تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تاثیر گردش مجدد گازهای خروجی اگزوز روی احتراق دیزل پیشرفته و سوخت های جایگزین – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تاثیر گردش مجدد گازهای خروجی اگزوز روی احتراق دیزل پیشرفته و سوخت های جایگزین – مطالعه مروری
عنوان انگلیسی: Effect of exhaust gas recirculation on advanced diesel combustion and alternate fuels - A review
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 48 (6 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 10.589 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 212 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 3.035 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0306-2619
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 11648
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.46Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک، مکانیک سیالات، تبدیل انرژی و تاسیسات حرارتی و برودتی
مجله: انرژی کاربردی - Applied Energy
دانشگاه: دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه VIT، هند
کلمات کلیدی: گردش بازگشتی گاز اگزوز، سایش موتور، اشتعال تراکمی سوخت همگن، تضعیف روغن‌کاری، بیو-دیزل-NOx
کلمات کلیدی انگلیسی: Exhaust gas recirculation - Engine wear - Homogeneous charge compression ignition - Lube oil deterioration - Biodiesel-NOx
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2016.07.096
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

نکات برجسته

چکیده

فهرست

1. پیشگفتار

2. گردش بازگشتی گاز اگزوز

2.1. طراحی، پیکربندی و پنجره عملیاتی EGR

3. احتراق موتور پیشرفته

3.1. استراتژی‌های آماده‌سازی شارژ (سوخت) همگن

4. EGR برای مفاهیم احتراق موتور پیشرفته

5. EGR برای موتورهای با سوخت جایگزین

5.1 EGR برای موتورهای سوخت مایع جایگزین

5.2. EGR برای موتورهای با سوخت گازی جایگزین

6. تاثیر EGR روی آلودگی روغن موتور و سایش موتور

7. تاثیر EGR روی ویژگی‌های ذرات دیزلی

8. نکات نتیجه‌گیری و جهات پژوهشی آینده

رفرنس

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Ever since the establishment of the California Air Resources Board (CARB) in 1968 and Environmental Protection Agency (EPA) in 1970, significant strides have been made in diesel engine emission control technology. The diesel emission control is being achieved using strategies involving in-situ and after-treatment techniques and even with their effective combinations. Among these techniques, recirculation of the exhaust gases back to the engine inlet is an in-situ approach for Nitrogen Oxides (NOx) control. Moreover, exhaust gas recirculation (EGR) has been used for controlling the onset of combustion process. In the current review, the importance of EGR for advanced diesel combustion like homogeneous charge compression ignition (HCCI) or low-temperature combustion (LTC) system and the requirement of EGR with the use of alternate fuels are discussed. In order to facilitate better understanding, the adverse effects of EGR, the impact of EGR on diesel engine wear and lube oil deterioration is also highlighted.

 

1. Introduction

Over the last five decades, the vehicle population across the globe has grown significantly. The concern over vehicular pollution increased steadily after 1960s Los Angeles episode. It is wellknown that vehicular emissions vary with engine type, operating conditions and fuel utilized, and all these aspects need to be addressed simultaneously for their abatement. The severity of engine pollutant depends on their concentration and exposure time and severely affects human health. Owing to inherent fuel economy advantage, diesel engines have made inroads into automotive applications beside their usual stationary domain. However, the diesel fuel operated vehicles are the major source of NOx and particulate emissions and responsible for the deterioration of ambient air quality. Many countries like Brazil, China, Sri Lanka, Denmark and Paris are in the process of eliminating diesel vehicles and enforcing heavy taxes and levies on such vehicles. Recently, Indian government banned the registration of dieselrun private cars with capacity of 2000 CC and above in certain cities [1].

نمونه متن ترجمه

چکیده

از زمان راه‌اندازی هیات مدیره هوایی کالیفرنیا  (CARB) در سال 1968 و آژانس حفاظت از محیط زیست  (EPA)، مطالعات مهمی در فناوری کنترل انتشار گازهای دیزلی موتور انجام شده‌اند. کنترل انتشارات دیزلی با استفاده از استراتژی‌هایی شامل تکنیک‌های در محل و پس از عمل آوری و حتی با ترکیب‌های موثر آن‌ها حاصل می‌شود. در میان این تکنیک‌ها گردش مجدد (بازگشتی) گازهای اگزوز به ورودی موتور، رویکردی در-محل برای کنترل اکسید نیتروژن (NOx) است. علاوه‌براین، گردش مجدد گاز اگزوز  (EGR) برای کنترل شروع فرایند احتراق مورد استفاده قرار گرفته است. در مطالعه حاضر، اهمیت EGR برای احتراق دیزلی پیشرفته مانند اشتعال تراکمی سوخت همگن  (HCCI) یا سیستم احتراق کم دما  (LTC) و الزام EGR به استفاده از سوخت‌های جایگزین مورد بحث قرار می‌گیرند. به منظور تسهیل شناخت بهتر، اثرات نامطلوب EGR، تاثیر EGR روی سایش موتور دیزلی و تضعیف روغن‌کاری نیز مطرح می‌شوند.

 

1. پیشگفتار

در طول پنج دهه گذشته، جمعیت وسایل نقلیه در سراسر جهان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نگرانی در مورد آلودگی ناشی از وسایل نقلیه به طور پیوسته پس از اپیزود لس آنجلس در دهه 1990 افزایش یافته است. به خوبی می‌دانیم که انتشارات وسایل نقلیه با توجه به نوع موتور، شرایط عملیات، و سوخت مورد استفاده، متغیر است، و لازم است که همه این جنبه‌ها برای کاهش آن‌ها به طور همزمان مورد بررسی قرار گیرند. شدت آلودگی موتور بستگی به غلظت و زمان در معرض قرارگیری دارد و به شدت روی سلامت انسان تاثیر می‌گذارد. با توجه به مزیت اقتصادی ذاتی سوخت، موتورهای دیزلی، تهاجم‌هایی را در کاربردهای خودرو علاوه‌بر دامنه ثابت معمول خود ایجاد کرده‌اند. با این حال، وسایل نقلیه‌ای که با سوخت دیزلی کار می‌کنند منبع اصلی انتشارات NOx و ذرات معلق و مسئول بدتر شدن کیفیت هوای محیط هستند. بسیاری از کشورها مانند برزیل، چین، سریلانکا، دانمارک، و پاریس در فرایند حذف وسایل نقلیه دیزلی و اجرای مالیات‌های سنگین و مالیات روی چنین وسایل نقلیه‌ای قرار دارند. به تازگی دولت هند، ثبت نام خودروهای دیزلی با ظرفیت 2000 CC و بالاتر را در شهرهای خاص ممنوع کرده است [1].

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)