تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله هدف، ارتباط بین بازخورد مثبت رسانه های اجتماعی و اعتماد بنفس را تعدیل می کند – نشریه الزویر

عنوان فارسی: چند تا لایک گرفتم؟: هدف، ارتباط بین بازخورد مثبت رسانه های اجتماعی و اعتماد بنفس را تعدیل می کند
عنوان انگلیسی: How many likes did I get?: Purpose moderates links between positive social media feedback and self-esteem
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 3.649 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 125 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 2.165 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0022-1031
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10448
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.81Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی و فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه های گسترده، روانشناسی عمومی
مجله: مجله روانشناسی اجتماعی تجربی - Journal of Experimental Social Psychology
دانشگاه: گروه توسعه انسانی، دانشگاه کرنل، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: هدف در زندگی، اعتماد به نفس، رسانه های اجتماعی، بازخورد
کلمات کلیدی انگلیسی: Purpose in life - Self-esteem - Social media - Feedback
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jesp.2016.09.005
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مطالعه (1)

1. 1. روش‌ها

1. 2. نتایج و بحث

2. مطالعه (2)

2. 1. روش‌ها

2. 2. نتایج و بحث

3. بحث کلی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Sociometer theory asserts that self-esteem is calibrated to one's perceived relational value. Accordingly, positive feedback should boost self-esteem because it signals acceptance by others. Yet, the extent to which self-esteem is sensitive to positive feedback may depend on individuals' sense of purpose. In two studies (N = 342), we tested purpose in life as a source of self-directed and prosocial motivation and predicted that having greater purpose would lessen sensitivity to social media feedback. Study 1 revealed that the number of likes individuals received on their Facebook profile pictures was positively associated with self-esteem. Study 2 replicated these findings experimentally by manipulating the number of likes individuals received on self-photographs posted to a mock Facebook site. In both studies, links between likes and self-esteem were diminished for those with greater purpose. Implications for purpose as a moderator of the self-esteem contingencies of positive social feedback are discussed.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تئوری اجتماع‌سنجی ادعا می‌کند که اعتماد بنفس به ارزش ارتباطی دریافت‌شده توسط فرد بستگی دارد. بر این اساس، بازخورد مثبت باید سبب افزایش اعتماد بنفس شود چرا که نشان‌دهنده‌ی پذیرش توسط دیگران است. با اینحال، میزان حساسیت اعتماد بنفس به بازخورد مثبت ممکن است به هدف افراد وابسته باشد. در دو مطالعه (342 = N)، هدف زندگی را به عنوان منبع انگیزه‌ی اجتماعی و خودگردان بررسی کردیم؛ پیش‌بینی ما مبنی بر آن بود که داشتن هدف بزرگتر سبب کاهش حساسیت به بازخورد رسانه‌های اجتماعی می‌شود. مطالعه‌ی 1 نشان داد تعداد لایک‌هایی که افراد برای عکس‌های پروفایل فیسبوک خود دریافت می‌کنند رابطه‌ی مثبتی با اعتماد بنفس دارد. مطالعه‌ی 2 نیز با بررسی تجربی تعداد لایک‌های عکس‌هایی که افراد از خودشان گرفته و در فیسبوک منتشر کرده‌اند به همین نتایج رسید. در هر دو مطالعه، برای کسانی که هدف بزرگتری داشتند ارتباط بین لایک‌ها و اعتماد بنفس تنزل می‌یافت. مفاهیم و معانی هدف به عنوان واسطه‌ی بین اعتماد بنفس و بازخورد مثبت اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد.