تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله طراحی و استفاده از منابع درسی برای معلمان و استادان تربیت معلم – نشریه الزویر

عنوان فارسی: طراحی و استفاده از منابع درسی برای معلمان و استادان تربیت معلم: نمونه ای چرتکه چینی در مدرسه ابتدایی
عنوان انگلیسی: Design and use of curriculum resources for teachers and teacher educators: Example of the Chinese abacus at primary school
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25
سال انتشار : 2019 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.690 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 53 در سال 2018
شاخص SJR مجله : 0.673 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0883-0355
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2018 کد محصول : 9677
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.29Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: مجله بین المللی تحقیقات آموزشی - International Journal of Educational Research
دانشگاه: دانشگاه برست، دانشگاه رن، فرانسه
کلمات کلیدی: آباکوسکار، مستندسازی، مؤلفه های عملیاتی، منابع، توسعه حرفه ای معلمان
کلمات کلیدی انگلیسی: Abacus - Documentation work - Operational invariants - Resources - Teachers’ professional development
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.10.007
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. رویکرد نظری و سوالات تحقیق

2.1. رویکرد مستند، مفاهیم اصلی

2.2. سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی

2.3. سوالات تحقیق

3. روش شناسی

4. ارائه منابع درسی طراحی شده برای معلمان و استادان تربیت معلم

4.1. چرتکه چینی، واقعی و مجازی

4.2. منابع طراحی شده برای معلمان ابتدایی

4.3. طراحی یک مسیر آموزشی ترکیبی برای چرتکه چینی

5. استفاده و تبدیل منابع چرتکه: مطالعه موردی

5.1. اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک معلم

5.2. اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک استاد تربیت معلم

6. نتیجه گیری و سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

In this paper we discuss a particular perspective on the design and use of curriculum resources brought through applying the documentational approach to didactics. We present this theoretical approach and the associated “reflective investigation” method. We consider that teachers and teacher educators develop documents, associating resources and a scheme of use of these resources.

We provide an illustrative example of curriculum resources around the use of the Chinese abacus. We present our results, concerning the documents developed by a primary school teacher and teacher educator using these resources. We analyze simultaneously the teacher’s capacity to use curriculum resources and curriculum resources influence on instruction.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله با یک دیدگاه خاص، در مورد طراحی و استفاده از منابع آموزشی بحث می کنیم که با به کارگیری رویکرد اسنادی تعلیمی به ارمغان آمده است. ما این رویکرد نظری و روش "بررسی بازتابنده" مربوط به آن را معرفی می کنیم. فرض می کنیم که معلمان و استادان تربیت معلم، اسناد، منابع مرتبط و طرح استفاده از این منابع را توسعه می دهند.

نمونه های گویایی از منابع درسی ارائه می کنیم که از چرتکه چینی استفاده می کنند. با استفاده از این منابع، نتایج مربوط به اسناد ارائه شده توسط یک معلم مدرسه ابتدایی و استادان تربیت معلم را ارائه می کنیم. به طور همزمان ظرفیت معلم برای استفاده از منابع آموزشی و تاثیر برنامه درسی بر آموزش را تجزیه و تحلیل نمودیم.