مدل سازی اثرات تغییر اقلیم بر کیفیت هوا و مواجهه جمعیت در سناریو های برنامه ریزی شهری
عنوان انگلیسی
Modeling Effects of Climate Change on Air Quality and Population Exposure in Urban Planning Scenarios
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2012
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4468
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
جغرافیا و فیزیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
آب و هواشناسی، مخاطرات آب و هوایی، تغییرات آب و هوایی اقلیمی، هواشناسی و مخاطرات محیطی
مجله
یشرفت ها در علم هواشناسی
دانشگاه
موسسه هواشناسی و هیدرولوژیکی، سوئد
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ روش ها
۲ ۱ سناریو های اقلیمی
۲ ۲ کیفیت هوا در مقیاس اروپا
۳ ۲ کوجک مقیاس سازی کیفیت هوا در استکهلم
۲ ۴ انتشار گاز های گل خانه ای شهری
۵ ۲ مواجهه جمعیت
۶ ۲ روش ها و مکان های اندازه گیری
۳ نتایج و بحث
۳ ۱ کیفیت هوای فعلی و آینده
۳ ۲ مواجه جمعیت
۴ نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
We employ a nested system of global and regional climate models, linked to regional and urban air quality chemical transport models utilizing detailed inventories of present and future emissions, to study the relative impact of climate change and changing air pollutant emissions on air quality and population exposure in Stockholm, Sweden. We show that climate change only marginally affects air quality over the 20-year period studied. An exposure assessment reveals that the population of Stockholm can expect considerably lower NO2 exposure in the future, mainly due to reduced local NOx emissions. Ozone exposure will decrease only slightly, due to a combination of increased concentrations in the city centre and decreasing concentrations in the suburban areas. The increase in ozone concentration is a consequence of decreased local NOx emissions, which reduces the titration of the longrange transported ozone. Finally, we evaluate the consequences of a planned road transit project on future air quality in Stockholm. The construction of a very large bypass road (including one of the largest motorway road tunnels in Europe) will only marginally influence total population exposure, this since the improved air quality in the city centre will be complemented by deteriorated air quality in suburban, residential areas.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
ما از سیستم ترکیبی مدل های اقلیمی منطقه ای و جهانی مربوط به مدل های انتقال مواد شیمیایی کیفیت هوای ظهری و منطقه ای بابهره گیری از ارزیابی های دقیق انتشار گاز های گل خانه ای فعلی و آینده برای مطالعه اثرات نسبی تغییر اقلیم و تغییر انتشار آلاینده های هوا بر روی کیفیت هوا و مواجهه جمعیت با آن در استکهلم سوئد استفاده کردیم. نشان داده شد که تغییر اقلیم اثرات جزیی و حاشیه ای بر کیفیت هوا در دوره زمانی 20 ساله دارد. ارزیابی مواجهه نشان می دهد که جمعیت استکهلم می تواند انتظار کاهش مواجهه در برابر نیتروز اکسید را در آینده به دلیل کاهش انتشار محلی آن داشته باشد. میزان مواجهه در برابر اوزون به دلیل ترکیب غلظت ها ی بالا در مرکز شهر و غلظت های کاهشی در مناطق حومه شهر کاهش خفیفی را نشان می دهد. افزایش غلظت اوزون، نتیجه انتشار نیتروز اکسید به میزان محلی است که این موجب کاهش تیتراسیون اوزون انتقال یافته در مقیاس طولانی می شود. در نهایت، ما به ارزیابی اثرات پروژه های حمل و نقل جاده ای بر کیفیت هوا نیز می پردازیم. ساخت جاده های کمر بندی بزرگ اثر اندکی بر جمعیت دارد زیرا بهبود کیفیت هوا در مرکز شهر با کاهش کیفیت هوا در مناطف حومه شهر و مرکز شهری جبران خواهد شد.