تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مزایا و معایب ساختمان های تونلی شکل بتن مسلح چند طبقه – نشریه وایلی

عنوان فارسی: مزایا و معایب ساختمان های تونلی شکل (باکسی شکل ) بتن مسلح چند طبقه
عنوان انگلیسی: PROS AND CONS OF MULTISTORY RC TUNNEL-FORM (BOX-TYPE) BUILDINGS
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2007 نشریه : وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.204 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 34 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 0.915 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 1541-7808
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 9747
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.04Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران، سازه و مدیریت ساخت
مجله: طراحی سازه ای ساختمان های بلند و خاص - THE STRUCTURAL DESIGN OF TALL AND SPECIAL BUILDINGS
دانشگاه: گروه مهندسی عمران، دانشگاه سلسکو، کنیا، ترکیه
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1002/tal.368
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

خلاصه

1. مقدمه

2. شرح مختصری از مطالعات تجربی

3. مدل سازی غیرخطی المان محدود

3.2 مدلسازی تقویت های فولادی

4. اثرات تقویت دیواره برشی برروی بر رفتار

5. اثرات تقویت های مرزی بر روی رفتار

6. تاثیر تیرهای کوپل و بازشوها برروی رفتار

7. تأثیر کوپل کششی و فشاری بر روی رفتار

8. نتیجه گیری ها

نمونه متن انگلیسی

SUMMARY

Tunnel-form structural systems (i.e., box systems), having a load-carrying mechanism composed of reinforced concrete (RC) shear walls and slabs only, have been prevailingly utilized in the construction of multistory residential units. The superiority of tunnel-form buildings over their conventional counterparts stems from the enhanced earthquake resistance they provide, and the considerable speed and economy of their construction. During recent earthquakes in Turkey, they exhibited better seismic performance in contrast to the damaged condition of a number of RC frames and dual systems (i.e., RC frames with shear wall configurations). Thus the tunnel-form system has become a primary construction technique in many seismically active regions. In this paper, the strengths and weaknesses of tunnel-form buildings are addressed in terms of design considerations and construction applications. The impacts of shear wall reinforcement ratio and its detailing on system ductility, loadcarrying capacity and failure mechanism under seismic forces are evaluated at section and global system levels. Influences of tension/compression coupling and wall openings on the response are also discussed. Threedimensional nonlinear finite element models, verified through comparisons with experimental results, were used for numerical assessments. Findings from this projection provide useful information on adequate vertical reinforcement ratio and boundary reinforcement to achieve enhanced performance of tunnel-form buildings under seismic actions.

نمونه متن ترجمه

خلاصه

سازه های ساختمانی تونلی شکل (سیستم های باکسی) که دارای یک مکانسیم باربری متشکل که از دیوارهای برشی و دال های بتن مسلح (RC) است،به طور گسترده ای در ساخت واحدهای مسکونی چند طبقه مورد استفاده قرار گرفته است. برتری و مزیت ساختمان های تونلی شکل نسبت به همتایان رایج خود، افزایش مقاومت زلزله ای این نوع از سازه ها به همراه سرعت قابل توجه و اقتصادی ساخت و ساز آنها است. در طول زلزله های اخیری که در ترکیه رخداده است، این نوع از ساختمان ها عملکرد لرزه ای بهتری را در مقایسه با وضعیت آسیب دیده تعدادی از قاب های RC و سیستم های دوگانه (یعنی قاب های RC دارای دیوار برشی) از خود نشان دادند. بدین ترتیب سیستم تونلی شکل در بسیاری از مناطق که از نظر لرزه خیزی فعال می باشد، به یک روش ساخت اولیه ای تبدیل شده است. در این مقاله، نقاط قوت و ضعف ساختمان های تونلی شکل از نظر ملاحظات طراحی و برنامه های ساختمانی مورد توجه و بررسی قرار می گیرند. تاثیرات نسبت تقویت دیوار برشی و جزئیات آن بر روی قابلیت انعطاف پذیری سیستم، ظرفیت باربری و مکانیزم شکست تحت نیروهای لرزه ای در سطوح کلی و موضعی مورد ارزیابی قرار می گیرد. اثرگذاری کوپل کششی و فشاری و بازشوهای دیوار برروی پاسخ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مدل های المان محدود غیر خطی سه بعدی که از طریق مقایسه با نتایج تجربی ارزیابی شد، برای بررسی های عددی مورد استفاده قرار گرفتند. یافته های حاصل از این پروژه، اطلاعات مفیدی را در مورد نسبت تقویت عمودی و تقویت مرز برای دستیابی به عملکرد پیشرفته ساختمان های تونلی شکل تحت فعالیت های لرزه ای ارائه می دهد.