منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله پیوند و ارتباط جهت گیری کارآفرینی با موفقیت پروژه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پیوند و ارتباط جهت گیری کارآفرینی با موفقیت پروژه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پیوند و ارتباط جهت گیری کارآفرینی با موفقیت پروژه
عنوان انگلیسی
Linking entrepreneurial orientation to project success
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.675 در سال 2020
شاخص H_index مجله
144 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.762 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0263-7863
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12277
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، کارآفرینی، مدیریت پروژه و مدیریت استراتژیک
مجله
مجله بین المللی مدیریت پروژه - International Journal of Project Management
دانشگاه
سائوپائولو، برزیل
کلمات کلیدی
مدیریت پروژه، موفقیت پروژه، جهت گیری کارآفرینی، مدل سازی معادلات ساختاری، PLS هوشمند
کلمات کلیدی انگلیسی
Project management - Project success - Entrepreneurial orientation - Entrepreneurship - Structural equation modeling - SmartPLS
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2017.10.005
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مروری بر ادبیات
2.1 موفقیت پروژه
2.2 جهت گیری کارآفرینی
2.3 نزدیکی و تقریب جهت گیری کارآفرینی و موفقیت پروژه
3. طرح پژوهش
4. یافته های پژوهش
5. بحث نتایج
6. نتیجه گیری
6.1 پیامدهای نظری
6.2 پیامدهای عملی
6.3 محدودیت ها
6.4 مسیرهایی برای پژوهش بیشتر
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


Entrepreneurial orientation (EO) is a strategic posture of an organization, and it is related to basic policies and practices for the development of entrepreneurial actions looking for creating competitive advantages. This study develops and tests a model of the relationship between entrepreneurial orientation and project success in Brazilian context. As quantitative research, a survey was used to collect data. A sample of 100 valid answers from project practitioners was treated through the structural equation modeling method. As research implications, the main result points out the positive correlation between the entrepreneurial orientation and the project success, contributing to the development of this research subject and helping to minimize the gap in the literature that addresses the relationship between project success and EO. In practical terms, understanding that innovativeness, risk taking, proactiveness, autonomy and competitive aggressiveness (the dimensions of the EO) can contribute to project success and can also indirectly impact on organizational performance, could help organizations get competitive advantage when developing correlate factors. Finally, the results suggest that practices of project management can be aligned to the firm's entrepreneurial orientation to enable firms to attain better results in their projects and generate a competitive advantage. On other hand, given the proportion of the impact of EO on project success (20.3%) identified in this study, it is critical that project management professionals expand their horizon to recognize other factors that affect project success.

 

1. Introduction


Recent market dynamics levels are largely responsible for stimulating growth and innovation, which puts pressure on organizations to respond to more complex demands using increasingly competitive cost approaches. To meet the concerns arising from this scenario, a natural decrease occurs in the organization's set of operations, making room for an escalation of activities through projects (Shenhar and Dvir, 2007). Because of this, a significant number of companies are adopting project management techniques (Berssaneti and Carvalho, 2015) and investing resources and efforts in the implementation of project management (Martens and Carvalho, 2016).


 

6.4. Avenues for further research


Different organizational segments may also have different effects of entrepreneurial orientation on project success. According to Lumpkin and Dess (1996: 150): “although we argue here that all five dimensions are central to understanding the entrepreneurial process, they may occur in different combinations, depending on the type of entrepreneurial opportunity a firm pursues”. In this sense, how much a dimension of EO has a greater or less importance for the PS can also vary, which was not object of study of our research. For example, in segments or contexts where innovation is more present, it can be speculated that the innovativeness dimension plays a more important role on project success than in those where firms do not promote innovation. This situation can also occur with other dimensions in environments where the teams operate more autonomously, the competition is stronger, the risk behavior is more or less conservative, or where there is more market proactiveness, thereby opening up possibilities for future research.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

