تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله پژوهش آموزشی در قرن بیست و یکم

عنوان فارسی: پژوهش آموزشی در قرن بیست و یکم: چالش ها و فرصت هایی برای اثربخشی علمی
عنوان انگلیسی: Educational research in the 21st century: challenges and opportunities for scientific effectiveness
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 (شامل 3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2017 فرمت مقاله انگلیسی : PDF
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf نوع مقاله : ISI
نوع ارائه مقاله : ژورنال شناسه ISSN مجله : 2386-4303
کد محصول : 10028 وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.04Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: مجله بین المللی تحقیقات آموزشی و نوآوری - International Journal of Educational Research and Innovation
دانشگاه: دانشگاه متروپولیتن
کلمات کلیدی: پژوهش آموزشی، چالش ها، فرصت ها، آموزش، یادگیری، اثربخشی علمی
کلمات کلیدی انگلیسی: Educational research - challenges - opportunities - education - learning - scientific effectiveness
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه نشده است ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

۱. مقدمه

پژوهش آموزشی

2. توسعه

زمینه پژوهش آموزشی

هدف پژوهش آموزشی

ویژگی متمایز پژوهش آموزشی

استراتژی های پژوهش آموزشی

چالش های اثربخشی

فرصت هایی برای اثربخشی علمی

3. نتیجه گیری

منابع

نمونه متن انگلیسی

ABSTRACT

Through decades, educational research has been the subject of much debate over what should be the purpose in the development of scientific knowledge in the field of education. The purpose of this paper is to present a historical background on the discipline of educational research: approaches, goals and strategies for research in the area of education. Similarly, the challenges and opportunities of educational research are presented. The challenges of educational research are identified in the following areas: the political nature of education; the problem of definition of educational research as a science and the dislocation between educational research and practice of education. Opportunities can be placed in the context of the following areas: consensus on the knowledge of education leading to a paradigm towards alignment, the utility of knowledge in the practice of the profession to establish their scientific effectiveness and research of education policies.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در طول دهه های اخیر، تحقیقات آموزشی موضوع بحث های زیادی در مورد هدف توسعه دانش علمی در زمینه آموزش بوده است. هدف این مقاله ارائه یک سابقه تاریخی در رشته پژوهش آموزشی است: رویکردها، اهداف و استراتژی ها برای تحقیق در حوزه آموزش. چالش ها و فرصت های تحقیقات آموزشی نیز به طور مشابه ارائه شده است. چالش های تحقیقات آموزشی در حوزه های زیر شناسایی شده اند: ماهیت سیاسی آموزش؛ مشکل تعریف تحقیق آموزشی به عنوان یک علم و جابجایی بین تحقیق آموزشی و شیوه ی آموزش. فرصت ها را می توان در زمینه های زیر جای داد: توافق بر دانشِ آموزش که منجر به یک نمونه (یا پارادایم) در جهت هم ترازی می شود، کاربرد دانش در شیوه های این کار به منظور ایجاد اثربخشی علمی و تحقیق در مورد سیاست های آموزشی.