ترجمه مقاله اختصاص دینامیکی کنترل کننده تابع برای ارتقاء استحکام صفحه در شبکه تعریف شده نرم افزاری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اختصاص دینامیکی کنترل کننده تابع برای ارتقاء استحکام صفحه در شبکه تعریف شده نرم افزاری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اختصاص دینامیکی کنترل کننده تابع برای ارتقاء استحکام صفحه در شبکه تعریف شده نرم افزاری
عنوان انگلیسی
Dynamic slave controller assignment for enhancing control plane robustness in software-defined networks
صفحات مقاله فارسی
39
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.110 در سال 2020
شاخص H_index مجله
119 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.262 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0167-739X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12315
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی نرم افزار و شبکه های کامپیوتری
مجله
Future Generation Computer Systems
کلمات کلیدی
شبکه تعریف شده نرم افزاری، صفحه کنترل، چند کنترلی، از کار افتادگی کنترل کننده، تحمل پذیری خطا
کلمات کلیدی انگلیسی
Software-defined networking - Control plane - Multi-controller - Controller failure - Fault-tolerance
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.future.2019.01.010
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. انگیزه
3. مدل سازی و اطلاعات
4. تخصیص دینامیکی کنترل کننده تابع
5. شبیه سازی و ارزیابی
6. کارهای مرتبط
7. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

چند کنتری یک راهکار صفحه کنترل مقیاس پذیر برای شبکه تعریف شده نرم افزاری  (SDN) در مقیاس بزرگ است. یک سوئیچ SDN برای دستیابی به انعطاف پذیری بالا می تواند به یک کنترل کننده اصلی (مستر)  برای عملیت معمولی و یک کنترل کننده تابع (اسلیو)  که از کارکرد کنترل کننده اصلی بک آپ می گیرد متصل شود. هنگامی که کنترل کننده اصلی از کار می افتد، یکی از کنترل کننده های تابع به سوئیچ ها اختصاص داده می شوند تا به عنوان کنترل کننده اصلی کار کنند. با این حال، اختصاص کنترل کننده تابع نامناسب می تواند سبب از کار افتادن زنجیره کنترل کننده شود به طوری که خارج از ظرفیت کنترل کننده اختصاص یافته کار کند و حتی سبب ایجاد اختلال در شبکه شود. در این مقاله اختصاص دینامیکی کنترل کننده تابع را پیشنهاد می دهیم که با طراحی اختصاص کنترل کننده تابع پیش از خرابی کنترل کننده از اختلال در شبکه جلوگیری می کند. ما ابتدا پدیده خرابی زنجیره کننده کننده را توصیف می کنیم: به دلیل اختصاص غیر منطقی کنترل کننده تابع، ممکن است کل شبکه هنگامی که یک کنترل کننده از کار می افتد دچار اختلال شود. برای جلوگیری از این پدیده، مساله اختصاص کنترل کننده تابع را به عنوان یک مساله بهینه سازی ترکیبی چند هدفه فرموله می کنیم که تاخیر، توازن بار و استحکام را در نظر می گیرد و پیچیدگی کامل NP آن را اثبات می کند. ما این مساله را توسط روش اختصاص دینامیکی کنترل کننده تابع  (DSCA) حل می کنیم. این روش ابتدا از کار افتادگی های کنترل کننده در ماژول تشخیص خطا را بررسی می کند، سپس اختصاص انعطاف پذیر تابع را کامل می کند و اختصاص تابع جدید را برای سوئیچ ها در ماژول اختصاص اسلیو کارآمد تولید می کند. در نهایت در ماژول تنظیم نقش، نقش برخی از کنترل کننده ها را تغییر می دهد و سوئیچ ها را مجدداً متصل می کند. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که راهکار پیشنهادی می تواند بدترین تاخیر موردی را تحت خرابی های کنترل کننده به میزان متوسط 35.1 درصد کاهش دهد و احتمال اختلال در شبکه را کم کند.

 

انگیزه
در این بخش ابتدا از کار افتادگی زنجیره کنترل کننده در روش فعلی اختصاص کنترل کننده تابع را معرفی می کنیم و سپس توضیح می دهیم چرا اختصاص کنترل کننده تابع می بایست بهبود یابد.

از کار افتادگی زنجیره کنترل کننده
در شبکه SDN توزیع شده چند کنترلی و چند حوزه ای، هنگامی که یک کنترل کننده اصلی به دلیل خرابی سخت افزار یا نرم افزار از کار می افتد، کنترل کننده های از پیش تعریف شده تابع به طور آنی به سوئیچ های مدیریت شده توسط کنترل کننده از کار افتاده اختصاص داده می شوند. اگرچه مکانیزم های چند کنترلی و بک آپ گیری (مانند اصلی و تابع) مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان شبکه SDN را بهبود داده اند اما کارهای فعلی تحقیق کافی در طراحی اختصاص کنترل کننده تابع که نزدیک ترین کنترل کننده سوئیچ را به عنوان نقش تابع تعیین می کنند انجام نداده اند اما این اختصاص ناقص است و تهدید بالقوه ای را ارائه می کند که به عنوان از کار افتادگی زنجیره کنترل کننده معرفی می شود. علاوه بر این، ما از یک مثال ساده در شکل 1 برای نمایش پدیده از کار افتادگی زنجیره کنترل کننده استفاده می کنیم.

 

نیاز به بهبود اختصاص کنترل کننده تابع

براساس مثال فوق، ما می توانیم در یابیم که اختصاص کنترل کننده تابع موجود ناقص است و احتمالاٌ منجر به از کار افتادن زنجیره کنترل کننده می شود که سبب ایجاد خسارت جدید به شبکه می شود. بنابراین لازم است تا اختصاص کنترل کننده تابع برای دستیابی به صفحه کنترل با قابلیت تحمل خطا بهبود یابد. از طریق تحلیل، دلیل اصلی این مساله اختصاص ایستا و غیر منعطفف کنترل کننده های تابع بدون در نظر گرفتن شرایط کل شبکه (مانند ظرفیت کنترل کننده و درخواست عبور) تعیین شده است. بنابراین ایده جدیدی را برای بهبود اختصاص کنترل کننده تابع پیشنهاد می دهیم که نه تنها ظرفیت و قابلیت دسترسی به کنترل کننده را در نظر می گیرد، بلکه همچنین کنترل کننده های تابع مربوط به سوئیچ ها را به طور پویا براساس وضعیت شبکه تعیین می کند.

به عنوان مثال در شکل 2 هنگامی که C1 در شبکه از کار می افتاد، هر دو سوئیچ S1 و S2 می بایست به کنترل کننده جدید متصل شوند. متفاوت از روش فعی، ما ابتدا C2 و C3 را به ترتیب به عنوان کنترل کننده تابع S1 و S2 تعیین می کنیم. سپس C2 و C3 به سوئیچ های S1 و S2 اختصاص داده می شوند تا به عنوان کنترل کننده های اصلی سوئیچ ها عمل کنند. واضح است که این بهبود دارای دو مزیت است: (1) ظرفیت کنترل کننده به طور کامل به کار گرفته می شود اما به حداکثر آستانه نمی رسد و (2) از خرابی زنجیره کنترل کننده به طور موثر چشم پوشی می شود.


بدون دیدگاه