جهت گیری کارآفرینی EO، وضعیت و حالت استراتژیک یک سازمان است و به سیاست ها و فعالیت های اساسی برای توسعه اقدامات کارآفرینی مربوط می شود که به دنبال ایجاد مزایای رقابتی هستند. این مطالعه، مدلی از رابطه بین جهت گیری کارآفرینی و موفقیت پروژه را در زمینه برزیلی توسعه داده و مورد آزمون قرار می دهد. به عنوان پژوهش کمّی، بررسی برای جمع آوری داده ها انجام شد. نمونه ای از 100 پاسخ معتبر از شاغلین پروژه از طریق روش مدل سازی معادلات ساختاری به دست آمد. به عنوان پیامدهای پژوهش، نتیجه اصلی بیانگر هم بستگی مثبت بین جهت گیری کارآفرینی و موفقیت پروژه است و در توسعه موضوع این پژوهش نقش داشته و به کاهش شکاف در ادبیات مورد نظر کمک کرده و رابطه بین موفقیت پروژه و EO را شناسایی می کند. در شرایط عملی، درک این که نوآوری، ریسک پذیری، فعال بودن، استقلال و پرخاشگری رقابتی (ابعاد EO) می توانند در موفقیت پروژه نقش داشته باشند و هم چنین می توانند تاثیر غیر مستقیمی بر عملکرد سازمانی داشته باشند، می تواند به سازمان ها در کسب مزیت رقابتی هنگام توسعه عوامل مرتبط کمک کند. در نهایت، نتایج بیان می کنند که اقدامات مدیریت پروژه را می توان با جهت گیری کارآفرینی شرکت همراستا کرد تا شرکت ها بتوانند نتایج بهتری را در پروژه های خود کسب کرده و مزیت رقابتی ایجاد نمایند. از سوی دیگر، با فرض نسبتی از تاثیر EO بر موفقیت پروژه (23 درصد) که در این مطالعه شناسایی شد، این امر حیاتی و لازم است که متخصصین مدیریت پروژه برای شناخت سایر عوامل تاثیرگذار بر موفقیت پروژه، افق و دیدگاه خود را گسترش دهند.

 

1. مقدمه

سطوح پویایی های اخیر بازار تا حد زیادی مسئول تحریک رشد و نوآوری هستند و سازمان ها را تحت فشار قرار می دهند تا با استفاده از رویکردهای هزینه رقابتی به تقاضاهای بسیار پیچیده پاسخ دهند. برای برطرف کردن نگرانی های ناشی از این سناریو، کاهش طبیعی در مجموعه عملیات سازمان رخ می دهد و فضایی را برای تشدید فعالیت ها از طریق پروژه ها ایجاد می کند (شنهار و دویر 2007). به این دلیل، تعداد قابل توجهی از شرکت ها، تکنیک های مدیریت پروژه را اتخاذ کرده (برسانتی و کاروالو 2015) و منابع و تلاش های خود را در پیاده سازی مدیریت پروژه سرمایه گذاری می کنند (مارتنز و کاروالو 2016).

 

6.4 مسیرهایی برای پژوهش بیشتر

بخش های سازمانی مختلف می توانند تاثیرات جهت گیری کارآفرینی مختلفی بر موفقیت پروژه داشته باشند. طبق نظر لامپکین و دس در سال 1996، اگرچه ما بحث می کنیم که هر 5 بعد برای درک فرایند کارآفرینی اهمیت دارند، ممکن است با توجه به نوع فرصت کارآفرینی که شرکت مورد نظر دنبال می کند، در ترکیبات مختلفی ظاهر شوند. بر این اساس، این که بک بعد از EO تا چه اندازه برای PS اهمیت دارد، می تواند متفاوت باشد که این امر موضوع مطالعه پژوهشی ما نبود. برای مثال، در بخش ها یا زمینه هایی که نوآوری بیشتری وجود دارد، می توان حدس زد که بعد نوآوری نقش بسیار مهمی را در موفقیت پروژه ایفا می کند (نسبت به جایی که شرکت ها نوآوری را ارتقا نمی دهند). این موقعیت می تواند با سایر ابعاد در محیط هایی رخ دهد که تیم ها به صورت مستقل فعالیت می کنند، رقابت شدید تر و قوی تر است، رفتار ریسک و پرخطر بیشتر است یا جایی که پیشگامی و فعال بودن بیشتری در بازار وجود دارد و این امر احتمالاتی را برای پژوهش بیشتر فراهم می سازد.


بدون دیدگاه