ترجمه مقاله طراحی و استفاده از منابع درسی برای معلمان و استادان تربیت معلم - نشریه الزویر

ترجمه مقاله طراحی و استفاده از منابع درسی برای معلمان و استادان تربیت معلم - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
طراحی و استفاده از منابع درسی برای معلمان و استادان تربیت معلم: نمونه ای چرتکه چینی در مدرسه ابتدایی
عنوان انگلیسی
Design and use of curriculum resources for teachers and teacher educators: Example of the Chinese abacus at primary school
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2019
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.690 در سال 2018
شاخص H_index مجله
53 در سال 2018
شاخص SJR مجله
0.673 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0883-0355
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
کد محصول
9677
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
مجله بین المللی تحقیقات آموزشی - International Journal of Educational Research
دانشگاه
دانشگاه برست، دانشگاه رن، فرانسه
کلمات کلیدی
آباکوسکار، مستندسازی، مؤلفه های عملیاتی، منابع، توسعه حرفه ای معلمان
کلمات کلیدی انگلیسی
Abacus - Documentation work - Operational invariants - Resources - Teachers’ professional development
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.10.007
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. رویکرد نظری و سوالات تحقیق
2.1. رویکرد مستند، مفاهیم اصلی
2.2. سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی
2.3. سوالات تحقیق
3. روش شناسی
4. ارائه منابع درسی طراحی شده برای معلمان و استادان تربیت معلم
4.1. چرتکه چینی، واقعی و مجازی
4.2. منابع طراحی شده برای معلمان ابتدایی
4.3. طراحی یک مسیر آموزشی ترکیبی برای چرتکه چینی
5. استفاده و تبدیل منابع چرتکه: مطالعه موردی
5.1. اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک معلم
5.2. اسناد ارائه شده توسط رز به عنوان یک استاد تربیت معلم
6. نتیجه گیری و سهم DAD در ارگونومی برنامه درسی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper we discuss a particular perspective on the design and use of curriculum resources brought through applying the documentational approach to didactics. We present this theoretical approach and the associated “reflective investigation” method. We consider that teachers and teacher educators develop documents, associating resources and a scheme of use of these resources.

We provide an illustrative example of curriculum resources around the use of the Chinese abacus. We present our results, concerning the documents developed by a primary school teacher and teacher educator using these resources. We analyze simultaneously the teacher’s capacity to use curriculum resources and curriculum resources influence on instruction.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله با یک دیدگاه خاص، در مورد طراحی و استفاده از منابع آموزشی بحث می کنیم که با به کارگیری رویکرد اسنادی تعلیمی به ارمغان آمده است. ما این رویکرد نظری و روش "بررسی بازتابنده" مربوط به آن را معرفی می کنیم. فرض می کنیم که معلمان و استادان تربیت معلم، اسناد، منابع مرتبط و طرح استفاده از این منابع را توسعه می دهند.
نمونه های گویایی از منابع درسی ارائه می کنیم که از چرتکه چینی استفاده می کنند. با استفاده از این منابع، نتایج مربوط به اسناد ارائه شده توسط یک معلم مدرسه ابتدایی و استادان تربیت معلم را ارائه می کنیم. به طور همزمان ظرفیت معلم برای استفاده از منابع آموزشی و تاثیر برنامه درسی بر آموزش را تجزیه و تحلیل نمودیم.

بدون دیدگاه