تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله وجود گردشگری

عنوان فارسی: وجود گردشگری
عنوان انگلیسی: The Being of Tourism
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18
سال انتشار : 2010 فرمت مقاله انگلیسی : PDF
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده کد محصول : 128
محتوای فایل : zip حجم فایل : 525.40Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: گردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت گردشگری
مجله: مجله تحقیقات گردشگری و صلح - The Journal of Tourism and Peace Research
دانشگاه: دانشگاه اوکلند، نیوزیلند
کلمات کلیدی: هستی در جهان، معرفت شناختی، هر روزه، هیگر، علم تفسیر، گردشگری و صلح.
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

پیشگفتار

زمینه‌ در حال تکامل مطالعات گردشگری: مروری مختصر

پیشرفت‌های معرفت‌شناختی در مطالعات گردشگری

بودن (هستی) گردشگری: تفکرات در زمینه‌ مفهوم هدیگر از هستی در-جهان

مفاهیم ضمنی برای صلح از طریق پژوهش گردشگری

نتیجه‌گیری: بحث‌ها باز آینده

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper argues that the emergence of critical scholarship is important for further theorisations about tourism. It seeks to challenge the reader to think beyond the traditional notion of tourism and stresses the importance of emic and situated approaches to research. By drawing on the work of Martin Heidegger and his concept of being-inthe-world the paper emphasises that everyday life cannot be separated either from tourists or from researchers who act as culturally situated story-tellers. Tourism is presented as a phenomenon that can tell us about the world – a proposal which summons a theoretical shift as to what tourism is and does and what can be and can do. The contribution of this paper lies in a theoretical and philosophical domain and highlights the importance of exploring the multitude of meanings which inform our understanding/s in and of tourism.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله استدلال می‌کند که ظهور رابطه‌ی انتقادی (حیاتی)، برای نظریه‌پردازان درباره‌ی گشردگری، مهم است. مطالعه به دنبال چالش کشیدن خواننده برای تفکر فراتر از نظریه‌ی سنتی گردشگری است و بر اهمیت رویکردهای امیک و جا افتاده  برای پژوهش تاکید دارد. بر اساس کار مارتین هیگر و مفهوم او از «هستی-در-جهان»، مقاله تاکید دارد که زندگی روزمره را نمی‌توان از گردشگران و محققانی که به عنوان داستان‌سرایان از لحاظ اجتماعی جا افتاده عمل می‌کنند جدا ساخت. گردشگری به عنوان پدیده‌ای ارائه می‌شود که می‌توان به ما درباره‌ی جهان بگوید – پروپوزالی که یک شیفت نظری را در این باره که گردشگری چیست و چه می‌تواند باشد و چه می‌تواند انجام دهد، فراخوانی می‌کند. کمک این مقاله در یک دامنه‌ی نظری و فلسفی قرار می‌گیرد و اهمیت کاوش اندازه‌ی معانی که شناخت ما از گردشگری مشخص می‌کنند برجسته می‌سازد.