دانلود ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست برای کاهش انتشار مونواکسید کربن - نشریه الزویر

دانلود ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست برای کاهش انتشار مونواکسید کربن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزینی
عنوان انگلیسی
Optimum Design of Manganese-Coated Copper Catalytic Converter to Reduce Carbon Monoxide Emissions on Gasoline Motor
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2014
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4509
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی
گرایش های مرتبط با این مقاله
شیمی کاتالیست، برق کنترل، حرارت‌ و سیالات، ابزار دقیق، مکانیک خودرو
مجله
علوم محیط زیست Procedia
دانشگاه
دانشگاه Semarang، اندونزی
کلمات کلیدی
مبدل کاتالیزوری، کاتالیزور مس، منگنز، گازهای خروجی از اگزوز، مونواکسید کربن
فهرست مطالب
چکیده
۱ مقدمه
۲ روش کار
۲ ۱ مواد تحقیقاتی
۲ ۲ نحوه کار
۲ ۳ آماده سازی تست
۲ ۳ ۱ ماشین تست
۲ ۳ ۲ آنالیزور گاز
۳ ۳ ۲ تاکومتر
۲ ۴ جمع آوری داده ها
۳ نتایج تحقیقات و بحث
۴ نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

One of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehicle gas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis, because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum and Rhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of the function of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in the laboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduce exhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness of Manganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of Catalytic Converter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design and modification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from the transportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The use of Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reduction of Carbon Monoxide exhaust emissions.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده:
یکی از فناوری های مهندسی این است که بتوان به منظور کاهش آلودگی هوا، از مبدل کاتالیزورینه نصب شده بر روی مجرای خروجی وسیله نقلیه اجرا گردد. متاسفانه این ابزار بسیار گران قیمت در بازار بوده و همه وسایل نقلیه موتوری از این تکنولوژی نمی توانند استفاده کنند. به این دلیل که این کاتالیزورها دارای فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتین است و آن ها را گران قیمت می کند. علاوه بر این کاتالیزور، مستعد ابتلا به انسداد در عملکردش است که به دلیل وجود سرب بوده و موجب آسیب به قسمت های لانه زنبوری کاتالیست می شود. بنابراین نیاز به تحقیق به صورت آزمایشگاهی بر روی مواد دیگر به عنوان کاتالیزورات که توانایی کاهش گاز مونو اکسید کربن را در خروجی اگزوز داشته باشد. همچنین این تحقیق به مطالعه و بررسی قابلیت های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی مس – منگنه پوشش داده شده پرداخته است که برای به دست اوردن شکل مناسب و نوع کاتالیستی کاتالیزور طراحی شده است و مناسب برای وسایل نقلیه موتوری می باشد. نتایج در طراحی این کاتالیست نشان می دهد که اصلاح مواد کاتالیزوری می توانند یک جایگزین بر غلبه بر مشکل آلودگی هوا در بخش حمل و نقل شده و به خصوص گازهای خروجی از اگزوز خودروی بنزین را کاهش دهد. همچنین استفاده ازپوشش مس- منگنه به عنوان یک کاتالیزور در مبدل کاتالیزوری به طور قابل توجهی قادر به کاهش گازهای خروجی از اگزوز شامل کربن مونو اکسید می شود.

بدون دیدگاه