ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The importance of underground structures in transportation and utility networks makes their vulnerability to earthquakes a sensitive issue. Underground facilities are usually less vulnerable to earthquakes compared to above-ground structures, but the associated risk may be relevant, since even a low level of damage may affect the serviceability of a wide network. Seismic analysis of tunnels close to seismogenic faults is a complex problem, which is often neglected at the design stage for the lack of specific codes or guidelines for the design of underground structures in seismic conditions and also because, as mentioned above, underground structures are considered less vulnerable to earthquake loading. This paper investigates the seismic response of deep tunnels focusing on the required steps for a proper design under both static and dynamic loading. The study aims at contributing to improve the methods currently used for the seismic analysis of underground structures. At this purpose, the seismic response of a deep tunnel in Southern Italy has been investigated along the transversal direction. The infrastructure is part of the railway switch line connecting Caserta to Foggia in the Southern Apennines which is one of the most active seismic regions in Italy. The seismic response in the transversal direction has been analysed by using the pseudo-static approach as well as through advanced numerical modeling using the spectral element method coupled with a kinematic approach for finite fault simulations. The pseudo-static approach has been implemented using a closed-form analytical solution. The results obtained from advanced numerical modeling and the pseudo-static method have been compared to assess their validity and limitations.
اهمیت ساختارهای زیرزمینی در انتقال و شبکههای بهرهوری آسیبپذیری آنها نسبت به زلزله را به یک جریان حساس تبدیل میکند. تسهیلات زیرزمینی معمولا در مقایسهی با ساختارهای روی زمین دارای آسیبپذیری کمتری نسبت به زلزله هستند، اما ریسک همراه با آنها ممکن است به جا باشد زیرا حتی یک سطح پایینی از آسیب، ممکن است قابلیت سرویسدهی یک شبکهی وسیع را تحتالشعاع قرار دهد. تجزیه و تحلیل لرزشی تونلهای نزدیک به شکستگیهای لرزشی، یک مسالهی پیچیده است که اغلب در مرحلهی طراحی برای راهنماییها یا کدهای خاص برای طراحی ساختارهای زیرزمینی در شرایط لرزشی نادیده گرفته میشود و همچنین همانطور که در بالا اشاره شد چون ساختارهای زیرزمینی نسبت به زلزله دارای آسیبپذیری کمتری در نظر گرفته میشوند. این مقاله، واکنش لرزشی تونلهای عمیق را با تمرکز بر مراحل مورد نیاز برای یک طراحی مناسب تحت هر دو بارگیری ایستا و متحرک بررسی میکند. هدف مطالعه، کمک به بهبود روشهای استفاده شدهی جاری برای تجزیه و تحلیل لرزشی ساختارهای زیرزمینی است. برای این منظور، واکنش زلزلهخیزی یک تونل عمیق در ایتالیای جنوبی، در طول جهت عرضی بررسی شده است. زیرساخت، بخشی از مسیر ریلی است که خط متصلکنندهی کاسرتا به فوگیا در اپنینز جنوبی را که یکی از فعالترین نواحی زلزلهخیز در ایتالیا است، عوض میکند. واکنش لرزشی در جهت عرضی با استفاده از روش شبه ایستا و همچنین مدلبندی عددی پیشرفته با استفاده از روش عنصر طیفی در کنار یک روش جنبشی برای شبیهسازیهای گسل متناهی، تجزیه و تحلیل شده است. روش شبه ایستا با استفاده از یک راه حل تحلیلی فرم بسته به اجرا درآمده است. نتایج بهدست آمده از مدلبندی عددی پیشرفته و روش شبه ایستا مورد مقایسه قرار گرفتهاند تا اعتبار و محدودیتهایشان ارزیابی شود.