منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله رسانه های اجتماعی و تحقیقات علمی - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله رسانه های اجتماعی و تحقیقات علمی - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رسانه های اجتماعی و تحقیقات علمی مکمل هم هستند – یوتیوب و سنگ چشم به عنوان یک مطالعه موردی
عنوان انگلیسی
Social media and scientific research are complementary—YouTube and shrikes as a case study
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.825 در سال 2018
شاخص H_index مجله
87 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.746 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0028-1042
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
کد محصول
9947
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله
اینترنت و شبکه های گسترده
مجله
علوم طبیعی - The Science of Nature
دانشگاه
گروه جانورشناسی ، دانشکده علوم ، دانشگاه چارلز ، جمهوری چک
کلمات کلیدی
رسانه های اجتماعی، رفتار، محدودیت های علم شهروندی، سنگ چشم ها
کلمات کلیدی انگلیسی
Social media - Behaviour - Citizen science limits - Shrikes
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s00114-017-1470-8
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مواد و روش ها
گردآوری داده ها
تجزیه و تحلیل های آماری و تجسم داده ها
نتایج
رابطه بین ویدئوها و ادبیات سنگ‌چشم
ویدئوهای سنگ‌چشم و کاربران اینترنت و گوشی های هوشمند
رفتار سنگ‌چشم در یوتیوب
بحث
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Fascination with animals and their behaviour is one the most prominent patterns persisting in all human cultures. During the last decades, however, technological development and public access to the Internet have increased the speed and the extent of information sharing at an unprecedented rate, in some cases even challenging the traditional methods used in science. In order to understand the extent of this influence, we focused on the behaviour of shrikes. Shrikes are an enigmatic group of songbirds with a unique behaviour of impaling prey. We employed an extensive Internet search on YouTube (YT), a very popular and increasingly important source of information worldwide, for videos recording shrikes. Our analyses revealed that the number of shrike videos on YT is strongly positively correlated with classical knowledge on shrikes from books and scientific articles. Our results also suggest that in some cases YT may provide an alternative source of information on shrike ecology and behaviour. YT videos may thus provide new insights into the study of certain species or subjects and help identify gaps in ecological studies, especially in poorly studied species.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
دلبستگی به حیوانات و رفتار آنان یکی از برجسته ترین الگوهای ریشه دار در کلیه فرهنگ های بشری است. با این حال در طی چند دهه گذشته، توسعه فناوری و دسترسی عموم به اینترنت، سرعت و میزان اشتراک گذاری اطلاعات را با نرخ بی سابقه ای افزایش داده و در برخی موارد حتی روش های سنتی معمول در علم را نیز به چالش کشیده است. به منظور درک میزان این تاثیرگذاری، ما بر روی رفتار سنگ‌چشم تمرکز نمودیم. سنگ‌چشم ها گروه اسرارآمیزی از پرندگان آوازخوان با رفتاری منحصر به فرد صلابه‌کشی طعمه هستند. ما از جستجوی گسترده اینترنتی در یوتیوب (یوتیوب) که منبع بسیار محبوب و مهمی از اطلاعات در سراسر جهان به شمار می رود، برای ضبط ویدئو از سنگ‌چشم ها بهره بردیم. تجزیه و تحلیل های ما آشکار نمود که تعداد ویدئوهای سنگ‌چشم ها در یوتیوب همبستگی به شدت مثبتی با دانش کلاسیک حاصل از کتب و مقالات علمی درباره سنگ‌چشم ها دارد. هم چنین نتایج نشان دادند که در برخی موارد یوتیوب می تواند منبع دیگری از اطلاعات را درباره زیست بوم و رفتار سنگ‌چشم ارائه نماید. در نتیجه ویدئوهای یوتیوب قادرند نکات جدیدی را درباره مطالعه گونه های خاص و یا افراد ارائه نموده و به شناسایی شکاف های موجود در مطالعات زیست بومی، خاصه در گونه هایی که مطالعه چندانی روی آنان صورت نگرفته، کمک نمایند.

بدون دیدگاه