ترجمه مقاله بدتنظیمی هیجان در کودکان دچار اوتیسم: یک بررسی چندروشی از نقش عوامل کودک و والدین - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بدتنظیمی هیجان در کودکان دچار اوتیسم: یک بررسی چندروشی از نقش عوامل کودک و والدین - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بدتنظیمی هیجان در کودکان دچار اوتیسم: یک بررسی چندروشی از نقش عوامل کودک و والدین
عنوان انگلیسی
Emotion dysregulation in children with autism: A multimethod investigation of the role of child and parent factors
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.811 در سال 2020
شاخص H_index مجله
74 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.040 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1750-9467
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2020
کد محصول
12351
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی، روانشناسی، روانشناسی رشد، روانپزشکی، مغز و اعصاب، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
مجله
تحقیق در مورد اختلالات طیف اوتیسم - Research in Autism Spectrum Disorders
دانشگاه
گروه روانشناسی، دانشگاه یورک، تورنتو، کانادا
کلمات کلیدی
اوتیسم، تنظیم هیجان، والدین، سلامت روان
کلمات کلیدی انگلیسی
Autism - Emotion regulation - Parents - Mental health
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.rasd.2021.101911
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش ها
2-1 شرکت کنندگان
2-2 مقیاس ها
2-2-1 پیامد 1: بدتنظیمی هیجان مشاهده شده
2-2-2 پیامد 2: گزارش والدین درباره ی بدتنظیمی هیجان کودک
2-3 عوامل کودک
2-3-1 نشانه شناسی اوتیسم
2-3-2 کنترل بازداری
2-4 عوامل والدین
2-4-1 استرس والدین
2-4-2 فرزندپروری ذهن آگاهانه
2-4-3 متغیرهای کنترل
2-5 رویه ها
2-6 تحلیل داده
3- نتایج
3-1 میزان بدتنظیمی هیجان در وظیفه ی استیصال
3-2 همبستگی های دومتغیره در میان متغیرها
3-3 رگرسیون سلسله مراتبی
3-4 تحلیل تعدیل گری
4- بحث و دلالت ها
4-1 محدودیت ها و مسیرهای آینده
4-2 نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Background Children with autism have been found to experience greater difficulties with emotion regulation than peers without autism. Characteristics related to autism (i.e., social communication challenges, restricted repetitive behaviours, inhibitory control difficulties) and external parent factors (i.e., parent stress, mindful parenting) have been suggested to contribute to the emotion dysregulation (ED) experienced by youth with autism.

Method The current study evaluated associations between child and parent factors and two indices of child ED (parent report and observational behaviour coding), in 44 children with autism, ages 8–13 years.

Results Child autism symptomology, inhibitory control difficulties, parental stress and mindful parenting were all associated with parent reported ED, but not with observed ED. Similarly, linear regressions revealed that these factors jointly predicted parent reported ED, but not observed ED. Restricted interests/repetitive behaviours and inhibitory control difficulties emerged as unique positive predictors of parent reported ED.

Conclusions Findings highlight the importance of using a multimethod approach and of considering child- and parent-level factors when investigating ED in children with autism.

1. Introduction

Children with autism often experience co-occurring depression, anxiety, or anger as a result of difficulties with emotion regulation (Cai et al., 2018), with many meeting criteria for at least one co-occurring mental health disorder (Salazar et al., 2015). Emotion regulation is described as “the extrinsic and intrinsic processes responsible for monitoring, evaluating, and modifying emotional reactions, especially their intensive and temporal features, to accomplish one’s goals” (Thompson, 1994, pp. 27–28). Difficulty employing these processes leads to emotion dysregulation (ED; Weiss, Burnham Riosa, Mazefsky, & Beaumont, 2017), which can present as tantrums, outbursts, and sustained negative responses (Samson et al., 2014).

4.2. Conclusion

There is a need to better understand emotion regulation difficulties experienced by children with autism, considering the implications that ED has for mental health and wellness. The different patterns of association found between observed and parent reported ED in the current study highlight the importance of employing a multimethod approach when exploring factors that contribute to child emotion regulation and of carefully considering how various measurement methods may elicit different experiences and abilities. While associations were found between parent reported ED and child and parent factors, these same patterns were not found for observed ED during a frustrating lab task, suggesting that the factors contributing to ED for children with autism may vary across contexts. Our findings suggest that autism characteristics, parental stress, and mindful parenting are important factors to consider when exploring emotion regulation.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

زمینه: بر پایه ی یافته ها، کودکان دچار اوتیسم در مقایسه با همتایان بدون اوتیسم خود مشکلات بزرگ تری در رابطه با تنظیم هیجان تجربه می کنند. خصوصیات مرتبط با اوتیسم (یعنی چالش های ارتباط اجتماعی، رفتار تکراری محدود، مشکلات کنترل بازداری) و عواملی بیرونی والدین (یعنی استرس والدین، فرزندپروری ذهن آگاهانه) به عنوان عوامل منجرشونده به بدتنظیمی هیجان در جوانان دچار اوتیسم مطرح شده اند.

