منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله کاربردهای محیطی – اقتصادی و اجتماعی گزینه های بازسازی بتن بزرگراه ها - نشریه ASCE

ترجمه مقاله کاربردهای محیطی – اقتصادی و اجتماعی گزینه های بازسازی بتن بزرگراه ها - نشریه ASCE
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاربردهای محیطی – اقتصادی و اجتماعی گزینه های بازسازی بتن بزرگراه ها
عنوان انگلیسی
Environmental, Economic, and Social Implications of Highway Concrete Rehabilitation Alternatives
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2016
نشریه
ASCE
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8580
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی راه و ترابری و سازه
مجله
مجله مهندسی و مدیریت ساختمان - Journal of Construction Engineering and Management
دانشگاه
گروه مدیریت ساخت، دانشگاه واشنگتن، سیاتل، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
ارزیابی طول عمر، توسعه پایدار، بازسازی سنگفرش، ارزیابی محیطی، عوامل اقتصادی، کاربری اراضی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیش زمینه
ارزیابی اقتصادی داده و خروجی طول عمر
تحقیقات قبلی در مورد گزینه های موجود برای کف خیابان
اهداف و روش های تحقیق
گزینه های سنگفرش مقاوم برای بازسازی
گرداوری اطلاعات
طرح های مرسوم برای سه گزینه 7
مقادیر مورد نیاز در هر کدام از سه گزینه
ارزیابی هزینه برای EIO- LCA
تحلیل داده ها
انتخاب مدل
تفسیر کاربردهای محیطی،اقتصادی و اجتماعی
نتیجه گیری و تحقیقات آینده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Currently, there is no comprehensive benchmark of life-cycle assessment for the rigid pavement alternatives for highway rehabilitation. To fill this gap, the major objective of this study is to investigate the environmental, economic, and social impacts of the three most widely adopted rigid pavement choices through a life-cycle assessment approach with custom-built economic input-output life-cycle assessment (EIO-LCA) models. Quantity takeoffs were performed for each alternative assuming a 1-lane-km highway rehabilitation. Subsequently, the construction costs of each alternative were computed in order to determine the present values for a life span of 50 years, while at the same time accounting for a different life expectancy for each pavement rehabilitation strategy. The present values were then incorporated into a corresponding EIO-LCA model. The results clearly indicate that continuously reinforced concrete pavement (CRCP) is the most sustainable choice and much preferable to the other alternatives for minimizing negative environmental, economic and social impacts from the life-cycle perspective. This finding champions a wider adoption of CRCP for future sustainable transportation infrastructure development projects, as CRCP’s relatively high initial construction cost can be recouped by long-term sustained benefits. The results and findings of this study can serve as a solid foundation for industry practitioners and decision-makers to make better-informed project decisions when choosing the most sustainable pavement alternatives from a life-cycle perspective.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اخیرا ، محرک کاملی برای ارزیابی طول عمر گزینه های مربوط به سنگفرشهای مقاوم در بازسازی بزرگراه وجود ندارد.برای پر کردن این شکاف ، هدف اصلی این تحقیق ، بررسی تاثیرات اجتماعی – اقتصادی و اجتماعی سه گزینه پرکاربرد در پیاده روهای مقاوم با استفاده از روش ارزیابی عمر مفید از طریق مدل های EIO-LCA ( روش ارزیابی داده و خروجی ) است.تعیین کمیت ها نیز برای هرکدام از گزینه ها با در نظر گزفتن بازسازی یک خط بزرگراه انجام می شود.متعاقبا ،هزینه های ساخت برای هر کدام از گزینه ها محاسبه می شود تا مقادیر متناسب برای طول عمر 50 سال تعیین شود که همزمان برای بازه های زمانی مختلف در هر کدام از استراتژی های بازسازی سنگفرش به کار گرفته می شوند.سپس این مقادیر در مدل EIO-LCA استفاده می شوند نتایج بیانگراین می باشند سنگفرش مقاوم CRCR مناسب ترین گزینه است و به دلیل کاهش تاثیرات منفی محیطی - اقتصادی و اجتماعی در اولویت می باشند.این نتایج به استفاده از روش های توسعه پایدار حمل و نقل در آینده برای CRCP اشاره می کنند زیرا هزینه های اولیه بالا در CRCP می تواند مزایای بلندمدت را سبب شود. نتایج و یافته های این تحقیق می توانند از اصول مهم برای فعالان عرصه صنعت و تصمیم گیرندگان باشند تا بتوانند تصمیمات بهتری را در انتخاب مناسب ترین گزینه ها اتخاذ کنند.

بدون دیدگاه