ترجمه مقاله رضایتمندی شغلی در بین کارکنان بخش اورژانس - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رضایتمندی شغلی در بین کارکنان بخش اورژانس - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رضایتمندی شغلی در بین کارکنان بخش اورژانس
عنوان انگلیسی
Job satisfaction among emergency department staff
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
265
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت منابع انسانی و روانشناسی صنعتی و سازمانی
مجله
مجله پرستاری اورژانس استرالیایی - Australasian Emergency Nursing Journal
دانشگاه
بخش اورژانس، بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا
کلمات کلیدی
رضایتمندی شغلی، بخش اورژانس، پرسنل بهداشت و درمان
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
بیماران و روشها
طراحی مطالعه
تأیید اخلاقی
محیط مطالعه
جمعیت نمونه
پرسشنامه Font-Roja
نتایج
بحث
محدودیت‌ها
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Objective: To compare job satisfaction among nurses, physicians and administrative staff in an emergency department(ED). To analyse the relationship of job satisfaction with demographic and professional characteristics of these personnel. Methods: We performed a descriptive, cross-sectional study in an ED in Barcelona (Spain). Job satisfaction was evaluated by means of the Font-Roja questionnaire. Multivariate analysis determined relationship between the overall job satisfaction and the variables collected. Results: Fifty-two nurses, 22 physicians and 30 administrative staff were included. Administrative staff were significantly more satisfied than physicians and nurses: 3.42 ± 0.32 vs. 2.87 ± 0.42 and 3.06 ± 0.36, respectively. Multivariate analysis showed the following variables to be associated with job satisfaction: rotation among the different ED acuity levels (OR: 2.34; 95%CI: 0.93–5.89) and being an administrative staff (OR: 0.27; 95%CI: 0.09–0.80). Nurses and physicians reported greater stress and work pressure than administrative staff and described a worse physical working environment. Interpersonal relationships obtained the highest score among the three groups of professionals. Conclusions: Job satisfaction of nurses and physicians in an ED is lower than that of administrative staff with the former perceiving greater stress and work pressure. Conversely, interpersonal relationships are identified as strength. Being nurse or physician and not rotating among the different ED acuity levels increase dissatisfaction

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف: مقایسه رضایتمندی شغلی در بین پرستاران، پزشکان و کارکنان اداری در بخش اورژانس (ED). آنالیز رابطه بین رضایتمندی شغلی با ویژگیهای حرفه‌ای و جمعیت شناسی این پرسنل.
روش‌ها: ما یک مطالعه توصیفی و مقطعی را در بخش اورژانس بارسلونا اجرا کردیم (اسپانیا). رضایتمندی شغلی توسط پرسشنامه Font-Roja مورد ارزیابی قرار گرفت. رابطه بین رضایتمندی کلی شغلی و مجموع متغیرها توسط آنالیز چند متغیره تعیین شد.
نتایج: 52 پرستار، 22 پزشک و 30 نفر از کارکنان بخش اداری در این مطالعه شرکت داشتند. کارکنان اداری نسبت به پزشکان و پرستاران رضایتمندی بیشتری داشتند: به ترتیب 3.42 ± 0.32 در مقابل 2.87 ± 0.42 و 3.06 ± 0.36. آنالیز چند متغیره نشان داد که متغیرهای زیر با رضایتمندی شغلی مرتبط هستند: چرخش در بین سطوح مختلف تیزفهمی ED (OR: 2.34؛ 95% cl: 0.93-5.89) و کارمند اداری بودن (OR: 0.27؛ 95% cl: 0.09- 0.80). پرستاران و پزشکان استرس و فشار کاری بیشتری را نسبت به کارکنان اداری گزارش کردند و محیط کاری بدتری را توصیف نمودند. روابط بین فردی بالاترین نمره را در بین سه گروه شغلی به خود اختصاص داد.
نتیجه گیری: رضایتمندی شغلی پرستاران و پزشکان در یک ED پایین‌تر از رضایتمندی شغلی کارکنان اداری است و گروه قبلی استرس و فشار کاری بیشتری را تجربه می‌کند. در مقابل، روابط بین فردی به عنوان نقاط قوت شناخته می‌شوند. پرستار و پزشک بودن و عدم چرخش در بین سطوح مختلف تیزفهمی ED، میزان نارضایتی را افزایش می‌دهد.
© 2016 ، دانشکده پرستاری اورژانس استرالیا. منتشر شده توسط گروه آموزشی الزیور. تمامی حقوق محفوظ است.

بدون دیدگاه