ترجمه مقاله کنترل مقاوم زمانبندی شده با بهره برای پایداری جانبی وسایل نقلیه برقی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله کنترل مقاوم زمانبندی شده با بهره برای پایداری جانبی وسایل نقلیه برقی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کنترل مقاوم زمان بندی شده با بهره برای پایداری جانبی وسایل نقلیه برقی چهار چرخه با هدایت مستقل از طریق تکنیک تغییر پارامتر خطی
عنوان انگلیسی
Gain-scheduled robust control for lateral stability of four-wheelindependent-drive electric vehicles via linear parameter-varying technique
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5721
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک و مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکاترونیک، طراحی سیستم های دینامیکی خودرو، مکانیک خودرو، طراحی خودرو، مهندسی الکترونیک و مهندسی کنترل
مجله
مکاترونیک - Mechatronics
دانشگاه
دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه جنوب شرقی، چین
کلمات کلیدی
وسایل نقلیه الکتریکی، پایداری جانبی، کنترل مقاوم، زمان بندی شده با بهره، روش پارامتر متغیر خطی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مدل دینامیک غیر قطعی وسیله ی نقلیه
2.1 مدل دینامیک وسیله ی نقلیه
2.2 مدل دینامیک غیر قطعی وسیله ی نقلیه مبتنی بر LPV
3.کنترل کننده ی مقاوم H∞ با برنامه ریزی بهره
4.شبیه سازی و تحلیل
4.1 تغییر خط منفرد
4.2 تغییر خط دو گانه
4.3 چرخش های سینوسی
5. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper proposes a robust gain-scheduled H1 controller for lateral stability control of four-wheelindependent-drive electric vehicles via linear parameter-varying technique. The controller aims at tracking the desired yaw rate and vehicle sideslip angle by controlling the external yaw moment. In the design of controller, uncertain factors such as vehicle mass and tire cornering stiffness in vehicle lateral dynamics are represented via the norm-bounded uncertainty. To address the importance of time-varying longitudinal velocity for vehicle lateral stability control, a linear parameter-varying polytopic vehicle model is built, and the built vehicle model depends affinely on the time-varying longitudinal speed that is described by a polytope with finite vertices. In order to reduce conservative, the hyper-rectangular polytope is replaced by a hyper-trapezoidal polytope. Simultaneously, the quadratic D-stability is also applied to improve the transient response of the closed-loop system. The resulting gain-scheduling state-feedback controller is finally designed, and solved utilizing a set of linear matrix inequalities derived from quadratic H1 performance and D-stability. Simulations using Matlab/Simulink-Carsim are carried out to verify the effectiveness of the proposed controller with a high-fidelity, CarSim, full-vehicle model. It is found from the results that the robust gain-scheduled H1 controller suggested in this paper provides improved vehicle lateral stability, safety and handling performance.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله یک کنترل کننده ی برنامه ریزی شده با بهره H∞ را برای کنترل پایداری برقی چهار چرخه با هدایت مستقل الکتریکی را از طریق تکنیک تغییر پارامتر خطی، ارائه میدهد. هدف این کنترل کننده ، رد یابی میزان انحراف و زاویه ی لغزش جانبی ، از طریق کنترل حرکت انحرافی خارجی میباشد. در طراحی کنترل کننده ، عامل های غیر قطعی مانند جرم وسیله و میزان سفتی دور زدن تایر ها در دینامیک جانبی وسیله ی نقلیه ، از طریق عدم قطعیت های کران بندی شده با نرم ، نشان داده شده است. برای نشان دادن اهمیت سرعت طولی متغیر با زمان برای کنترل پایداری جانبی وسیله ی نقلیه ، یک مدل وسیله ی نقلیه به صورت چند بری با پارامتر های متغیر ایجاد شده است و این مدل به صورت مزدوج ، مبتنی بر سرعت طولی متغیر با زمان است که توسط بردار های محدود یک چند بر توصیف میشود. برای کاهش حالت محافظه کارانه ، چند بر ابر مستطیل شکل ، توسط یک چندبر ابر ذوزنقه جایگزین میشود. به طور همزمان ، پایداری درجه دوم D نیز اعمال میشود تا پاسخ گذار سیستم حلقه بسته ، بهبود یابد. کنترل کننده ی برنامه ریزی شده با بهره با فیدبک ، به خوبی طراحی میشود و با استفاده از مجموعه ای از ماتریس های نابرابری خطی که از عملکرد H∞ و پایداری D به دست آمده است ، حل میشود. شبیه سازی هایی با استفاده از Matlab/Simulink-Carsim نیز انجام شده است تا بتوان میزان تاثیر روش پیشنهاد شده را با مدل های دقیق Carsim تایید کرد. از نتایج مشخص شده است که کنترل کننده ی H∞ برنامه ریزی شده با بهره که در این مقاله ارائه شده است ، پایداری بهبود یافته ، امنیت و عملکرد فرمان پذیری خوبی را برای وسیله فراهم میکند.

بدون دیدگاه