دانلود ترجمه مقاله استفاده از شناخت بصری در بازسازی نقشه های مهندسی سه بعدی - مجله الزویر

دانلود ترجمه مقاله استفاده از شناخت بصری در بازسازی نقشه های مهندسی سه بعدی - مجله الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش ادراک و شناخت بصری در بازسازی سه بعدی طرح و نقشه های مهندسی چند نمایی
عنوان انگلیسی
Embedding visual cognition in 3D reconstruction from multi-view engineering drawings
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2000
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4010
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله
سیستم های چند رسانه ای، مهندسی نرم افزار و هوش مصنوعی
مجله
طراحی به کمک کامپیوتر
دانشگاه
موسسه ارتباطات رسانه، آلمان
کلمات کلیدی
تفسیر طرح ها و نقشه های مهندسی، بازسازی سه بعدی از تصاویر متعدد، ادراک و شناخت بصری
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ چارچوب الگوریتم برای بازسازی سه بعدی
۱ ۲ استراتژی تقسیم و تصاحب
۲ ۲ ایده الگوریتم
۳ ۲ اجرای الگوریتم و مراحل اصلی
۳ تقسیم بندی فضای جسم سه بعدی
۴ خلق مدل سه بعدی برای اجسام اولیه
۱ ۴ تولید سطح پایه
۲ ۴ محاسبه خط سیر روبش برای سطح پایه
۳ ۴ نمونه مثال بازسازی
۵ تفسیر نمای مقطعی
۶ موتور استدلال بصری
۷ بحث و نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper we discuss how to reconstruct 3D models from multi-view engineering draws by employing human engineers’ approaches. Human's ‘divide and conquer’ interpretation strategy in visual cognition is simulated, and successfully carried out on the basis of spatial division of 3D object space. At first, a volume-oriented method is utilized to decompose the 3D object space in a set of 3D ‘cell-boxes’ whose three-view bounding rectangles will isolate its related sub-projections from input projections views, and in every cell-box a cell primitive is implied. Then, a 3D model of each cell primitive is ‘locally’ generated from its ‘sub-projection’ views by wire-frame oriented algorithms. The final interpretation result of the overall projection-views is a ‘Union’ of these cell primitives. To deal with the ambiguity, a visual reasoning engine is implemented on the basis of principles from Gestalt psychology. It will be activated to pick out the most reasonable interpretation, when ambiguities are generated during the reconstruction process. The section views are also incorporated in getting rid of the ambiguity. Moreover, we design a natural and convenient interaction way to encourage the user to be involved in the process while interpreting complex projections. The key steps of this human-like reconstruction approach are presented in detail.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله راجع به نحوه بازسازی مدلهای سه بعدی از طرح ها و نقشه های مهندسی چند نمایی با بکارگیری شیوه های مهندسین انسانی بحث می کنیم. استراتژی تفسیر انسان در ادراک و شناخت بصری شبیه سازی شده و بر اساس تقسیم بندی فضایی فضای سه بعدی هدف ، با موفقیت اجرا شده است. ابتدا، برای تجزیه فضای سه بعدی هدف در مجموعه باکس های اجسام سه بعدی که مستطیل های پیوندی سه نمایی ، زیر تصاویر وابسته را از نماهای تصاویر ورودی جدا می کنند و در هر باکس یک جسم اولیه قرار داده شده است، از روش مبتنی بر حجم یا به عبارتی حجمی استفاده شده است. سپس مدل سه بعدی از هر جسم اولیه از طریق نماهای زیرتصویر با استفاده از الگوریتم های مبتنی بر قاب وایر حاصل می گردد. نتیجه تفسیر نهایی نماهای تصویر کلی در واقع اتحاد اجسام اولیه را تشکیل می دهد. به منظور رسیدگی و حل این ابهام، از موتور استدلال بصری بر مبنای اصول روانشناسی گشتالت استفاده شده است. هدف از بکارگیری این موتور انتخاب مطلوب ترین تفسیراست زمانی که ابهاماتی در طول فرایند بازسازی رخ می دهد. نماهای مقطعی نیز برای حل ابهامات مد نظر قرار داده می شوند. به علاوه ، شیوه تعاملی راحت و طبیعی برای تشویق کاربر به مشارکت در فرایند در طول تفسیر تصاویر پیچیده طراحی می کنیم. مراحل کلیدی این شیوه بازسازی شبیه به انسان به تفصیل شرح داده شده است.

بدون دیدگاه