تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رویکردهای مطالعه مفاهیم و سبک های یادگیری در آموزش عالی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: رویکردهای مطالعه، مفاهیم یادگیری و سبک های یادگیری در آموزش عالی
عنوان انگلیسی: Approaches to studying, conceptions of learning and learning styles in higher education
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16
سال انتشار : 2011 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 6537 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 426.90Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله: تکنولوژی آموزشی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: یادگیری و تفاوت های فردی - Learning and Individual Differences
دانشگاه: موسسه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد، بریتانیا
کلمات کلیدی: رویکردهای مطالعه، ادراکات از یادگیری، سبک های یادگیری، مدلهای ذهنی یادگیری، ادراکات از زمینه های علمی و دانشگاهی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. رویکردهای مطالعه و ادراکات از محیط علمی و دانشگاهی

3. رویکردهای مطالعه و ادراکات از یادگیری

1. 3 پرسشنامه انعکاس یادگیری (RoLI)

2. 3. پرسشنامه سبک های یادگیری (ILS)

4. الگوهای یادگیری یا سبک های یادگیری؟

5. نتایج و معانی ضمنی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Learning styles have been construed in different ways but traditionally have been regarded as relatively stable. In contrast, the “student approaches to learning” perspective tends to assume that approaches to studying are contextually driven. This article argues for a rapprochement between these two traditions. First, the evidence that students' perceptions of their context determine their approaches to studying is open to other interpretations. Second, students' approaches to studying depend as much on their conceptions of learning as on contextual factors. Third, students' conceptions of learning seem to be relatively stable, even across an entire degree programme. This suggests that conceptions of learning fit the traditional notion of learning styles. Future research should explore the conceptual and empirical relationships between students' learning styles and their conceptions of learning.

نمونه متن ترجمه

چکیده

سبک های یادگیری به طرق مختلفی تفسیر شده است، اما از لحاظ سنتی، نسبتاً پایدار در نظر گرفته شده است. درمقابل، رویکرد شیوه های دانشجویان برای یادگیری فرض می کند که رویکردهای مطالعه زمینه مدار می باشد. این مقاله، این گونه استدلال می کند که بین دو سنت روابط حسنه ای وجود دارد. اولاً، مدارک بدست آمده مبنی براینکه ادراکات دانشجویان از زمینه ها، رویکردهای مطالعه شان را تعیین می نماید، برای تفاسیر دیگر باز می باشد. ثانیاً، رویکردهای مطالعه دانشجویان عمدتاً به ادراکات آنها از یادگیری و عوامل زمینه ای بستگی دارد. ثالثاً، ادراکات دانشجویان از یادگیری حتی در کل برنامه یک پایه نسبتاً پایدار است. این مسئله حاکی از آن است که ادراکات آنها ازیادگیری با فرض سنتی سبک های یادگیری برازش دارد. تحقیق آتی باید روابط مفهومی و تجربی بین سبک های یادگیری دانشجویان و ادراکات آنها از یادگیری را کشف نماید.