تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رابطه راهبردهای تدریس معلمان ابتدایی و نقاط قوت آنان در هوش های چندگانه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: رابطه راهبردهای تدریس معلمان ابتدایی و نقاط قوت آنان در هوش های چندگانه (انواع هوش چندگانه آنان) (نمونه: ازمیر و لفکوزا)
عنوان انگلیسی: The relationship between the primary teachers’ teaching strategies and their strengths in multiple intelligences (Their multiple intelligence types) (Sampling: Izmir and Lefkosa)
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2009 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله : ژورنال شناسه ISSN مجله : 1877-0428
کد محصول : 9823 وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.24Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: کنفرانس جهانی علوم آموزشی - World Conference on Educational Sciences
دانشگاه: دانشگاه بین المللی قبرس
کلمات کلیدی: معلم مدرسه ابتدایی، راهبردهای تدریس، هوش های چندگانه
کلمات کلیدی انگلیسی: Primary school teacher - teaching strategies - multiple intelligences
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.124
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. هدف مطالعه

3. سوالات تحقیق

1.1. سوالات فرعی

4. جمعیت و نمونه

طرح تحقیق و مقیاس های اندازه گیری

5. تجزیه و تحلیل داده ها

6. نتایج و بحث

یافته های مربوط به سوال فرعی دوم

7. نتیجه گیری، بحث و پیشنهادات

8. پیشنهادات

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper aims to examine the relationships between the teaching styles and the multiple intelligence types of the primary school teachers in İzmir and Lefkosa. The study encompasses 245 subjects, 164 primary school teachers from İzmir and 81 primary school teachers from Lefkosa. In the study, The “Teaching Styles Scale” developed by Serin, Bulut Serin and Serin (2005) and the “Multiple Intelligence Inventory” developed by Saban (2002) were administered to reveal the teaching styles and multiple intelligences of the teachers, respectively. In the analysis of the data, t-test and multiple regressions have been used. The results indicate that there are statistically significant differences between the primary teachers working in İzmir and those working in Lefkoşa when the relationships between their strengths in multiple intelligences and the sub components of their teaching styles such as courageousness, being a model, and planning are considered. There is also a significant difference between gender and planning, but no significant differences between the multiple intelligence types and the other subcomponents of the teaching styles. The t-test results on the regression coefficient depict that variables such as spatial/visual, naturalistic, and interpersonal intelligences play a predictive role on teaching strategies.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف مقاله حاضر بررسی رابطه بین سبک های تدریس و انواع هوش چندگانه معلمان مدارس ابتدایی در ازمیر و لفکوزا می باشد. مطالعه مشتمل بر 245 نفر، 164 معلم مدرسه ابتدایی از ازمیر و 81 معلم مدرسه ابتدایی از لفکوزا می باشد. در مطالعه حاضر، از "مقیاس سبک های تدریس" مطرح شده توسط سرین، بولوت سرین و سرین (2005) و "پرسشنامه هوش چندگانه" مطرح شده توسط سابان (2002) به ترتیب برای نشان دادن سبک های تدریس و هوش های چندگانه معلمان استفاده گردید. در تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون t و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج نشان داد زمانی که روابط بین نقاط قوت آنان در هوش های چندگانه و اجزای فرعی سبک های تدریس آنان مانند: شجاعت، الگو بودن، و برنامه ریزی لحاظ گردید تفاوت آماری معنی داری بین معلمان ابتدایی شاغل در ازمیر و لفکوزا وجود داشت. بین جنسیت و برنامه ریزی نیز تفاوت معنی داری وجود داشت اما بین انواع هوش چندگانه و سایر اجزاء فرعی سبک های تدریس هیچ تفاوت معنی داری وجود نداشت. نتایج آزمون t در ضریب رگرسیون نشان داد که متغیرهایی مانند: هوش فضایی / بصری، هوش طبیعت‌گرا، و هوش بین‌فردی نقش پیش بینی کننده ای را در راهبردهای تدریس ایفا می نمایند.