تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تاثیر سواد رسانه ای بر یادگیری کودکان از فیلم ها و رسانه ها – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تاثیر سواد رسانه ای بر یادگیری کودکان از فیلم ها و رسانه ها
عنوان انگلیسی: The impact of media literacy on children's learning from films and hypermedia
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24
سال انتشار : 2017 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : f259 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.15Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روابط بین الملل، روانشناسی رشد، مدیریت آموزشی
مجله: مجله کاربردی روانشناسی رشد - Journal of Applied Developmental Psychology
دانشگاه: گروه روانشناسی دانشگاه ويرزبورگ آلمان
کلمات کلیدی: فرزندان، یادگیری، سواد رسانه ای، تلویزیون آموزشی، نرم افزار آموزشی، ابر رسانه
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است
کیفیت ترجمه این مقاله پایین میباشد.
فهرست مطالب

چکیده

1 – سواد رسانه ای

1-1 توسعه سواد نشانه رسانه ای

1-1.1 درک ویژگی های رسمی تلویزیون

1-1.2 تشخیص واقعیت و تصور و فرمت های برنامه مختلف

1-1.3 سواد کامپیوتری

2 2- یادگیری از رسانه

3 2-1 فاکتور های تاثیر گذار بر یادگیری از رسانه

4 3– پیشنهاد و طراحی تحقیق فعلی

5 4 – روش

6 4-1 شرکت کننده ها

7 4-2 مطلب

8 4-2-1 سواد نشانه رشانه ای

9 4-2-2 هوش

10 4-2-3 اکتساب دانش از فیلم اموزشی

11 4-2 -4 اکتساب دانش از محیط های ابر رسانه

12 4-3 پرسشنامه والدین

13 4-3-1 مدت زمان و تنوع استفاده رسانه

14 4-3-2 وضعیت اجتماعی اقتصادی (SES)

15 4-4 تکنیک

16 5- نتایج

17 5-1 همبستگی ها

18 5-2 اکتساب داشن از فیلم و ابر رسانه

19 5-3 تاثیرات بر اکتساب دانش / درک

20 6 – بحث و تبادل نظر

21 6-1 محدودیت ها و مسیر های آینده

22 6-2 نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Within the extensive literature on the role of educational media in children's learning and the factors influencing that learning, the possible impact of media literacy remains unexamined. The present study examines the influence of media literacy on learning from television and hypermedia environments. In a sample of 150 children with a mean age of 5.33, a computer-based test was used to assess media literacy, and recognition and inference questions were used to measure learning. The influence of intelligence, media usage, and socioeconomic status as independent variables was also assessed. Hierarchical regression analyses showed that media literacy was a significant predictor of learning from media, even when controlling for other relevant factors such as intelligence.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تاثیر احتمالی سواد رسانه ای بر طبق میزان  مطالب قبلی در مورد نقش رسانه تحصیلی در یادگیری کودکان و فاکتور های تاثیر گذار بر ان یادگیری مورد بررسی قرار نگرفته است . مطالعه حاضر به بررسی تاثیر سواد رسانه ای بر یادگیری ازمحیط های تلویزیون و ابر رسانه می پردازد . تست کامپیوتری در نمونه 150 کودک با سن میانه 5.33 سال استفاده شده است تا سواد رسانه ای برآورد گردد و تشخیص و وضعیت اجتماعی اقتصادی به عنوان متغیر های مستقل براورد شده اند . تحلیل های رگرسیون سلسله مراتبی نشان داده اند که سواد رسانه ای یک پیشگو مهم در یادگیری از رسانه می باشد حتی زمانی که  دیگر فاکتور های مرتبط نظیرهوش کنترل می گردند .