منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله علت غنی کردن بازاریابی با بازاریابی گسترده - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله علت غنی کردن بازاریابی با بازاریابی گسترده - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۲۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
چرا بازاریابی گسترده، بازاریابی را غنی ساخته است
عنوان انگلیسی
Why broadened marketing has enriched marketing
صفحات مقاله فارسی
8
صفحات مقاله انگلیسی
3
سال انتشار
2018
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
387
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی و مدیریت کسب و کار
مجله
بررسی AMS
دانشگاه
دانشکده مدیریت کلاگ دانشگاه نورث وسترن، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
گسترش بازاریابی، بازاریابی اجتماعی، ضد بازاریابی، بازاریابی موزه، نظریه کلی بازاریابی، فیلیپ کوتلر، سیدنی لوی، جرالد زالتمن، ریچارد باگوزی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The marketing discipline, which emerged in the early 1900s, spent its first 70 years focused on describing and evaluating how for-profit organizations conduct their commercial operations with products and services. Starting in the 1970s, marketing scholars – Philip Kotler, Sidney Levy, Gerald Zaltman, and Richard Bagozzi – wrote a series of articles showing that marketing activities go on in the non-profit sector as well. They proposed that the marketing discipline would be enriched by working with the “marketing” problems of non-profit and public organizations–not just the marketing problems of commercial organizations. This subsequently came to be known as the “broadening of marketing.” A few years later, some marketers challenged the broadening idea as not belonging in the discipline of marketing. The broadening scholars suggested carrying out a referendum with marketing professors. The subsequent vote proved to be overwhelmingly in favor of the broadening movement. More recently, Adel El-Ansary and co-authors (El-Ansary et al. AMS Review, 2018) raised the question of whether the broadening work is part of a larger paradigm that might lead to a general theory of marketing.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
دانش بازاریابی که در اوایل دهه 1900 پدیدار شد، 70 سال اول خود را با تمرکز بر ارزیابی و توصیف چگونگی اداره عملیات تجاری در سازمان های غیرانتفاعی دارای محصولات و خدمات سپری کرد. با آغاز فعالیت این رشته، دانش پژوهان بازاریابی: فیلیپ کوتلر، سیدنی لوی، جرالد زالتمن و ریچارد باگوزی؛ یک سری مقالات را به منظور اثبات وجود فعالیت های بازاریابی در سازمان های غیرانتفاعی و دولتی ارائه دادند؛ آن ها پیشنهاد کردند که رشته بازاریابی نه تنها با فعالیت در زمینه مشکلات بازاریابی در سازمان های تجاری غنی سازی می شود بلکه با فعالیت در زمینه مشکلات "بازاریابی" در سازمان های غیرانتفایی نیز می تواند پرمایه تلقی شود. سپس این مسئله با عنوان "گسترش بازاریابی" شناخته شد. چندین سال بعد، برخی از بازاریابان با بیان اینکه این مسئله مربوط به رشته بازاریابی نیست، ایده های گسترش بازاریابی را به چالش کشیدند. دانش پژوهانی که با ایده گسترش بازاریابی موافقت می کردند، برگزاری همه پرسی با حضور پرفسور های بازاریابی را پیشنهاد کردند. آرای متعاقب ثابت کرد که بازاریابی به شدت تمایل به گسترش دارد. اخیرا، ادل الانصاری و نویسندگان همکارش (الانصاری ات ال، ژورنال AMS Review (2018)) سوال بحث برانگیز که "آیا گسترش بازاریابی می تواند جزئی از الگوی کلی باشد که به سمت نظریه کلی بازاریابی هدایت می شود؟" را مطرح کرده اند.

بدون دیدگاه