روش: مطالعه ی کنونی ارتباط میان عوامل کودک و والدین و دو شاخص از بدتنظیمی هیجان کودک (گزارش والدین و کدگذاری رفتار مشاهده ای) در 44 کودک دچار اوتیسم در بازه ی سنی 8 تا 13 سال را ارزیابی کرد.

نتایج: نشانه شناسی اوتیسم کودک، مشکلات کنترل بازداری، استرس والدین، و فرزندپروری ذهن آگاهانه همگی با بدتنطیمی هیجان گزارش شده توسط والدین مرتبط بودند، اما با بدتنظیمی هیجان مشاهده شده مرتبط نبودند. به طریقی مشابه، رگرسیون خطی آشکار کرد که این عوامل به طور مشترک بدتنظیمی هیجان گزارش شده توسط والدین را پیش بینی کردند اما بدتنطیمی هیجان مشاهده شده را پیش بینی نکردند. علایق محدود/ رفتارهای تکراری و مشکلات کنترل بازداری به عنوان پیش بینی کننده های مثبت یکتای بدتنظیمی هیجان گزارش شده توسط والدین پدیدار شدند.

نتیجه گیری: یافته ها بر اهمیت استفاده از رویکرد چندروشی و در نظر گرفتن عوامل سطح کودک و سطح والدین در هنگام بررسی بدتنظیمی هیجان در کودکان دچار اوتیسم تأکید می کنند.

1- مقدمه

کودکان دچار اوتیسم اغلب چندابتلایی هایی همچون افسردگی، اضطراب، یا خشم را در نتیجه ی مشکلاتی که با تنظیم هیجان دارند، تجربه می کنند (کای و همکاران، 2018) و بسیاری دست کم یک نوع اختلال سلامت روان را همزمان بروز می دهند (سالازار و همکاران، 2015). تنظیم هیجان به عنوان «فرایندهای بیرونی و درونی مسئول نظارت، ارزیابی، و اصلاح واکنش های هیجانی، به ویژه ویژگی های شدید و آنی آن ها، برای تحقق اهداف فرد» (تامپسون، 1994، صص. 28-27) توصیف می شود. ناتوانی در به کارگیری این فرایندها منجر به بدتنظیمی هیجان می شود (ویس، بورنهام ریوسا، مافسکی و بیومونت، 2017)، که می تواند به صورت کج خلقی، طغیان، و پاسخ های منفی پایدار تجلی یابد (سامسون و همکاران، 2014).

4-2 نتیجه گیری

با در نظر گرفتن دلالت هایی که بدتنظیمی هیجان برای سلامتی و تندرستی روان در پی دارد، ضرورت درک بهتر مشکلات تنظیم هیجانی ای که کودکان دچار اوتیسم تجربه می کنند، احساس می شود. الگوهای ارتباط متفاوت یافت-شده میان بدتنظیمی هیجان مشاهده شده و گزارش شده توسط والدین در مطالعه ی کنونی بر اهمیت به کارگیری یک رویکرد چندروشی در هنگام بررسی عواملی که منجر به تنظیم هیجان کودک می شوند و بررسی دقیق این که چگونه روش های گوناگون سنجش ممکن است تجربیات و توانایی های گوناگون را برانگیزند، تأکید می کند. در حالی که ارتباطاتی میان بدتنظیمی هیجان گزارش شده توسط والدین و عوامل کودک و والدین یافت شد، همین الگوها برای بدتنظیمی هیجان مشاهده شده در طول یک وظیفه ی آزمایشگاهی مستأصل کننده یافت نشدند، امری که دلالت بر آن دارد که عوامل منجرشونده به بدتنظیمی هیجان برای کودکان دچار اوتیسم ممکن است از یک بافت به بافتی دیگر تغییر کنند. یافته های ما دلالت بر آن دارند که خصوصیات اوتیسم، استرس والدین، و فرزندپروری ذهن آگاهانه عوامل مهمی هستند که هنگام بررسی تنظیم هیجان باید مورد توجه قرار گیرند.


بدون دیدگاه