تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مدیریت دانش از منظر اسلامی

عنوان فارسی: مدیریت دانش از منظر اسلامی
عنوان انگلیسی: Knowledge Management from Islamic Perspective
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15
سال انتشار : 2011 فرمت مقاله انگلیسی : PDF
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده کد محصول : 9394
محتوای فایل : zip حجم فایل : 0.99Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت دانش
مجله: مکاشفه و علوم - Revelation and Science
دانشگاه: گروه زبان و ادبیات عربی
کلمات کلیدی: دانش، مدیریت، کارکرد، و فرهنگی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

معرفی

ماهیت دانش

دانش، علوم و اطلاعات

مدیریت دانش (KM)

مولفه KM

معیارهای عملکردی KM

مفهوم سازی اسلامی دانش

روش

اسلام و دانش

مدیریت دانش اسلامی

معیارهای کاربردی IKM

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper attempts to address the theory of knowledge management from Islamic perspective. It highlights the Islamic conception of knowledge, in terms of understanding its nature in the reality of knowledge society. This is done, with the assumption that once knowledge is managed, it is possible then to look at its functions and processes of development in the form of scientific realm. With regards to the Islamic conception of knowledge, the Qur’an invites human beings to read both the natural phenomena and the divine text (revelation). This paper aims to analyze how knowledge is managed according to the Islamic epistemology. Generally speaking, knowledge management and classification are very much influenced by the way society conceptualizes and realizes knowledge. Eventually, knowledge management and classification guide man to the ways of knowledge utilization. Therefore, any success achieved by a person is an output of his/her knowledge understanding and knowledge growth within himself. In this status, human beings might be influenced by a certain situations, limitations and constrains internally or externally that lead him to persuade either body knowledge or the functional usage of knowledge in making his own individual success in a form of user-centric based values.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله در تلاش است تا به تئوری مدیریت دانش از دیدگاه اسلامی بپردازد. و مفهوم اسلامی دانش را از نظر درک ماهیت آن در واقعیت جامعه دانش برجسته می نماید. این کار با این فرض انجام می شود که زمانی که دانش مدیریت می شود، آنگاه ملاحظه کارکردها و فرآیندهای توسعه در قالب قلمروی علمی ممکن می شود. با توجه به مفهوم اسلامی دانش، قرآن انسان ها را به خواندن هر دو پدیده های طبیعی و نص الهی (وحی) دعوت می کند. هدف این مقاله, تجزیه و تحلیل نحوه مدیریت دانش با توجه به معرفت شناسی اسلامی است. به طور کلی، مدیریت و طبقه بندی دانش از روش مفهوم سازی و تحقق دانش توسط جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت، مدیریت و طبقه بندی دانش انسان را در روش های بهره برداری از دانش هدایت می کند. بنابراین، هر گونه موفقیت به دست آمده توسط یک فرد, خروجی درک فرد از دانش و رشد دانش در درون اوست. در این وضعیت، انسان ها ممکن است از شرایط و محدودیت های خاص تحت تاثیر قرار گیرند و به طور داخلی و یا خارجی محدود می کنند که او را منجر به متقاعد کردن دانش بدن یا استفاده کاربردی از دانش در ساخت موفقیت فردی خود در فرم ارزش مبتنی بر کاربر محور می نماید.