ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The major drawbacks of the most battery chargers for plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) are high volume and weight, low power, long charging time, deleterious harmonic effects on the electric utility distribution systems and low flexibility and reliability. This paper proposes a new battery charger structure for PHEV application using back to back (B2B) converter in a utility connected micro-grid. In the proposed structure, an AC micro-grid, based on the typical household circuitry configuration, is connected to the grid via a B2B converter; and the DC link is used for battery charging. In fact, the B2B converter can provide an isolated, low cost, simple and reliable connection with power-flow management between the grid, micro-grid and battery. This proposed structure, depending on the power requirement of the vehicle, can run in four different modes: battery charging mode from the grid (G2V) or microgrid (M2V), vehicle to grid mode (V2G) and vehicle to micro-grid mode (V2H). The feasibility of the proposed scheme has been validated in the simulation study for various operating conditions.
مهمترین مشکل شارژرهای باتری در خودروهای برقی هیبرید پلاگین(PHEV) حجم و وزن بالا، قدرت کم، زمان شارژطولانی، اثرات هارمونیکی مضر بر روی سیستم توزیع الکتریکی و قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری کم میباشد. این مقاله یک ساختار شارژر باتری جدید برای برنامه PHEV با استفاده از مبدل پشت به پشت(B2B) در یک میکرو شبکه متصل برقی ارائه میکند. در ساختار ارائه شده، یک میکرو شبکه AC، مبتنی بر پیکربندی مداری خانگی معمولی با یک مبدل B2B به شبکه مصل شده است و لینک DC برای شارژ باتری استفاده شده است. در حقیقت، مبدل B2B میتواند یک اتصال ایزوله شده، کم هزینه، ساده و قابل اطمینان با مدیریت توان جریان بین شبکه، میکرو شبکه و باتری به وجود آورد. این ساختار پیشنهادی، بسته به توان مورد نیاز خودرو، میتواند در چهار حالت اجرا شود: حالت شارژ باتری از شبکه (G2V) یا میکرو شبکه(M2V)، حالت خودرو به شبکه (V2G) و حالت خودرو به میکرو شبکه (V2H). امکان اجرا طرحهای ارائه شده در مطالعات شبیه سازی در شرایط عملیاتی مختلف بررسی و تأیید شدهاند.