تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چارچوب هوش تجاری در مدیریت اطلاعات پایداری در آموزش عالی – نشریه امرالد

عنوان فارسی: چارچوب هوش تجاری در مدیریت اطلاعات پایداری در آموزش عالی
عنوان انگلیسی: A business intelligence framework for sustainability information management in higher education
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 37 (شامل 4 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2017 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مطالعه موردی (Case Study)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.733 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 47 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 0.542 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 1467-6370
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2018 کد محصول : 9935
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.22Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی، مدیریت دانش و مدیریت استراتژیک
مجله: مجله بین المللی پایداری در آموزش عالی - International Journal of Sustainability in Higher Education
دانشگاه: گروه علوم محاسبات - دانشگاه نلسون ماندلا - بندر الیزابت - آفریقای جنوبی
کلمات کلیدی: هوش تجاری، آموزش عالی، گزارش دهی پایداری ، سیستم اطلاعات، چارچوب BI، اطلاعات پایداری استراتژیک
کلمات کلیدی انگلیسی: Business intelligence - Higher education - Sustainability reporting - Dashboards - BI framework - Strategic sustainability information
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/IJSHE-06-2016-0118
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش تحقیق و مطالعه موردی

یک چارچوب هوش تجاری پایدار برای موسسات آموزش عالی

تعامل، رسانه، تصویر سازی و بازخورد

زیبایی شناختی

جزئیات اطلاعات، ارتباط و هدف

معماری ابزار سیستم اطلاعاتی هوش تجاری برای موسسات آموزش عالی

قابلیت های هوش تجاری پایدار

ارزیابی ابزار هوش تجاری پایدار

بحث کلی نتایج

محدویت ها و مفاهیم

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose – Higher education institutions (HEIs) face a number of challenges in effectively managing and reporting on sustainability information, such as siloes of data and a limited distribution of information. Business intelligence (BI) can assist in addressing the challenges faced by organisations. The purpose of this study was to propose a BI framework for strategic sustainability information management (the Sustainable BI Framework) that can be used in HEIs.

Design/methodology/approach – The research applied the design science research methodology whilst using a South African HEI as a case study. The problems with sustainability information management were identified, and a theoretical framework was proposed. In addition, a practical BI software tool was developed as proof of concept to address these problems and to assist with the management of strategic sustainability information in an HEI.

Findings – The proposed sustainability BI tool was evaluated through heuristic and usability evaluations with senior management. The results indicated that the usability of the BI tool was positively rated and that the framework can assist in overcoming the constraints that HEIs face in effectively managing sustainability information.

Research limitations/implications – The research was limited to a single case. However, the theoretical framework was derived from and expanded on existing stakeholder theory, sustainability reporting theory and literature on BI dashboard development. The framework was implemented successfully in the Sustainable BI Tool prototype at the case study, and the results reveal in-depth information regarding information management for sustainability reporting in higher education.

Practical implications – The Sustainable BI Tool is a solution that integrates data from multiple areas of sustainability and provides a single integrated view of the information to stakeholders. The information is provided through performance dashboards, which provide predictive capabilities to enable management to report on sustainability and determine if the institution is meeting its strategic goals. The lessons learnt can also assist other HEIs considering implementing BI for sustainability reporting.

Social implications – Improved sustainability reporting for HEIs provided by the BI framework can improve the environmental and social impact of the educational community.

Originality/value – This study provides the most comprehensive framework for guiding the design of a BI tool to assist in effectively managing sustainability information in HEIs.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف— موسسات آموزش عالی (HEI) با چالش های متعددی در مدیریت و گزارش موثر در زمینه ی پایداری و دوام اطلاعات مانند سیلوهای داده و توزیع محدود اطلاعات مواجه هستند. هوش تجاری (BI) می تواند در حل و برطرف کردن چالش های موجود در سازمان کمک کند. هدف این مطالعه ارائه ی چارچوب هوش تجاری در مدیریت استراتژیک اطلاعات پایداری ( چارچوب پایداریِ هوش تجاری (BI)) بوده که می توان در موسسات آموزش عالی (HEI) مورد استفاده قرار گیرد.

طرح/روش شناسی/ رویکرد- این پژوهش یک روش تحقیق علمی را بکار برده است درحالیکه از موسسات آموزش عالی در افریقای جنوبی بعنوان مطالعه موردی استفاده می شود. مشکل مدیریت اطلاعات پایداری شناسایی شد و یک چارچوب نظری پیشنهاد گشت. بعلاوه, نرم افزار عملیِ ابزار BI برای اثبات مفهوم توسعه یافت تا این مسائل مورد ارزیابی قرار گیرد و به مدیریت استراتژیک اطلاعات پایداری در موسسات اموزش عالی کمک رساند.

یافته ها- ابزار هوش تجاری (BI) پایداری از طریق ارزیابی اکتشافی و قابلیت استفاده توسط مدیریت ارشد ارزیابی شد. نتایج نشان داد که قابلیت استفاده ی ابزار به طور مثبت ارزیابی شده و آن چارچوب میتواند در غلبه بر محدودیت هایی کمک کند که موسسات اموزش عالی بطور موثری با مدیریت اطلاعات پایداری مواجه هستند.

محدودیت ها/پیامدهای تحقیق- این پژوهش تنها به یک مورد محدود شده بود. با این وجود, چارچوب نظری از تئوری ذینفعان و سهامداران موجود, تئوری گزارش پایداری و ادبیات مربوط به توسعه سیستم اطلاعاتی (داشبورد) هوش تجاری حاصل شده و گسترش یافته است. این چارچوب بصورت موفقیت آمیز در نمونه اصلی ابزار هوش تجاری پایدار در سطح مطالعه موردی, مورد بررسی قرار گرفت, و نتایج اطلاعات عمیقی در مورد مدیریت اطلاعات در گزارش پایداریِ آموزش عالی نشان می دهد.

مفاهیم عملی- ابزار هوش تجاری (BI) پایدار راه حلیست که داده ها از حوزه های مخلتف پایداری ادغام کرده و یک دیدگاه یکپارچه از اطلاعات را به سهامداران و ذینفعان ارائه می کنند. اطلاعات از طریق عملکرد سیستم اطلاعاتی ارائه شده است که قابلیت های پیش بینی کننده ای را فراهم می کند تا مدیریت توانایی گزارش در مورد پایداری را داشته باشد و تعیین کند آیا موسسه میتواند اهداف استراتژیک خود را برآورده کند یا نه. تجربیات آموخته شده میتواند به سایر موسسات آموزش عالی کمک کند تا پیاده سازی BI را در گزارش پایداری در نظر بگیرند.

مفاهیم اجتماعی - بهبود گزارش دهی پایداری در موسسات آموزش عالی (HEIها) با چارچوب هوش تجاری (BI)می تواند اثرات محیطی و اجتماعی را در جامعه آموزشی بهبود بخشد.

نواوری/ارزش- این مطالعه جامع ترین چارچوبی برای هدایت طرح ابزار هوش تجاری (BI) بمنظور کمک به مدیریت اطلاعات پایداری در موسسات اموزش عالی (HEI) ارائه میکند.