ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
This paper aims at increasing the understanding of construction partnering and relationships in project marketing by analyzing the impact of previous relationships among project stakeholders on the choice of partnering and of partners. Based on a conceptual framework combining the insights of the Industrial Network Approach with the model of project co-development proposed by Crespin-Mazet and Ghauri (2007), the paper analyzes a focal partnering project and its connections to other projects. It concludes that the context of the relationships seems to influence the customer's selection of partnering and partners. The paper's contributions address the relative importance of the project's functional challenge and relational congruence in the project network on the customer's procurement choice. For a first partnering agreement, this choice seems primarily influenced by the project's functional challenge while the subsequent choice of partners relies on high relational congruence. Once a positive experience of project partnering gained, the customer's choice seems primarily influenced by the relational congruence in the project network so as to harvest previous investments (resource adaptations) made in their relationship with a given partner. The paper highlights several contributions to the construction partnering literature and project marketing literature.
هدف این مقاله، افزایش شناخت همکاری در ساخت و ساز و روابط در بازاریابی پروژه به وسیلهی تجزیه و تحلیل تاثیر روابط پیشین در میان سهامداران پروژه بر انتخاب مشارکت و شرکا. مقاله، بر اساس چارچوب مفهومی که دیدگاههای رویکرد شبکهی صنعتی را با مدل توسعهی مشارکتی پروژه ارائه شده توسط کرپسین-مزت و گوآری (۲۰۰۷) ترکیب میکند، یک پروژهی همکاری کانونی و ارتباطات آن با سایر پروژهها را تجزیه و تحلیل میکند. این مقاله به اهمیت نسبی چالش عملکردی پروژه و تناسب رابطه در شبکه پروژه در انتخاب خرید مشتری میپردازد. برای یک توافق مشارکت اولیه، به نظر میرسد که این انتخاب در درجهی اول تحت تاثیر چالش عملکردی پروژه باشد در حالیکه انتخاب بعدی شرکا بستگی به تناسب بالای رابطه دارد. هنگامی که یک تجربهی مثبت از مشارکت پروژه حاصل شود، به نظر میرسد که انتخاب مشتری در درجهی اول تحت تاثیر تناسب ارتباطی در شبکهی پروژه است به طوریکه برداشت سرمایهگذاریهای قبلی (سازگاری پروژه) در رابطهی آنها با یک شریک داده شده انجام شود. این مقاله، چندین سهم را در نوشتجات مشارکت ساخت و ساز و نوشتجات بازاریابی پروژه، برجستهسازی میکند.