ترجمه مقاله مزایا و معایب ساختمان های تونلی شکل بتن مسلح چند طبقه - نشریه وایلی

ترجمه مقاله مزایا و معایب ساختمان های تونلی شکل بتن مسلح چند طبقه - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مزایا و معایب ساختمان های تونلی شکل (باکسی شکل ) بتن مسلح چند طبقه
عنوان انگلیسی
PROS AND CONS OF MULTISTORY RC TUNNEL-FORM (BOX-TYPE) BUILDINGS
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2007
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.204 در سال 2018
شاخص H_index مجله
34 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.915 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
1541-7808
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9747
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، سازه و مدیریت ساخت
مجله
طراحی سازه ای ساختمان های بلند و خاص - THE STRUCTURAL DESIGN OF TALL AND SPECIAL BUILDINGS
دانشگاه
گروه مهندسی عمران، دانشگاه سلسکو، کنیا، ترکیه
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1002/tal.368
فهرست مطالب
خلاصه
1. مقدمه
2. شرح مختصری از مطالعات تجربی
3. مدل سازی غیرخطی المان محدود
3.2 مدلسازی تقویت های فولادی
4. اثرات تقویت دیواره برشی برروی بر رفتار
5. اثرات تقویت های مرزی بر روی رفتار
6. تاثیر تیرهای کوپل و بازشوها برروی رفتار
7. تأثیر کوپل کششی و فشاری بر روی رفتار
8. نتیجه گیری ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
SUMMARY

Tunnel-form structural systems (i.e., box systems), having a load-carrying mechanism composed of reinforced concrete (RC) shear walls and slabs only, have been prevailingly utilized in the construction of multistory residential units. The superiority of tunnel-form buildings over their conventional counterparts stems from the enhanced earthquake resistance they provide, and the considerable speed and economy of their construction. During recent earthquakes in Turkey, they exhibited better seismic performance in contrast to the damaged condition of a number of RC frames and dual systems (i.e., RC frames with shear wall configurations). Thus the tunnel-form system has become a primary construction technique in many seismically active regions. In this paper, the strengths and weaknesses of tunnel-form buildings are addressed in terms of design considerations and construction applications. The impacts of shear wall reinforcement ratio and its detailing on system ductility, loadcarrying capacity and failure mechanism under seismic forces are evaluated at section and global system levels. Influences of tension/compression coupling and wall openings on the response are also discussed. Threedimensional nonlinear finite element models, verified through comparisons with experimental results, were used for numerical assessments. Findings from this projection provide useful information on adequate vertical reinforcement ratio and boundary reinforcement to achieve enhanced performance of tunnel-form buildings under seismic actions.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه
سازه های ساختمانی تونلی شکل (سیستم های باکسی) که دارای یک مکانسیم باربری متشکل که از دیوارهای برشی و دال های بتن مسلح (RC) است،به طور گسترده ای در ساخت واحدهای مسکونی چند طبقه مورد استفاده قرار گرفته است. برتری و مزیت ساختمان های تونلی شکل نسبت به همتایان رایج خود، افزایش مقاومت زلزله ای این نوع از سازه ها به همراه سرعت قابل توجه و اقتصادی ساخت و ساز آنها است. در طول زلزله های اخیری که در ترکیه رخداده است، این نوع از ساختمان ها عملکرد لرزه ای بهتری را در مقایسه با وضعیت آسیب دیده تعدادی از قاب های RC و سیستم های دوگانه (یعنی قاب های RC دارای دیوار برشی) از خود نشان دادند. بدین ترتیب سیستم تونلی شکل در بسیاری از مناطق که از نظر لرزه خیزی فعال می باشد، به یک روش ساخت اولیه ای تبدیل شده است. در این مقاله، نقاط قوت و ضعف ساختمان های تونلی شکل از نظر ملاحظات طراحی و برنامه های ساختمانی مورد توجه و بررسی قرار می گیرند. تاثیرات نسبت تقویت دیوار برشی و جزئیات آن بر روی قابلیت انعطاف پذیری سیستم، ظرفیت باربری و مکانیزم شکست تحت نیروهای لرزه ای در سطوح کلی و موضعی مورد ارزیابی قرار می گیرد. اثرگذاری کوپل کششی و فشاری و بازشوهای دیوار برروی پاسخ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مدل های المان محدود غیر خطی سه بعدی که از طریق مقایسه با نتایج تجربی ارزیابی شد، برای بررسی های عددی مورد استفاده قرار گرفتند. یافته های حاصل از این پروژه، اطلاعات مفیدی را در مورد نسبت تقویت عمودی و تقویت مرز برای دستیابی به عملکرد پیشرفته ساختمان های تونلی شکل تحت فعالیت های لرزه ای ارائه می دهد.

بدون دیدگاه