ترجمه مقاله نقش هوش راهبردی در توسعه مجموعه توانمندی های مدیران

ترجمه مقاله نقش هوش راهبردی در توسعه مجموعه توانمندی های مدیران
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش هوش راهبردی در توسعه مجموعه توانمندی های مدیران: مطالعه ای با استناد به بانکهای تجاری اردن
عنوان انگلیسی
The Role Of Strategic Intelligence In The Development Of Managers Competencies Portfolio: A Study With Reference Jordanian Commercial Banks
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2348-0386
کد محصول
10607
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
جداول ترجمه شده است✓ تصاویر ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، مدیریت استراتژیک، مدیریت بازرگانی
مجله
مجله بین المللی اقتصاد ، تجارت و مدیریت - International Journal of Economics - Commerce and Management
دانشگاه
دانشگاه خاورمیانه، دانشکده مدیریت بازرگانی، اردن
کلمات کلیدی
هوش راهبردی، مهارت ها، توانمندی ها، مجموعه توانمندی های مدیران، بانک های تجاری، اردن
کلمات کلیدی انگلیسی
Strategic intelligence - skills - competencies - managers - competencies portfolio - Commercial banks - Jordan
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
دیدگاه و مشارکت عقلانی
مسائل و مشکلات پژوهشی
اهداف پژوهشی
فرضیات پژوهشی
متدولوژی یا روش‌شناسیِ پژوهش
جمعیتِ تحت مطالعه و آمار و ارقام
دیتا/داده‌ها
روایی
پایایی
مدیریت پرسشنامه
تحلیل و یافته‎ها
شرح متغیرهای پژوهشی
شرح متغیر مستقل (هوش راهبردی)
شرح متغیر وابسته (مجموعه توانمندی‎های مدیر)
آزمودنِ فرضیات
آزمودنِ روایی مدل پژوهشی
آزمودن فرضیه های فرعی
بحث راجع به نتایج
نخست – بحث راجع به نتایج تشریحی/توصیفی
دوم: بحث راجع به نتایج استنباطی
پس از تحلیل نتایج علیّتی، می‎توان به نتیجه‎ زیر دست یافت:
پیشنهادات
محدودیت‌های پژوهشی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The study aimed to identify the role of strategic intelligence in the development of the managers’ competencies portfolio by the application on five Jordanian commercial banks in the city of Amman. Due to the very limited total population, a comprehensive census was used numbering 120 members at the three administrative manager levels (upper, middle and first line) and information was collected through a questionnaire developed for that purpose. The results were analyzed through descriptive and inferential statistical methods. On the basis of findings, study concluded that the development of the managers’ competencies portfolio results in enhancing efficiencies and depends by nearly a third on variables and practices of strategic intelligence. Explanation of this effect is found in the development of competencies between, at the highest 0.53 in the development of team competencies, and at the minimum of 0.14 in the development of global awareness competencies. At last, study made some useful recommendations.

INTRODUCTION

Strategic intelligence is defined as the capacity to adapt to changing circumstances, as opposed to blindly continuing on a path when all the signals in the competitive environment suggest a need for change (Blanding, M. 2012). Strategic intelligence is distributed throughout the organization. It is important because it creates more value than the competition over time, which will attract more investments, which will lead to sustainable competitive advantage in the long run. Therefore, companies will develop the capacity to continue to fulfill their constituencies' obligations on the long run, and not simply the short run. By regularly reviewing their strategies, companies can continue to develop, adapt and change (Blanding, M. 2012).

The three main dimensions of intelligence include: Tactical, operational and strategic. Tactical intelligence is a base level that provides critically analyzed information. Mid-level managers utilize operational intelligence to guide and direct actions (Lehane, J. 2011). Strategic intelligence can be considered to be a specific form that addresses any issue at the level of breadth and detail necessary to describe threats, risks and opportunities in a way that helps determine programs and policies (McDowell, D. 2005).

Second - Discussing the Inferential Results

To insure that all the study hypothesis are accepted and indicate that the results of "strategic Intelligence" affects in enhancing and improving the competencies of the managers portfolio and thus indicate that all the competencies will take on these benefits will take on these following three shapes:

- Treatment of the (weak) competencies and efforts to develop and promote it to (medium) level through training programs.

- Development of the (medium) level competencies to reach (high) level through specialized development programs.

