ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Recycling is the process of reusing the existing pavement materials that no longer serve the traffic effectively. In this work, the durability of reclaimed asphalt pavement after recycling was investigated in terms of rutting resistance and fatigue life. Three types of recycling agents (soft asphalt cement, soft asphalt cement blended with silica fumes and soft asphalt cement blended with fly ash) have been implemented in the construction of roller compacted asphalt pavement slab samples. Slab samples were subjected to wheel tracking test, and the rutting resistance was determined. Beam specimens were obtained from the slab samples after practicing the wheel tracking test at selected locations (wheel path, outside the wheel path), and subjected to fatigue resistance test under repeated loading. The evaluation of fatigue life was discussed through three selected parameters, the slope, intercept, and the Rut depth, which was measured at 5000 cycles. It was concluded that the control mixture has higher resistance to Rutting as compared with the recycled mixture, the Rut depth for recycled mixtures with Soft Ac, Soft Ac + Fly ash, Soft Ac + Silica Fume were ( 3.13, 2.76 and 2.53 )mm, respectively, while it was 0.99 mm for control mixture. The tensile strain at 2000 load repetition was selected as reference for fatigue life comparison. At the wheel path, the lowest tensile strain could be figured at the control mix, while the recycled mixes exhibits higher tensile strain. Recycled sample with Soft Ac + Fly ash exhibits the highest tensile strain.
بازچرخه در واقع فرآیند استفاده مجدد از مواد موجود کف سازی می باشد که دیگر به طور موثر در ترافیک بکار نمی آیند . طول مدت کف سازی آسفالت احیاء شده بر حسب مقاومت شیار دار کردن و عمر خستگی مورد بررسی قرار گرفته بود . سه نوع عامل احیاء ( سیمان آسفالت نرم ، سیمان آسفالت نر مخلوط با بخار های سیلیکا و سیمان آسفالت نرم مخلوط با خاکستر بادی ) در ساخت نمونه های بتن قالبی کف سازی آسفالت فشرده شده با غلتک اجراء شده اند . نمونه های بتون قالبی در معرض تست شکاف چرخ در مکان های منتخب قرار گرفتند ( مسیر چرخ ، مسیر بیرون از چرخ ) و دستخوش تست مقاومت خستگی تحت بارگذاری تکرار بودند . ارزیابی عمر خستگی از طریق سه پارامتر منتخب یعنی شیب ، محل تقاطع و عمق شیار مورد بحث قرار گرفت که در 5000 دور اندازه گیری شده بود . نتیجه گیری شده بود که مخلوط کنترل در مقایسه با مخلوط بازگردانی دارای مقاومت بالاتر با شیار زنی بود ، عمق شیار برای مخلوط های بازگردانی شده با Ac, Soft Ac + Fly ash, Soft Ac + Silica Fume به ترتیب 3.13, 2.76 and 2.53 میلی متر بودند در حالی که برای مخلوط کنتلر 99 صدم میلی متر بود . کم ترین کرنش کششی در مسیر چرخ می توانست در مخطول کنترل مجسم گردد در حالی که مخلوط های بازگرانی شده دارای کرنش کششی بالاتر هستند . نمونه بازگردانی شده با خاکتسر بادی Soft Ac + Fly در واقع بالاترین کرنش کششی را نمایش می دهند .