ترجمه مقاله پارادایم، روش شناسی و روش: تمامیت فکری مصرف کننده - نشریه وایلی

ترجمه مقاله پارادایم، روش شناسی و روش: تمامیت فکری مصرف کننده - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پارادایم، روش شناسی و روش: تمامیت فکری مصرف کننده
عنوان انگلیسی
Paradigm, methodology and method: intellectual integrity in consumer scholarship
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2010
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.955 در سال 2019
شاخص H_index مجله
64 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.678 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1470-6423
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2019
کد محصول
11236
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
دارد اما ترجمه نشده است ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله بین المللی مطالعات مصرف کننده - International Journal of Consumer Studies
دانشگاه
دانشکده آموزش، دانشگاه مونت سنت وینسنت، کانادا
کلمات کلیدی
مصرف کننده، روش شناسی، اثبات گرایی، پسا اثبات گرایی، تفسیری، پارادایم
کلمات کلیدی انگلیسی
Consumer - methodology - positivism - post-positivism - interpretive - paradigm
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1111/j.1470-6431.2010.00883.x
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش شناسی در برابر روش
وضوح مفهومی
چهار اصل (اکسیوم) روش شناختی
توضیح رویکرد های کیفی در مقابل رویکردهای کمی
پارادایم های اثبات گرایانه و پسا اثبات گرایانه
پارادایم اثبات گرایانه
پارادایم پسا اثبات گرایانه
پارادایم ها و روش شناسی ها در مصرف کننده پژوهی
قطعیت عدم قطعیت روش شناختی (روش شناختی غیر قابل اتکاست)
پیشنهادات و توضیحات پایانی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11236-IranArze     11236-IranArze1     11236-IranArze2
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The intellectual integrity, trustworthiness and diversity of consumer scholarship depend on researchers accounting for the methodological (philosophical) underpinnings of their work. The discussion is predicated on the assumption that many scholars do not clearly differentiate between methodology and method. To address this issue, the paper distinguishes between these two concepts, identifies four axioms of methodologies, identifies and describes two overarching research paradigms (positivism and post-positivism), contrasts quantitative/qualitative with positivistic/post-positivistic, and positions consumer scholarship with three dominant research methodologies: scientific, interpretive and critical. Suggestions are offered about what various actors can do to better ensure responsible consumer scholarship through methodological accountability.

Introduction

Knowingly or not, scholarship intended to generate new knowledge, in each of the natural, social and human sciences, is informed by research paradigms. Within the academy, it is common knowledge that a paradigm is a set of assumptions, concepts, values and practices that constitutes a way of viewing reality for the community that shares them, especially in an intellectual discipline like consumer studies. Each paradigm is accompanied with attendant methodologies (assumptions about knowledge, values, reality and logic, to be discussed shortly). As a caveat, this paper is not about changing paradigms, the prevailing patterns of thought within a science or discipline (Kuhn, 1962); rather, it is about being conscious of which paradigm and attendant methodologies are being applied when conducting and evaluating research.

Recommendations and concluding comments

Because research is the fundamental cornerstone upon which sound theory is transformed into effective practice and vice-versa, it is important that scholars articulate the methodological, philosophical foundations upon which their research is based (Kim, 2003). Consumer scholars will need help with this academic enterprise. Some rudimentary and fairly obvious recommendations are now tendered to further the agenda informing this paper. First, for the consumer field in general, college and university degree programmes need to develop and deliver research methodology courses to augment the ubiquitous research methods courses. These could be called Consumer Research Literacy courses to offset the confusion surrounding the difference between methodology (philosophy and ideology) and methods (techniques and procedures). Second, consumer research textbook editors and authors could provide clearer distinctions between the two concepts, thereby socializing new entrants to the field of the importance of methodological savviness. Third, conference organizers could arrange for in-servicing on the topic.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تمامیت فکری، اعتماد و تنوع مصرف کننده پژوهی بستگی به این دارد که محققان چگونه شالوده های روش شناختی (فلسفی) تحقیق خود را توجیه نمایند. بحث حاضر بر این فرض استوار است که بسیاری از محققان تفاوت روشنی بین روش شناسی و روش قائل نمی باشند. مقاله برای پرداختن به این موضوع، بین این دو مفهوم تمایز قایل شده، چهار اصل (آکسیوم) روش شناسی را مشخص و دو پارادایم تحقیقی اصلی (اثبات گرایی و پسا اثبات گرایی)را تعیین و توصیف می نماید. روش کمی/کیفی را با اثبات گرایانه و پسا اثبات گرایانه مقایسه نموده و پژوهش در مورد مصرف کننده را با سه روش شناسی مسلط: علمی، تفسیری و انتقادی مستقر می سازد. سپس پیشنهاداتی درباره اینکه عوامل مختلف چگونه می توانند مصرف کننده پژوهی قابل اعتماد را از طریق جوابگویی روش شناختی، بهتر تضمین نمایند، ارئه می نماید.

مقدمه

پژوهشی که در پی ایجاد دانش جدید در هر یک از علوم طبیعی، اجتماعی و انسانی می باشد، عمدا یا سهوا متاثر از پارادایم های تحقیق می باشد. در محیط آکادمیک، همه می دانند که پارادایم مجموعه ای از پیش فرض ها، اصول، ارزش ها و اقداماتی است که روش نگریستن به واقعیت را برای جامعه ای که آن را به اشتراک می گذارند، شکل می دهد. مخصوصا در یک رشته عقلی مانند مطالعات مصرف کننده. هر پارادایم با روش شناسی های مربوطه (فرضیاتی در مورد دانش، ارزش ها، واقعیت و منطق که به زودی مورد بحث قرار خواهند گرفت) همراهی می شود. همینجا اعلام می کنیم که، این مقاله درباره تغییر پارادایم ها یعنی الگوهای رایج فکری در درون یک علم یا رشته نبوده بلکه در مورد آگاهی از نوع پارادایم و روش شناسی های مربوطه استفاده  شده به هنگام انجام و ارزیابی تحقیق می باشد.

پیشنهادات و توضیحات پایانی

از انجا که تحقیق، اصلی ترین سنگ بنایی است که یک نظریه دقیق بر اساس آن به یک اقدام موثر تبدیل می شود و برعکس، مهم است که محققان شالوده های روش شناختی و فلسفی بنا نمایند که تحقیق انها بر پایه ان قرار گیرد. مصرف کننده پژوهان در این اقدام آکادمیک نیازمند یاری خواهند بود. تعدادی پیشنهاد اولیه و کاملا بدیهی برای پیشبرد طرحی که این مقاله را متاثر می سازد، ارائه می شود. ابتدا در مورد رشته مصرف کننده به طور کلی، برنامه های مربوط به درجات دانشگاهی باید دوره های روش شناسی تحقیق را به منظور تقویت دوره های همه جا موجود روش های تحقیق، توسعه داده و ارائه نمایند. این دوره ها به منظور جبران تفاوت سردرگم کننده بین روش شناسی (فلسفه و ایدئولوژی) و روش ها(تکنیک ها و فرایندها) می توانند دوره های دانش مصرف کننده پژوهینامیده شوند. دوما، ویراستاران و مولفان کتاب های درسی مصرف کننده پژوهی می توانند تمایزات روشن تری بین دو مفهوم ارائه نموده و بدین طریق زمینه اشنایی و تعامل اعضای جدید (همان دو مفهوم) را با زمینه مهم دانایی روش شناختی فراهم سازند.


بدون دیدگاه