداران مدیریت ترویج داده شوند، کمک می کند زیرا تحقیقات نشان می دهد که اصول عدالت اخلاقی و قرارداد گرایی، با افراد در مرحله فوق قراردادی توسعه اخلاقی و قضاوت های اخلاقی تر، سازگار  است، در حالی که اصول نسبیت گرایی، با مرحله قراردادی توسعه اخلاقی و قضاوت های کمتر اخلاقی سازگار است.

 

بررسی ادبیات و توسعه فرضیات
حرفه ای بودن به این معنی است که یک فرد تا چه میزان با ویژگی های یک حرفه موافق است (Morrow، 1991). Hall (1968) پنج "ویژگی نگرشی" حرفه ای بودن را به صورت (1) استفاده از سازمان حرفه ای به عنوان یک مرجع اصلی (وابستگی حرفه ای)، (2) اعتقاد به ارائه خدمات به عموم مردم (تعهد اجتماعی)، (3) اعتقاد به تنظيم یک حرفه توسط اعضاي آن (خود نظارتی)، (4) احساس فراخواني به حرفه (از خود گذشتگی حرفه اي)، و (5) اعتقاد به اينکه افراد بايد حق تصميم گيري در کار خود بدون اجازه دیگران داشته باشند (استقلال حرفه ای) مشخص کرده است. مفهوم سازی با تاثیر گذاری کمتر نیز ابعاد مشابهی مانند حفظ جمعی و همکارانه استانداردها، تعهد حرفه ای و تعهد مشتری را شناسایی کرده است (Bartol، 1979، Carrington، Johansson، Johed & Ohman، 2013؛ Hall، Smith، & Langfield-Smith، 2005، Kerr et al .، 1977؛ Suddaby، Gendron، & Lam، 2009). مقیاس حرفه ای بودن Hall، برای ارزیابی حرفه ای بودن در میان حسابداران عمومی (Goetz، Morrow و McElroy، 1991)، حسابرسان داخلی (Kalbers & Fogarty، 1995) و حسابداران مدیریت (Shafer et al.، 2002) استفاده شده است. تحقيقات حسابداري، پيامدهاي مثبت حرفه اي بودن بر عملکرد شغلي، رضايت شغلي، تعهد سازماني و تصمیمات ترک شغل براي حسابرسان داخلي (Kalbers & Fogarty، 1995) و رضايت شغلي براي حسابداران عمومي (Norris & Neibuhr، 1984) و پيامدهاي منفي کشمکش های حرفه ای- سازمانی برای حسابداران مدیریت (Shafer et al., 2002) و کشمکش های حرفه ای گرایی- بازار گرایی برای حسابداران عمومی را شناسایی کرده اند (Suddaby et al., 2009). این تحقیق، این خط تحقیقات پاسخگو به تقاضای بررسی اثرات حرفه ای بودن بر قضاوت اخلاقی را توسعه داده و اثرات ویژگی های مختلف حرفه ای بودن حسابداری مدیریت را به طور جداگانه بررسی می کند (Shafer et al., 2002).

 

وظیفه انجمن حسابداران مدیریت (IMA)، ارتقاء ارزش های حرفه ای حسابداران مدیریت در ایالات متحده است. تحقیق قبلی، یک حمایت تجربی برای قابلیت اجرای مقیاس حرفه ای بودن Hall برای حرفه ی حسابداری مدیریت را ارائه کرده است (Shafer et al.، 2002). IMA، اهمیت یک تعهد اجتماعی را برای ارائه خدمات به نفع عموم را ارتقاء می دهد. به عنوان مثال، حسابداران مدیریت باید از استفاده از روش های حسابداری فریبنده و گمراه کننده که ممکن است به سرمایه گذاران بالقوه و بستانکاران آسیب برساند، خودداری کنند. حسابداران مدیریت باید با شناخت اهمیت استقلال حرفه ای و مقاومت در برابر فشارهایی که در تضاد با قضاوت حرفه ای هستند، در برابر فشار سازمانی مقاومت کنند تا با تمام اطلاعات مورد انتظار برای تاثیر بر کاربران صورت های مالی ارتباط برقرار نکنند. IMA، وابستگی نزدیک بین حسابداران مدیریت با حرفه را از طریق ضمانت بخش های محلی IMA و کنفرانس های ملی و انتشار مجلات حرفه ای را تقویت می کند که در نتیجه استانداردهای حرفه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد (Snizek، 1972). IMA بر اهمیت خود نظارتی و برخورداری حسابداران مدیریت از قدرت ارائه رفتار مناسب و به کارگیری صلاحدید هایی در مورد کارشان، تاکید دارد. IMA، مکانیسم های خود نظارتی از جمله یک منشور اخلاقی رسمی اتخاذ کرده و اقدامات انضباطی در برابر اعضایی که قیود آن را نقض می کنند، اعمال می کند. به عنوان مثال، بیانیه IMA کار حرفه ای اخلاقی بیان می کند که اعضا "باید به صورت اخلاقی" و به شیوه صادقانه، منصفانه، هدفمند و مسئول رفتار کنند.


بدون دیدگاه