ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
چکيده
1- مقدمه
2- کارهای تجربی
2-1 جزئيات تيرهای تست شده، مواد و ترکيبات
2-2 طرح استحکام بخشي
2-3 روش تست
3- نتايج و بحث
3-1 مدهای شکست
3-2 بار متناظر با اولين ترک و تغییر مکان تیر
3-3 نتایج آزمون تحت شرایط بار خستگی
3-4 نتایج تست بار نهایی یکنواخت اعمالی پس از سیکل های خستگی
4 4- برآورد ظرفيت برشی تيرهای مسلح تست شده
5 جمع بندی
چکيده
در اين مقاله، مطالعه تجربي روي رفتار خستگي و رفتار استاتیک پس از خستگي تير بتني مسلح تقويت شده با ورقه هاي فیبرهای پلیمری تقویت شده کربنی (CFRP) يا شيشه اي (GFRP) که بصورت عمودي يا مورب در تير قرار مي گيرند ارائه مي شود. کليه تيرهاي مد نظر براي تست خستگي، تحت بار خمشي چهار نقطه اي به مدت يک میليون سيکل و با فرکانس 5 هرتز قرار مي گيرند. نتایج نشان می دهند که مي توان از ورقه هاي FRP براي افزايش قابل توجه مقاومت خستگي تيرهاي تقويت شده استفاده کرد. همچنين، نتايج بدست آمده از تست هاي بارگذاری یکنواخت، پس از اعمال بار خستگی، نشان مي دهند که ورقه هاي FRP در افزايش قابل توجه استحکام نهايي و داکتیلیته تيرهاي تست شده دخيل هستند. آرایش قطري GFRP نسبت به آرايش عمودي در افزايش استحکام برشي و سفتي تير موثرتر است. در نهايت، از تعداي مدل ممان خمشي براي پيش بيني بارهاي نهايي تيرهاي تست شده استفاده شد که همبستگي خوبي با نتايج تجربي داشتند.
Abstract
This paper presents experimental research on the fatigue and post-fatigue static behaviour of reinforced concrete beams strengthened with glass or carbon fibre reinforced polymer (FRP) sheets placed either vertically or obliquely. All beams for fatigue tests were subjected to four-point bending for one million cycles with a frequency of 5 Hz. The results show that the FRP sheets can be used to significantly enhance the fatigue resistance of the beams strengthened. Also the results from the post-fatigue monotonous tests indicate that FRP sheets contribute the significant increase of the ultimate strength and ductility of the beams tested. The diagonal GFRP reinforcing arrangement is more effective than the vertical one in enhancing shear strength and stiffness. Finally, some moment deflection models were adapted to predict the ultimate loads of the beams tested, which give very good correlation to the experimental results.