ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The following research paper presents results of an ethnographic investigation focused on the participatory process of a public project for urban environmental rehabilitation. This public intervention, called Iguac¸u Project, is being carried out in the Baixada Fluminense, in the Rio de Janeiro Metropolitan Region (RJMR). Drawing upon the literature on social learning from both organizational and environmental management studies, the research investigates when and why social learning occurs within a participatory arena. The paper presents an analysis of stories told by nine key informants, selected as representatives of the main social categories involved in the project. The different meanings the narrators attributed to participation, environment, knowledge and learning in their stories, are analysed through abductive reasoning, i.e. through a continuous reference to the literature and confrontation with former narrative analysis in business organizations. The findings show an interpretative framework based on development of multiple-loop learning theory, defined as contextual loops. Furthermore, it identifies five explanatory propositions to answer the research questions. The occurrence of social learning in participatory arenas seems to depend upon five organizationally related factors: a systematized organizational structure; the participants’ commitments and the pluralism of the participatory arena; the process proponents’ reliability, the supporting role of a facilitator.
مقالهی پژوهشی زیر به ارائهی نتایج یک بررسی قومنگاری متمرکز بر فرایند مشارکتی یک پروژهی عمومی برای نوسازی زیست محیطی شهری میپردازد. این مداخلهی عمومی، با نام پروژهی ایگوآسو ، در بایکسادا فلومیننزه ، در منطقهی پایتخت ریودوژانیرو (RJMR) در حال انجام بوده است. بر اساس نوشتجات مربوط به یادگیری اجتماعی از هر دو مطالعهی مدیریت سازمانی و مدیریت زیست محیطی، تحقیق به بررسی زمان و چرایی رخداد یادگیری اجتماعی در محدودهی یک عرصهی مشارکتی میپردازد. مقاله، تجزیه و تحلیلی را از داستانهای گفته شده توسط نه خبرگذار کلیدی انتخاب شده به عنوان نمایندگان دستههای اجتماعی اصلی درگیر در پروژه ارائه میدهد. معناهای متفاوتی که راویان به مشارکت، محیط زیست، دانش و یادگیری در داستانهای خود نسبت میدهند، از طریق استدلال معکوس ، یعنی از طریق یک ارجاع پیوسته به نوشتجات و مواجهه با تجزیه و تحلیل روایتی سابق در سازمانهای تجاری تجزیه و تحلیل میشوند. یافتهها، چارچوبی تفسیری را بر اساس توسعهی نظریهی یادگیری چند-حلقه، که به عنوان حلقههای متنی تعریف میشوند نشان میدهند. علاوهبراین، آن پنج گزارهی توضیحی را برای پاسخ به پرسشهای تحقیق شناسایی میکند. رخداد یادگیری اجتماعی در عرصههای مشارکتی به نظر میرسد که وابسته به پنج فاکتور از نظر سازمانی مرتبط باشد: یک ساختار سازمانی سیستماتیک؛ تعهدات شرکت کنندگان و جمعگرایی عرصهی مشارکتی؛ قابلیت اطمینان طرفداران فرایند؛ نقش پشتیبانی کنندهی یک تسهیل کننده.