تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تحلیل انتشار ترک زیرسطحی تحت بارگذاری در سطح تماس غلتشی در چرخ‌ های راه‌ آهن – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تحلیل انتشار ترک زیرسطحی تحت بارگذاری در سطح تماس غلتشی در چرخ‌ های راه‌ آهن با بکارگیری روش مدلسازی المان محدود
عنوان انگلیسی: Analysis of subsurface crack propagation under rolling contact loading in railroad wheels using FEM
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24
سال انتشار : 2007 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8156 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.94Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی جامدات و مکانیک خودرو
مجله: مهندسی مکانیک شکست - Engineering Fracture Mechanics
دانشگاه: دانشگاه وندربیلت، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: خستگی در سطح تماس غلتشی؛ شکست؛ انتشار ترک؛ ترک ترکیبی؛ چرخ‌های راه‌آهن
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مدل‌سازی المان محدود ترک زیرسطحی در سطح تماس چرخ و ریل

2) مدل انتشار ترک ترکیبی ناشی از خستگی

3) مطالعه‌ پارامتری

4) نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

A general subsurface crack propagation analysis methodology for the wheel/rail rolling contact fatigue problem is developed in this paper. A three-dimensional elasto-plastic finite element model is used to calculate stress intensity factors in wheels, in which a sub-modeling technique is used to achieve both computational efficiency and accuracy. Then the fatigue damage in the wheel is calculated using a previously developed mixed-mode fatigue crack propagation model. The advantages of the proposed methodology are that it can accurately represent the contact stress of complex mechanical components and can consider the effect of loading non-proportionality. The effects of wheel diameter, vertical loading amplitude, initial crack size, location and orientation on stress intensity factor range are investigated using the proposed model. The prediction results of the proposed methodology are compared with in-field observations.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله روشی عمومی برای تحلیل انتشار ترک زیرسطحی در پدیده خستگی در سطح تماس غلتشی چرخ و ریل ابداع می‌شود. برای محاسبه ضرایب شدت تنش در چرخ‌ها از مدل المان محدود الاستوپلاستیک سه‌بعدی استفاده می‌شود که در آن از تکنیک ساخت مدل‌های فرعی برای حصول بازدهی و دقت محاسباتی بهره می‌گیرند. سپس، آسیب خستگی در چرخ با بکارگیری مدل انتشار ترک ترکیبی ناشی از خستگی که پیش‌تر ساخته شده است محاسبه می‌گردد. مزایای روش پیشنهادی این است که می‌تواند تنش تماسی اجزای مکانیکی پیچیده را به دقت نشان دهد و اثر عدم تناسب بارگذاری را نیز لحاظ کند. اثرات قطر چرخ، دامنه (نوسان)بارگذاری قائم، اندازه ترک اولیه، محل و جهت‌گیری روی دامنه ضریب شدت تنش نیز با بهره‌گیری از همین مدل پیشنهادی بررسی خواهد شد. در نهایت، نتایج پیش‌بینی روش پیشنهادی با مشاهدات میدانی مقایسه می‌شود.

محصولات مشابه