ترجمه مقاله لجستیک (آمایش) زیست توده - نشریه الزویر

ترجمه مقاله لجستیک (آمایش) زیست توده - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
لجستیک (آمایش) زیست توده: بررسی ویژگی های مهم، مدل سازی بهینه سازی و روندهای جدید
عنوان انگلیسی
Biomass logistics: A review of important features, optimization modeling and the new trends
صفحات مقاله فارسی
47
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
12.025 در سال 2019
شاخص H_index مجله
222 در سال 2020
شاخص SJR مجله
3.288 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1364-0321
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10530
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی انرژی و مهندسی صنایع، لجستیک و زنجیره تامین، انرژی تجدیدپذیر
مجله
بررسی انرژی تجدید پذیر و پایدار - Renewable and Sustainable Energy Reviews
دانشگاه
گروه تحقیقات مهندسی صنایع، گروه علوم چوب، دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا
کلمات کلیدی
زیست توده، لجستیک، حمل و نقل، ذخیره سازی، پیش پردازش، بهینه سازی
کلمات کلیدی انگلیسی
Biomass - Logistics - Transportation - Storage - Pre-processing - Optimization
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.rser.2018.06.052
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. تحقیقات قبلی در مورد بهینه سازی زنجیره تامین و لجستیک زیست توده
3. فعالیت های لجستیک زیست توده، ویژگی های مهم و چارچوب مدل سازی
3.1 برداشت و جمع آوری
3.2 ذخیره سازی
3.3. حمل و نقل
3.4. پیش پردازش
4. روند جدید در بهینه سازی لجستیک زیست توده
4.1 برداشت و جمع آوری
4.2 ذخیره سازی
4.3. حمل و نقل
4.4 پیش پردازش
5. بحث
5.1 کار آینده
6. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Biomass logistics comprise of inter-dependent operations related to harvesting and collection, storage, pre-processing, and transportation. Its high cost represents one of the barriers in widespread use of biomass for energy and fuel production. Therefore, improving and optimizing biomass logistics are essential in overcoming this barrier. Biomass logistics was reviewed in a previous study that aimed at categorizing logistics operations, but the inherent issues and complexities, and how they were incorporated in mathematical models were not discussed in detail. The objective of this paper is to review the important features of biomass logistics operations, discuss how they were incorporated in mathematical optimization models, and explain the new trends in biomass logistics optimization. Differences between the models dealing with forest-based and agriculture-based biomass are highlighted. Important features incorporated in logistics models include demand-driven and supply-driven collection, collection of biomass in different forms, storage at intermediate facilities, biomass quality deterioration, inter-modal distribution for long-distance transportation, operational level transportation planning, and planning the pre-processing of biomass. Recent trends in biomass logistics models include the consideration of scattered availability of biomass across supply areas, uncertainties in biomass supply, integration with GIS, emissions from logistics operations, and traffic congestion due to biomass transportation. Most of the literature on biomass logistics focused on medium-term planning, while that for short-term planning is still in its infancy. The current biomass logistics models focused mainly on economic objectives, while environmental concerns related to emissions from logistics activities received limited attention. The trade-off between environmental and economic aspects of biomass logistics operations have not been investigated. Social aspects such as increase in traffic congestion due to biomass transportation received limited attention in the literature. Most of the previous models were tested on hypothetical cases, while developing suitable models to address practical issues in real case studies would be valuable.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
لجستیک زیست توده شامل عملیات وابسته مرتبط با برداشت و جمع آوری، ذخیره سازی، پیش پردازش و حمل و نقل می باشد. هزینه بالای آن یکی از موانع استفاده گسترده از زیست توده برای تولید انرژی و سوخت است. بنابراین، بهبود و بهینه سازی لجستیک زیست توده برای غلبه بر این مانع ضروری است. لجستیک زیست توده در یک مطالعه قبلی با هدف طبقه بندی عملیات لجستیک مورد بررسی قرار گرفت، اما در مورد جزئیات مسائل و پیچیدگی های ذاتی و نحوه استفاده آنها در مدل های ریاضی بحث نشد. هدف از این مقاله بررسی ویژگی های مهم عملیات لجستیک زیست توده است، و در مورد چگونگی استفاده از آنها در مدل های بهینه سازی ریاضی بحث کرده و روند جدید در بهینه سازی لجستیک زیست توده را توضیح می دهد. تفاوت بین مدل های مربوط به زیست توده مبتنی بر جنگل و کشاورزی مشخص شده است. ویژگی های مهم مربوط به مدل های لجستیک شامل جمع آوری مبتنی بر تقاضا و عرضه، جمع آوری زیست توده در اشکال مختلف، ذخیره سازی در امکانات متوسط، افت کیفیت زیست توده، توزیع چند ایستگاهی برای حمل و نقل در مسافت طولانی، برنامه ریزی حمل و نقل در سطح عملیاتی، برنامه ریزی پیش پردازش زیست توده، است. روندهای اخیر در مدل های لجستیک زیست توده شامل بررسی دسترسی پراکنده توده زیست توده در حوزه های عرضه، تردید در عرضه زیست توده، ادغام با GIS، انتشار از عملیات لجستیک و تراکم ترافیک به علت انتقال زیست توده است. اکثر ادبیات مربوط به لجستیک زیست توده بر برنامه ریزی میان مدت متمرکز هستند، در حالیکه این برای برنامه ریزی کوتاه مدت هنوز در نخستین دوره رشد خود است. مدل های لجستیک زیست توده فعلی به طور عمده بر اهداف اقتصادی متمرکز بوده اند در حالی که به نگرانی های محیط زیست مربوط به انتشارات فعالیت های لجستیک، توجه محدودی شده است. تبادل بین جنبه های زیست محیطی و اقتصادی عملیات لجستیک زیست توده مورد بررسی قرار نگرفته است. به جنبه های اجتماعی مانند افزایش تراکم ترافیکی به علت انتقال زیست توده نیز توجه کمی در ادبیات شده است. اکثر مدل های قبلی بر روی موارد فرضی آزمایش شده اند، درحالی که توسعه مدل های مناسب برای رسیدگی به مسائل عملی در مطالعات با نمونه های واقعی ارزشمند بوده است.

بدون دیدگاه