- Strengthen the effectiveness of some of the competencies that received (medium/high) level of importance to increase the effect of reaching high productivity through continuous and discontinuous programs.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف از این پژوهش، شناسایی نقش هوش راهبردی در توسعه‌ی مجموعه توانمندی‎های مدیران، با تحقیق روی پنج بانک تجاری در شهر اَمّان واقع در کشور اردن می‌باشد. به دلیل جمعیت بسیار کم، آمارگیری جامعی انجام دادیم و 120 مدیر را در سه سطح مدیریتی شناسایی کردیم (ارشد، میان‌رده و عملیاتی) و از طریق پرسشنامه اقدام به گردآوریِ اطلاعات و دیتای لازم نمودیم. نتایج حاصله را از طریق روشهای آماریِ استنباطی و توصیفی تحلیل کردیم. بر اساس یافته‎هایمان، به این نتیجه رسیدیم که توسعه‌ی مجموعه توانمند‎ی‎های مدیران، به ارتقای کارامدی آنها می‎انجامد و تا یک سومِ آن به متغیرها و روشهای هوش راهبردی بستگی دارد. توضیح این تاثیر را می‌توان در توسعه‌ی توانمندی‎ها یافت؛ که بینِ بالاترین مقدار ( 0.53 ) در توسعه‌ی توانمندی‎ کار تیمی و پایین‌ترین مقدار (0.14) در توسعه‎ی توانمندی آگاهی از جهان، نمایان است. کمترین تاثیر این پژوهش، پیشنهادات مفیدی است که به خواننده ارائه می‌دهد.
مقدمه
هوش راهبردی به معنای ظرفیت انطباق و وفق‎پذیری با شرایطِ در حال تغییر و نقطه‎ی مقابلِ ادامه دادن ناآگاهانه‎ی مسیر است، در آنزمان که تمام سیگنالها در محیط رقابتی، نیاز به تغییر را گوشزد می‎کنند. هوش راهبردی در سراسر سازمان حکمفرماست و به این دلیل حائز اهمیت است که در طول زمان، نسبت به رقابت‎جویی ارزش بیشتری تولید می‎کند و سرمایه‎گذاری‎های بیشتری را جذب می‎کند و در بلندمدت برای سازمان مزیت رقابتیِ پایداری را به ارمغان می‎آورد. بنابراین شرکتها به دنبال افزایش ظرفیت خود جهت تداوم راهشان هستند تا الزامات اساسنامه‌هایشان را نه صرفاً در کوتاه‎مدت، بلکه در بلندمدت جامه‌ی عمل بپوشانند. شرکتها با بررسی منظمِ استراتژی‎های خود می‎توانند توسعه یابند، انطباق پذیرند و تغییر کنند.
سه بُعدِ اصلیِ هوش عبارتند از: تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی. هوش تاکتیکی، سطح پایه‎ای از هوش است که اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که تحلیل نقادانه رویشان صورت گرفته است. مدیران سطح میانی از هوش عملیاتی جهت هدایت و سمت و سو دادن به اقداماتشان بهره می‎گیرند. هوش راهبردی را می‎توان فرمی خاص از هوش تلقی کرد که به مسائل با چنان تفصیل و جزئیاتی می‎پردازد که لازمه‌ی شرح تهدیدها، ریسک‎ها و فرصتهاست، به نحوی که به تعیین برنامه‎ها و خط‏‎مشی‎ها کمک می‎کند.
دوم: بحث راجع به نتایج استنباطی
جهت اطمینان از اینکه تمام فرضیات معتبر باشند و توجه به این موضوع که نتایج «هوش راهبردی» بر ارتقا و بهبود مجموعه توانمندی‎های مدیران تاثیرگذار است، لازم است موارد زیر رعایت شوند:
* چاره‎جویی برای توانمندی‎های ضعیف و تلاش‎های جهت توسعه و ارتقای این توانمندی‎ها به سطح متوسط، از طریق برنامه‎های آموزشی.
* توسعه‎ی توانمندی‎های سطح متوسط و رساندن آنها به سطح بالا، از طریق برنامه‎های توسعه.
* تقویت اثربخشیِ برخی از توانمندی‎هایی که سطح اهمیت متوسط/زیاد دریافت کرده‌اند، جهت رسیدن به بهره‎وریِ بالا و از طریق برنامه‎های مستمر و غیرمستمر.

بدون دیدگاه